Prekybos vietose jau draudžiama nemokamai dalyti plastikinius pirkinių maišelius

Nuo šių metų įsigaliojo draudimas prekių ar produktų pardavimo vietose neatlygintinai dalyti lengvuosius plastikinius pirkinių maišelius, kurių sienelės storis yra nuo 15 iki 50 mikronų. Tai storesni maišeliai, dažniausiai su prekybos centro logotipu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Plastikiniai maišeliai
Plastikiniai maišeliai / Vida Press nuotr.

Draudimas netaikomas labai lengviems plastikiniams pirkinių maišeliams, kurių sienelės storis yra iki 15 mikronų ir kurie dažniausiai naudojami higienos tikslais arba kaip pirminė pakuotė nefasuotiems maisto produktams.

Šis draudimas įvestas atsižvelgus į Europos Sąjungos reikalavimus mažinti vienam gyventojui tenkantį sunaudojamą plastikinių pirkinių maišelių kiekį. Taip siekiama mažinti aplinkai daromą žalą, nes lengvieji plastikiniai pirkinių maišeliai sunkiai atskiriami nuo kitų atliekų ir tik maža jų dalis patenka į perdirbimą, o atsidūrę gamtoje tokie plastikiniai gaminiai ilgai nesuyra.

„Jau galime pasidžiaugti, kad keičiasi mūsų šalies gyventojų požiūris – jie vis dažniau renkasi daugkartinio naudojimo maišelius. Todėl mažėja lengvųjų plastikinių pirkinių maišelių sunaudojamas kiekis“, – sako aplinkos viceministras Martynas Norbutas.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos pateiktais duomenimis, pastaraisiais metais labai lengvų plastikinių maišelių ir lengvųjų plastikinių pirkinių maišelių sunaudojimas šalyje mažėja. 2017 metais vienam gyventojui apytikriai teko 226 labai lengvi ir 34 lengvi plastikiniai pirkinių maišeliai, o, pavyzdžiui, 2014 m. – 260 labai lengvų plastikinių pirkinių maišelių ir 39 lengvi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis