Programišiai bankų sąskaitas tuština pasinaudodami kavinių tinklo „Starbucks“ programėle

JAV vagišiai nusitaikė į naują objektą – mobiliuosiuose telefonuose instaliuotas garsaus kavinių tinklų „Starbucks“ programėles. Šios bendrovės atstovai trečiadienį pripažino, kad nusikaltėliai laužėsi į klientų sąskaitas ir pasisavindavo juose buvusias lėšas, praneša naujienų svetainė cnn.com.
„Starbucks“ kavinė Sietle
„Starbucks“ kavinė Sietle / „Scanpix“/AP nuotr.

„Starbucks“ programėlė žmonėms leidžia susimokėti už norimas prekes šio tinklo kavinėse telefonu. Be to, ja galima įsigyti „Starbucks“ dovanų kuponus pasinaudojant banko sąskaitoje, kredito kortelėje ar mokėjimo sistemos „PayPal“ turimoje paskyroje esančiomis lėšomis.

„Starbucks“ programėlė žmonėms leidžia susimokėti už norimas prekes šio tinklo kavinėse telefonu.

Būtent tokiu būdu nusikaltėliai ir išvilioja pinigus iš savo aukų. Programišiai įsilaužia į aukos „Starbucks“ paskyrą internete, pastarojoje įsigyja naujų dovanų kuponų, o vėliau už juos sumoka lėšomis iš nieko nenutuokiančio žmogaus banko sąskaitos.

TV kanalo „CNN“ žurnalistai susisiekė su keliais nuo programišių nukentėjusiais „Starbucks“ gerbėjais.

2014 m. gruodį Jeanas Obando sustojo vienoje iš „Starbucks“ kavinių Teksase ir joje sumokėjo telefonu. Vyriškiui išvažiavus į greitkelį, jo telefonas pradėjo siųsti aibę perspėjimų. „PayPal“ sistema keletą kartų pranešė, kad nuo vyro „Starbucks“ kortelės buvo automatiškai nuskaičiuota 50 JAV dolerių suma.

Tuomet į amerikiečio elektroninį paštą atkeliavo laiškas iš „Starbucks“: „Jūsų e.dovana tik ką praskaidrino kažkieno dieną, o gal tai buvo būdas ką nors pasveikinti su gimimo diena. Ačiū Jums“.

Per keletą minučių į J.Obando elektroninį paštą atėjo dar dešimt tokio pobūdžio laiškų iš „Starbucks“.

Bendrovė nebandė sustabdyti nė vienos transakcijos ir susisiekti su klientu bei jo pasiteirauti, ar pirkimai yra vykdomi jam pritariant. Kuomet J.Obando susisiekė su „Starbucks“ ir pareiškė, kad jo sąskaita tikriausiai tapo programišių taikiniu, bendrovė prižadėjo atlikti tyrimą.

Vyriškiui kavos milžinės paprašius sustabdyti mokėjimus ir grąžinti pinigus, „Starbucks“ atstovai pareiškė, jog dėl ginčytinų pinigų pervedimų reikia aiškintis su bendrove „PayPal“.

Amerikietis 550 dolerių sumą atgavo per dvi savaites.

Amerikietis 550 dolerių sumą atgavo per dvi savaites. Jis tikina, kad po šio incidento suprato, jog „Starbucks“ visiškai nerūpi klientų banko sąskaitų saugumas. Dabar J.Obando yra jau išsitrynęs „Starbucks“ programėlę ir mėgstamą kavą perka naudodamasis kreditine kortele arba grynaisiais.

Panaši istorija gegužės pradžioje nutiko ir vienai Alabamos gyventojai Kristi Overton. Programišiai įsilaužė į jos „Starbucks“ paskyrą jai būnant darbe. Merginos nuostoliai siekė 115 dolerių. Tiesa, tiek „Starbucks“, tiek „PayPal“ prižadėjo nuostolius greitu metu atlyginti.

„Starbucks“ atstovai teigė, kad bendrovė netapo programišių taikiniu ir jai priklausantys klientų duomenys nenukentėjo. 

„Manau, yra pernelyg lengva įsilaužti į banko sąskaitą. „Starbucks“ programėlės saugumas turėtų būti sustiprintas“, – sakė K.Overton, kuri taip pat išsitrynė bendrovės programėlę iš savo išmaniojo telefono.

„Starbucks“ atstovai teigė, kad bendrovė netapo programišių taikiniu ir jai priklausantys klientų duomenys nenukentėjo. Kavinių tinklas tikina, kad žmonių paskyros galėjo nukentėti dėl pernelyg lengvų slaptažodžių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis