„Problematono“ nugalėtojai ėmėsi gelbėti Baltijos jūros vandenis

Pirmą kartą vykusio naujos kartos problemų sprendimo maratono „Problematonas“ metu buvo išvystytos net trisdešimt penkios skirtingos idėjos. Nugalėtojo prizas, 15 tūkstančių eurų, atiteko komandai „Death zone“ („Mirties zona“, liet.). Jie pristatė sprendimą, galintį padėti spręsti Baltijos jūros mirties zonų problemą, rašoma „Problematono“ pranešime spaudai.
problemathon
problemathon / Problematono nuotr.
Temos: 1 Verslas

Mirties zonomis vadinami jūrų plotai, kuriuose dėl eutrofikacijos sukeltos per didelės dumblių koncentracijos išnyksta deguonis. Tokioje aplinkoje vykstantys procesai ne tik mažina vandens bioįvairovę, bet ir kenkia žmogaus sveikatai. Dėl šių priežasčių Baltijos jūroje kasmet uždaromi dešimtys paplūdimių, o ištisoms žuvų rūšims gresia išnykimas. Žvejybos, turizmo ir kiti sektoriai praranda 4.4 mlrd eurų.

Įžvelgę galimybę sukurti platformą, kuri apjungtų įvairią jūrų stebėsenos informaciją ir ją apdorotų, komandoje darbavęsi Augustinas Šulija ir Antanas Bareikis išvystė idėją, leidžiančią efektyviau išvalyti jūros vandenį nuo kenksmingų dumblių. Ši biomasė gali būti perdirbama į aukštesnės ekonominės vertės produktus, tokius kaip plastiko pakaitalus, kosmetikos ingredientus, gyvūnų pašarą, trašas, ar net maistą žmonėms.

Specialiuosius 1000 Eur vertės prizus taip pat gavo dvi idėjos. Komanda „SDG4“ pateikė sprendimą, ledžiantį darbuotojams, patiriantiems aukštą riziką netekti darbo dėl sparčios technologijų plėtros, patogiai, greitai ir pigiai persikvalifikuoti į kitą sritį. „Citizen solve“ komanda pateikė sprendimą, leidžiantį bendruomenėms greitai identifikuoti problemas savo rajone ir įgyvendinti lėšų rinkimo kampanijas problemų sprendimui.

Iš viso per savaitgalį ISM Vadybos ir ekonomikos universitete vykęs „Problematonas“, kurio pagrindinis partneris yra „Vilnius TechFusion“, sutraukė daugiau nei 300 dalyvių iš įvairių sričių. Idėja nugalėtoja, be piniginio prizo, gavo ir galimybę dalyvauti „Firstpick“ pre-akceleratoriaus programoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis