Prieš rugsėjo 1-osios draudimą – apsipirkimas išvakarėse: prekybininkai stebi išaugančius alkoholio pardavimus

Jau 17 metų Lietuvoje galioja draudimas prekiauti alkoholiu rugsėjo 1-ąją – Mokslo ir žinių dieną. Prekybininkai pastebi, kad lietuviai su šiuo ribojimu jau apsipratę ir konfliktų parduotuvėse beveik nepasitaiko. Tiesa, dalis tautiečių rado būdą, kaip šį ribojimą apeiti – alkoholinių gėrimų pardavimai parduotuvėse rugpjūčio 31 dieną išauga net trečdaliu.
Išpardavimas prekybos centre
Apsipirkimas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

2006 m. Lietuvoje įvestas draudimas rugsėjo 1-ąją prekiauti alkoholiu parduotuvėse, pirmaisiais metais buvo paženklintas nesusipratimais ir pasipiktinimu. Po 17 metų situacija gerokai pasikeitusi – į šį draudimą visuomenė reaguoja ramiai, o dalis lietuvių į parduotuves skuba šventės išvakarėse – rugpjūčio 31 dieną.

„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė 15min tvirtino, kad klientų srautai rugpjūčio 31 dieną padidėja. O štai alkoholinių gėrimų nuperkama net apie 30 proc. daugiau lyginant su kitomis dienomis.

Asmeninio archyvo nuotrauka/Vaida Budrienė, „Iki“ komunikacijos vadovė
Asmeninio archyvo nuotrauka/Vaida Budrienė, „Iki“ komunikacijos vadovė

„Ir ši statistika nesikeičia nuo draudimo įvedimo pradžios. Rugpjūčio 31 d. didesni pardavimai fiksuojami visose alkoholinių gėrimų kategorijose, išskyrus alų“, – pasakojo V.Budrienė.

Pasak jos, daugiau perkama tiek putojančio vyno, tiek stipriųjų alkoholinių gėrimų.

Prekybos tinklo „Maxima“ atstovė ryšiams su žiniasklaida Raminta Gecevičiūtė išaugusius alkoholinių gėrimų pardavimus stebi tiek dieną prieš rugsėjo 1–ąją, tiek ir dieną po šios šventės.

„Rugpjūčio 31 dieną, pavyzdžiui, alaus, palyginus su kitomis rugpjūčio dienomis, pirkėjai įsigyja trečdaliu daugiau. Rugsėjo 2 dieną alaus pardavimai padidėja apie 20 proc. Bendrai visų alkoholinių gėrimų pardavimai paskutinę rugpjūčio dieną šokteli apie 35 – 40 proc., rugsėjo 2 dieną – 30 proc.“, – skaičiuoja „Maxima“ atstovė.

Maxima nuotr./Raminta Gecevičiūtė, MAXIMA atstovė ryšiams su žiniasklaida
Maxima nuotr./Raminta Gecevičiūtė, MAXIMA atstovė ryšiams su žiniasklaida

„Maximoje“ šiomis dienomis daugiausia nuperkama ramių ir putojančių vynų. Jų pardavimai dieną prieš Rugsėjo 1–ąją išauga daugiau nei dvigubai. Alaus, sidro ir kokteilių parduodama 40 proc. daugiau, stipriųjų gėrimų – 30 proc. daugiau.

Prekybos tinklų atstovės pridūrė, kad nuolat auga ir nealkoholinių gėrimų paklausa.

Visgi V.Budrienė pabrėžia, kad į parduotuves paskutinę vasaros dieną lietuviai skuba ne vien dėl alkoholinių gėrimų – žmonės išties ruošiasi rugsėjo 1-osios šventei. „Iki“ duomenimis, net 20 kartų auga gėlių pardavimai, tortų – apie 3 kartus, įvairių saldainių dėžučių, šokoladų, batonėlių nuperkama kelis kartus daugiau.

Lietuviai priprato, užsieniečiai – nesupranta

Prekybininkai pastebi, kad incidentų dėl rugsėjo 1 d. draudimų pasitaiko vis mažiau – ypač lietuvių tarpe.

„Daugiausia šio draudimo nesupranta užsienio svečiai ar čia gyvenantys emigrantai. Jiems keista yra suvokti, kad rugsėjo 1 d. alkoholinių gėrimų parduotuvėse nenusipirksi. Mūsų pardavėjų klausinėja apie priežastis. Lietuviai jau pakankamai susipažinę su tvarka, ką rodo ir rugpjūčio 31 padidėję pardavimai“, – pasakojo V.Budrienė.

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė pastebi, kad pirkėjams alkoholio prekybos ribojimai rugsėjo 1 dieną, taip pat ir sekmadienio popietėmis, jau yra įprasti, todėl mėginimų pirkti alkoholį tuo metu primiršus ribojimus, jau praktiškai nebepasitaiko.

Jai pritaria ir „Rimi" Ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė.

„Mūsų pirkėjai sąmoningi, tad nusiskundimų ar nesusipratimų dėl įstatyme numatytos tvarkos rugsėjo pirmąją neturime. Tai nėra naujovė – tad klientai įpratę prie šio reguliavimo“, – sakė ji.

Nuo 2006 m. Alkoholio kontrolės įstatyme įtvirtintas draudimas prekiauti alkoholiniais gėrimais parduotuvėse rugsėjo 1-ąją, tačiau toks draudimas negalioja kavinėms ir kitoms maitinimo įstaigoms. Paprastai rugsėjo 1-ąją policijos pareigūnai ir Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento atstovai išsiruošia į patikrinimus, ar prekybininkai nepažeidžia šio draudimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis