Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prieš euro įvedimą lietuviai šluoja parduotuvių lentynas – kai kurių prekių jau pritrūko

Praėjusios Kalėdos tapo malonia staigmena prekybininkams. Dėl artėjančio euro įvedimo ir noro kuo greičiau atlaisvinti per krizę suveržtus diržus lietuviai prieš šv. Kalėdas šturmavo prekybos centrus. Nuo lentynų buvo šluojamos brangesnės prekės, ypač buitinė technika.
Parduotuvės atidarymas
Išpardavimas prekybos centre sulaukė žmonių antplūdžio / Parduotuvės „TOPO centras“ nuotr.

Prekybininkai tokio pardavimo nesitikėjo ir tikina, kad kai kurių prekių tiesiog pritrūko. Žmonėms primenama, kad sausio pradžioje vėl vyks prekių likučių pardavimo akcijos lentynas ruošiant naujam sezonui. Tuo tarpu buitinių prekių pardavėjai teigia, kad po Naujųjų didelių nuolaidų tikėtis neverta – jų kolekcijos atnaujinamos rudenį ir pavasarį.

Pinigų negailėjo

Šventinė prekyba buvo geresnė nei prognozavome. Žmonės pirko brangesnes dovanas ir savo pinigus investavo į brangesnius daiktus, – teigė R.Saulytė.

„Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė 15min.lt teigė, kad šiais metais šventinė prekyba suaktyvėjo anksčiau, o žmonės rinkosi brangesnes prekes: „Šventinė prekyba buvo geresnė nei prognozavome. Palyginti su praėjusių metų švenčių periodu šiais metais pardavimai augo 5 proc. Žmonės pirko brangesnes dovanas ir savo pinigus investavo į brangesnius daiktus.

Dovanoms statistiškai šeima išleisdavo apie 200-300 litų. Didėjo dalis žmonių, kurie dovanoms išleido 500 ir daugiau litų. Iš pardavimų matome, kad ant šventinio stalo buvo prabangesnių produktų, kurių žmonės kasdien pirkti sau neleidžia.“

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Renata Saulytė
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Renata Saulytė

Pasak jos, augo šviežios mėsos ir žuvies produktų pardavimas, žmonės noriai rinkosi pagamintus kulinarijos ir konditerijos gaminius. Augo namų apyvokos reikmenų pardavimas. Taip pat pastebimai augo brangesnės buitinės ir kompiuterinės technikos pardavimas.

„Paprastų dienų ir žiemos švenčių laikotarpio nėra net ko lyginti. Pardavimas auga kelis, o kai kurių prekių ir keliolika kartų“, – teigė R.Saulytė.

Skubėjo atsikratyti litais

Tokią tendenciją stebime jau kelis pastaruosius mėnesius, kai žmonės, pirkdami brangesnę techniką, atsikrato litų, – minėjo „Maxima LT“ atstovė.

Pasak „Maxima LT“ atstovės, žmonių norą išlaidauti galėjo lemti artėjantis euro įvedimas: „Manome, kad dalis žmonių šiemet nusprendė dovanoms skirti daugiau pinigų. Kita dalis greičiausiai jau ruošėsi euro įvedimui. Tokią tendenciją stebime jau kelis pastaruosius mėnesius, kai žmonės, pirkdami brangesnę techniką, atsikrato litų.“

Didelę įtaką žmonių pasirinkimui darė šventiniai išpardavimai.

„Akcijų metu parduodamų prekių skaičius šiais metais mūsų prekybos tinkle augo daugiau nei 50 proc. Tai rodo, kad šventinių pasiūlymų įtaka šiemet yra dar didesnė. Žmonės jų laukia ir tikrai noriai naudojasi.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Eurai
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Eurai

TAIP PAT SKAITYKITE: Lietuvos banko vadovas Vitas Vasiliauskas: „Naujųjų metų naktį siūlau turėti grynųjų“

Sausio 5-6 dienomis mūsų prekybos tinkle startuos didysis žiemos išpardavimas, kai parduotuvių lentynos pradedamos ruošti kito sezono prekėms. Šių išpardavimų misija yra kiek kitokia. Žiemos išpardavimai prekybininkams yra galimybė atlaisvinti lentynas kito sezono prekėms, o per šventes žmonės tikisi iš prekybininkų specialių pasiūlymų ir jų neradę tikrai nustebtų. Vis dėlto prekybininkams po švenčių ateina štilis“, – kalbėjo R.Saulytė.

Pirkti pradėjo anksčiau

Žmonės vis labiau planuoja savo laiką ir nenori dalyvauti prieššventiniame chaose, kai visi skuba ir baisu ne tik gatvėse, bet ir prekybos centruose.

Šiais metais kalėdiniai pardavimai prasidėjo anksčiau lyginant pastarųjų 5 metų duomenis.

„Pardavimai šoktelėjo jau lapkričio paskutinėmis savaitėmis, kai tik mūsų parduotuvėse prasidėjo šventinė prekyba. Augimas buvo penktadaliu didesnis nei iki tol buvusiais metais. Tai aiškiai rodo, kad žmonės šventėms ėmė ruoštis anksčiau.

Vis dėlto pardavimų pikas stebimas paskutinėmis dienomis iki švenčių. Žmonės pradeda nuo namų puošimo, apsižiūri dovanas. Gruodžio viduryje ateina metas pirkti dovanas. Šiemet jos buvo aktyviai perkamos ir anksčiau, žmonės labiau planavo, tačiau didžioji masė pirkėjų dovanų paiešką vis dar atideda paskutinei savaitei. Šiais metais didžiausi pardavimai buvo Kūčių dieną. Tada labiausiai augo maisto produktų pardavimas“, – minėjo pašnekovė.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kalėdų senelių bėgimas Michendorfe
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Kalėdų Senelių bėgimas Michendorfe

TAIP PAT SKAITYKITE: Pošventinė dilema: kur dėti nepatikusias dovanas?

Ji pridūrė, kad žmonės vis labiau planuoja savo laiką ir nenori dalyvauti prieššventiniame chaose, kai visi skuba ir baisu ne tik gatvėse, bet ir prekybos centruose.

Šlavė kompiuterius

Didžiausio populiarumo visus šiuos metus, o ypač prieššventiniu laikotarpiu, sulaukė išmanieji telefonai, planšetiniai ir nešiojamieji kompiuteriai, – teigė L.Mažeikienė.

„Topo centro“ atstovė Lina Mažeikienė 15min.lt sakė, kad šventiniu laikotarpiu prekyba buvo gerokai aktyvesnė nei pernai.

„Didžiausio populiarumo visus šiuos metus, o ypač prieššventiniu laikotarpiu, sulaukė išmanieji telefonai, planšetiniai ir nešiojamieji kompiuteriai. Tiek planšetiniai, tiek ir nešiojamieji kompiuteriai dažniausiai kaip dovana buvo perkami tėvų, ketinančių žiemos švenčių proga nudžiuginti savo atžalas“, – sakė ji.

Pasak L.Mažeikienės, šiemet prieš žiemos šventes kur kas populiaresni buvo ir televizoriai. Didelio pirkėjų susidomėjimo sulaukė smulki buitinė technika. Kalbant apie virtuvės prietaisus, patys populiariausi buvo kavos aparatai, daugiafunkciai maisto ruošimo puodai, trintuvai. Kaip kalėdinės dovanos dažnai buvo perkamos barzdaskutės, plaukų ir veido priežiūros prietaisai. Iš stambiosios buitinės technikos šiemet gerokai populiaresni nei praėjusiais metais buvo šaldytuvai ir skalbyklės.

Paklausta, kokios priežastys galėjo lemti tokį pirkėjų bumą, prekybos tinklo atstovė įvardino artėjantį euro įvedimą: „Didžiulį prekybos aktyvumą prieš didžiąsias metų šventes, tikėtina, lėmė pasikeisianti valiuta. Žmonės nusprendė išleisti dalį santaupų ir Kalėdoms, juk tai metas, kai rūpinamasi ne tik savo poreikiais, bet ir artimųjų lūkesčiais. Be abejo, didelę įtaką pagyvėjusiai prekybai daro ir geri kainų pasiūlymai.“

Ambicingus planus viršijo

Negaliu kalbėti už visus gamintojus, bet „Philips“ naujos kolekcijos atsiranda spalio ir balandžio mėnesiais po didžiųjų technikos parodų Vokietijoje ir JAV. Po Naujųjų išpardavimų tikėtis neverta, – teigė G.Vaitiekaitis.

„Philips“ produkcija prekiaujančios bendrovės „WOOX Inovations“ atstovas Gintautas Vaitiekaitis 15min.lt teigė, kad šiais metais prekyba buvo puiki, o išsikelti ambicingi planai buvo viršyti.

„Kalbant apie aksesuarus, tai ketvirtas metų ketvirtis sudaro 40 proc. metų prekybos. Galite suprasti, koks mums svarbus šventinis laikotarpis“, – teigė G.Vaitiekaitis.

Anot pašnekovo, prekybai įtaką daro skirtingi veiksniai. Tarp jų ir kitų prekybininkų akcijos.

„Vienas didžiausių Lietuvos prekybos tinklų padarė didelę akciją žaislams. Jiems buvo taikoma 30-40 proc. nuolaida ir tai labai pasijautė galvaninių elementų pardavimams. Per savaitę elementai buvo iššluoti. Namų kino sistemos taip pat yra labai glaudžiai susijusios su televizoriais“, – paaiškino G.Vaitiekaitis.

Pirkėjai renkasi televizorių
Pirkėjai renkasi televizorių

Pasak jo, kai kurios organizacijos metų pabaigoje nori išleisti likusį biudžetą. Kartais tai būna protingi pirkiniai, kartai nelabai.

„Šiais metais kalėdinė dovana numeris vienas vertinant „Philips“ produkciją buvo mūsų planšetinis kompiuteris. Degalinių tinkle „Statoil“ tokiems kompiuteriams už lipdukus buvo taikomos nuolaidos. Kompiuterių pardavėme 4 kartus daugiau, nei planavome, ir jų net pritrūkome“, – minėjo pašnekovas.

Po Naujųjų nuolaidų nebus

Man pačiam žmonės skambina, prašo patarti. 90 proc. klausimų būna susiję su ausinėmis, – minėjo G.Vaitiekaitis.

G.Vaitiekaičio teigimu, visada populiari prekė yra ausinės, o pastaruoju metu labai populiarėja Bluetooth kolonėlės: „Reiktų vertinti žmonių perkamąją galią. Močiutė anūkui kompiuterio nenupirks. Ji gali išleisti 100 ar 200 litų. Man pačiam žmonės skambina, prašo patarti. 90 proc. klausimų būna susiję su ausinėmis.“

Paklaustas, ar nebūtų protingiau techniką pirkti pasibaigus švenčių karštinei, nes tada parduotuvės skubės atsikratyti neparduotų prekių likučiais, G.Vaitiekaitis paaiškino, kad šioje rinkoje sezoniškumas veikia kitaip: „Negaliu kalbėti už visus gamintojus, bet „Philips“ naujos kolekcijos atsiranda spalio ir balandžio mėnesiais po didžiųjų technikos parodų Vokietijoje ir JAV. Po Naujųjų tikrai naujos kolekcijos neatsiranda, todėl išpardavimų tikėtis neverta.“

Shutterstock nuotr./Mergina klausosi muzikos.
Shutterstock nuotr./Mergina klausosi muzikos.

Jis pridūrė, kad šventiniu laikotarpiu buvo taikomos didelės nuolaidos.

„Suprantu, kad lietuviai niekuo nepasitiki ir visos nuolaidos mums atrodo kaip akių dūmimas, bet tikrai nesu susidūręs, kad mūsų prekės būtų parduodamos su kokiomis fiktyviomis nuolaidomis. Manau, kad prekybininkai iš to jau išaugo. Visi vieni kitus žino, o bloga informacija socialiniais tinklais plinta labai sparčiai“, – kalbėjo G.Vaitiekaitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos