Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Premjero vizitas paklojo pamatą: Lietuva turės išorinį uostą

„Tikiu, kad Lietuva tikrai turės išorinį uostą“, – tokie žodžiai penktadienį susitikime su į Klaipėdą atvykusiu premjeru nuaidėjo iš Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko lūpų. Tampa akivaizdu, jog Klaipėdos uostas ir miestas žingsnis po žingsnio ima žvelgti viena kryptimi ir rengiasi vieno didžiausių Lietuvoje ekonominių projektų įgyvendinimui – išorinio uosto statyboms.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Penktadienį Klaipėdoje viešėjęs premjeras Saulius Skvernelis visą dėmesį sutelkė Klaipėdos uostui, kurio planuose – išorinio uosto statymas. Premjeras projektą laiko ekonomiškai svarbiu sėkmingai tiek Klaipėdos miesto, tiek Lietuvos raidai.

Susitikimas, kai prie vieno stalo sėda uosto bei miesto atstovai, ne pirmasis. Anksčiau tvyrojusi didžiulė priešprieša ir miesto nusistatymas prieš išorinį uostą, regis, pamažu ima slūgti. Pozityvius pokyčius įžvelgia ir premjeras.

Sutarėme artimiausiu metu Vyriausybės potvarkiu sudaryti projekto koordinacinę grupę, analogiška veikė ir statant SGD terminalą, kurioje bus priimami visi sprendimai, – sakė premjeras.

„Su kiekvienu susitikimu kalbame vis konstruktyviau, ieškome sąlyčio taškų, kas jungia ir kas skiria, ir jų kuo toliau, tuo mažiau. Pristatant projekto eigą galiu paminėti, kad sutarėme artimiausiu metu Vyriausybės potvarkiu sudaryti projekto koordinacinę grupę, analogiška veikė ir statant SGD terminalą, kurioje bus priimami visi sprendimai. Rinksimės periodiškai, kartą per mėnesį ir žiūrėsime, kokia pažanga“, – naujieną pristatė Klaipėdoje svečiavęsis S.Skvernelis.

Siekiant didesnio miesto suinteresuotumo uosto vystymo klausimais, Klaipėdos miesto savivaldybę ketinama įtraukti į uosto valdymą bei sprendimų priėmimą. Tai būtų tampriai susiję ir su ekonominės grąžos gavimu. S.Skvernelis pasidžiaugė, jog žodžiai sparčiai virsta realiais darbais – po pastarojo susitikimo Klaipėdos miesto meras jau yra įtrauktas į Klaipėdos uosto valdybos narius.

Istorinė diena

Išreiškęs tikėjimą, jog Lietuva tikrai turės išorinį uostą, Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas teigė išgirdęs daug racionalių pasiūlymų ir idėjų iš premjero lūpų, kuris, anot mero, atvyko itin gerai parengęs namų darbus sprendžiant uosto ir miesto sąsajas dėl išorinio uosto statymo.

„Tikiu, kad pasiūlymai taps kūnu. Matau labai ryškią šviesą tunelio gale“, – įvardijo meras.

Esame kelyje kuriant istoriją uostui maždaug 200 metų į priekį, – kalbėjo A.Vaitkus.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus šią rudens dieną įvardijo istorine. Po daugybės metų diskusijų šiandien sutartinai nuskambėjo pritarimas, jog Klaipėdos uostas turi plėstis ir turėti perspektyvą.

„Kodėl istorinė diena? Tai perspektyva uostui ne mažiau kaip 25-50 metų į priekį, turint omeny, kad su išorinio uosto vystymu bus sprendžiamas ir uosto vartų rekonstravimas. Šiandien egzistuojantys uosto vartai, pagrindinė jų šaknis buvo pastatyti prieš 150 metų. Esame kelyje kuriant istoriją uostui maždaug 200 metų į priekį, – kalbėjo A.Vaitkus. – Džiaugiuosi visais sprendiniais, kurie aptarti ir tikiuosi sėkmingo jų įgyvendinimo, o tai su gerbiamu ministru įrodėme praktikoje. Lietuva moka daryti, svarbu visapusiškas palaikymas, ką šiandien iš premjero ir išgirdome“.

Taps akcininku

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis teigė, jog formulės, kaip labiau įtraukti miestą į uosto projektus, ieškoma jau seniai. Viena jų, galimybė suteikti miestui Klaipėdos uosto akcijų.

Jau kitais metais Uosto direkcija iš valstybinės įmonės turėtų tapti akcine bendrove ir tokia galimybė būtų reali.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Rokas Masiulis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Rokas Masiulis

„Nors atsargiai kol kas kalbame, tačiau miestas galbūt galėtų tapti uosto akcininku, tokiu būdu įgaudamas tiesioginį suinteresuotumą. Jau šiandien virš 15 proc. uosto pelno kasmet keliauja miestui įvairiems projektams įgyvendinti, reikia pasverti, kuris dalyvavimas miestui naudingesnis“, – kalbėjo ministras, neabejojantis, jog šis projektas paskatins augti tiek miestą, tiek regioną.

Jo teigimu, svarstant Vyriausybėje didelio masto investicinius projektus kol kas belieka apgailestauti, jog Klaipėda lieka užribyje. Dideli investiciniai projektai reikalauja mažiausiai 1 000 darbuotojų, o uostamiestyje gyventojų skaičius pastaraisiais metais vis mažėjo ir jų rasti vargiai pavyktų.

„Galbūt šis projektas (išorinis uostas, – red.past) didins ir Klaipėdos gyventojų skaičių, jis galėtų pretenduoti į didįjį trejetą miestų, kur kursis verslai, ateis didžiosios investicijos. Man asmeniškai brangus miestas galėtų dar patobulėti ir augti“, – sakė Susisiekimo ministras R.Masiulis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas