Prekybos tinklų rinka: ar yra vietos „Lidl“?

Mažmeninės prekybos tinklų rinka Lietuvoje yra itin aktyvi, jos dalyviai visomis priemonėmis stengiasi pritraukti ir išlaikyti pirkėjus: akcijomis, privilegijų suteikiančiomis lojalumo kortelėmis, ilgalaikiu kainų mažinimu. Konkurencinga Lietuvos mažmeninės prekybos tinklų rinka netrukus pasipildys dar vienu stambiu žaidėju.
„Lidl“ parduotuvė
„Lidl“ parduotuvė / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Rinkos tyrimų kompanija „Rait“ pasiteiravo Lietuvos gyventojų apie jų pirkimo įpročius, Lietuvoje veikiančių prekybos tinklų vertinimą bei lūkesčius, siejamus su į Lietuvą žengiančiu nauju mažmeninės prekybos tinklu.

Svarbiausias tinklo pasirinkimo kriterijus – patogumas

Lietuvos gyventojai savo apsipirkimo vietą renkasi vadovaudamiesi keletu panašią svarbą turinčių kriterijų. 4 iš 10 (41 proc.) respondentų apsipirkimo vietą renkasi pagal jos vietos patogumą (šalia namų, darbo ar pan.). Penktadalis (23 proc.) apklaustųjų pirmenybę teikia toms parduotuvėms, kurios taiko nuolaidas ar akcijas konkrečioms prekėms. Pastebima, kad vos 15 proc. respondentų galima vadinti ištikimais pirkėjais – tiek jų nuolat renkasi to paties prekybos tinklo parduotuves. Kiti kriterijai buvo prekių asortimentas ir prekių kokybė.

Detaliau nagrinėjant konkrečių prekybos tinklų pirkėjų pasirinkimus, išryškėja kiek skirtingos tendencijos. Vietos patogumas svarbiausias „IKI“ tinklo pirkėjams: maždaug pusė (56 proc.) „IKI“ klientų į šią parduotuvę užsuka, nes ji yra pakeliui. Į „Maxima“ tinklo parduotuves dėl šio kriterijaus ateina apie 40 proc. pirkėjų. Trečdaliui (31 proc.) „Norfos“ klientų svarbiausias veiksnys yra kainos ir taikomos nuolaidos. „Maxima“ tinklo kainos ir nuolaidos privilioja kas ketvirtą pirkėją (25 proc.).

Kur dažniausiai apsiperka Lietuvos gyventojai?

Paprašyti išvardinti prekybos centrus, kuriuose paprastai lankosi, 9 iš 10 respondentų (94 proc.) įvardino „Maxima“ parduotuves. Statistiškai dažniau į jas užsuka didmiesčių gyventojai. 67 proc. respondentų paprastai lankosi „Norfa“, o 66 proc. – „IKI“ prekybos tinklų parduotuvėse. PRespondentai galėjo nurodyti keletą variantų, atitinkančių jų pasirinkimus.

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvę kaip dažniausiai lankomą įvardino 53 proc. apklaustųjų. 1 iš 5 (18 proc.) respondentų teigė, kad dažniausiai apsiperka „Norfa“, o 14 proc. –„IKI“ tinklams priklausančiose parduotuvėse. „Maxima“ prekybos tinkle dažniausiai lankosi didmiesčių gyventojai bei asmenys, kurių vidutinės mėnesio pajamos vienam šeimos nariui yra 331 eurų ir daugiau.

Gyventojai turi vidutiniškai 3 prekybos tinklų lojalumo korteles

Atliekant apklausą domėtasi, kokio prekybos tinklo lojalumo korteles turi gyventojai. 8 iš 10 (83 proc.) respondentų turi „Maxima“, 6 iš 10 (58%) – „IKI“, kiek daugiau nei pusė (55proc.) – „Norfa“, 38 proc. – „Rimi“ lojalumo korteles.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Maximos“ parduotuvė Kaune, Panerių gatvėje
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Maximos“ parduotuvė Kaune, Panerių gatvėje

Tačiau nereikėtų manyti, kad gyventojai apsiriboja vieno prekybos tinklo lojalumo kortele. Net trečdalis (29,2 proc.) respondentų turi ne mažiau nei 4 skirtingas lojalumo korteles. Vieno tinklo lojalumo kortele naudojasi 14% respondentų, o 9 proc. apklaustųjų teigė neturintys nei vienos. Vidutiniškai kiekvieno Lietuvos gyventojo piniginėje galima rasti 3 skirtingų prekybos tinklų lojalumo korteles. Daugiau nei vienos lojalumo kortelės turėjimas rodo, kad didžioji dalis parduotuvių klientų nėra linkę naudotis tik vieno prekybos tinklo teikiamais lojalumo kortelių privalumais.

Ar Lietuvos gyventojai laukia „Lidl“?

Atliekant tyrimą siekta išsiaiškinti ne tik dabartinius Lietuvos gyventojų pirkimo įpročius ir apsipirkimo vietas, tačiau ir jų lūkesčius, siejamus su ateinančiu nauju rinkos žaidėju „Lidl“.

Nors 41 proc. respondentų nurodė laukiantys „Lidl“ parduotuvės atidarymo, tačiau net 45 proc. respondentų apie jį nežinojo. Tik 1 iš 3 respondentų (31 proc.) nurodė, kad jiems teko lankytis šio tinklo parduotuvėse užsienyje. Jie gerai įvertino ir ten parduodamų prekių kainos ir kokybės santykį (4.3 iš 5 galimų balų). Taigi, likę 10 proc. iš laukiančiųjų tarpo puoselėja viltis remdamiesi kitų pasakojimais ir viešai prieinama informacija.

8 iš 10 (83 proc.) respondentų turi „Maxima“, 6 iš 10 (58%) – „IKI“, kiek daugiau nei pusė (55proc.) – „Norfa“, 38 proc. – „Rimi“ lojalumo korteles

Remiantis atliktu tyrimu, galima pateikti laukiančiojo „Lidl“ atėjimo portretą: tai 25-44 metų aukštąjį išsilavinimą įgijęs dirbantis didmiesčio gyventojas, kurio šeimą sudaro 4 ir daugiau asmenų. Pastebima, kad vyresnio ir pensinio amžiaus mažesnių vietovių gyventojai bei asmenys, gaunantys mažesnes pajamas, apie naujo prekybos tinklo atidarymą nežinojo.

Nors mažmeninės prekybos tinklų rinka yra itin aktyvi, o jos dalyviai pirkėją stengiasi pritraukti į savo parduotuvę, nemaža dalis respondentų visgi laukia dar vieno rinkos žaidėjo, tikėdamiesi, kad šis pasiūlys geros kokybės prekes už priimtiną kainą.

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą kovo mėnesį atliko rinkos tyrimų kompanija „Rait“. Tiesioginio interviu būdu buvo apklausti 1009 nuolatiniai Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų