Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prokurorų ir verslininkų ginčas dėl Trakų autobusų stoties baigtas taikiai

Beveik penkerius metus trukęs verslininko Dariaus Nedzinsko bendrovės „Trastas“, Trakų savivaldybės įmonės „Trakų autobusai“ ir prokurorų ginčas dėl miesto autobusų stoties rekonstrukcijos baigtas taikos sutartimi.
Autobusas
Autobusas / 123RF.com nuotr.

Tai atveria kelią D. Nedzinskui už kelis milijonus eurų atnaujinti autobusų stotį joje įrengiant parduotuvę „Rimi“.

Apeliacinis teismas, nagrinėjęs prokurorų ieškinį dėl 2016 metais pasirašytos „Trasto“ bei „Trakų autobusų“ nekilnojamojo turto mainų sutarties pripažinimo negaliojančia, sausio 21 dieną patvirtino taikos sutartį ir nutraukė bylą.

Jis taip pat panaikino 2017 metų birželį pritaikytą draudimą „Trastui“ įregistruoti dalies autobusų stoties pastato nuosavybę.

Apeliaciniame teisme mediacijos procese šalys dar pernai sutarė ginčą išspręsti taikiai. Pernai spalio 2 dieną pasirašyta taikos sutartis teismui pateikta sausio 14 dieną – iš karto po to, kai Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas sausio 13 dieną prokurorų prašymu galutinai nutraukė bylą dėl įvairių institucijų sprendimų, susijusių su autobusų stoties rekonstrukcija.

15min nuotr./Darius Nedzinskas
15min nuotr./Darius Nedzinskas

Pagal taikos sutartį prokurorai atsisakė ieškinio, o abi šalys įsipareigojo nereikšti daugiau jokių pretenzijų viena kitai dėl mainų sutarties ar kitų finansinių reikalavimų.

„Trakų autobusai“ teismo sprendimu turi sumokėti 10 tūkst. eurų kaip teismo galimą skirti alternatyvią sankciją.

Tačiau, kaip BNS sakė bylinėjimąsi 2016 metais inicijavusio Trakų istorinio nacionalinio parko direktorius Gintaras Abaravičius, „Trastui“ norint įgyvendinti projektą, dar liko „paskutinis mažas „slenkstukas“.

„Pagal „Trasto“ skundą administraciniame teisme kovo mėnesį bus nagrinėjama byla, kurioje reikalaujama įpareigoti Trakų rajono savivaldybę, o iš esmės – mus (parko direkciją) – suderinti prekybos centro projektą“, – BNS sakė G. Abaravičius.

Vilniaus apygardos teismas 2018 metų balandį, o Apeliacinis teismas 2019 metų sausį nutarė, kad „Trasto“ bei „Trakų autobusų“ sutartis yra teisėta, o projektas gali būti tęsiamas. Tačiau Aukščiausiasis Teismas 2019 metų birželį panaikino abiejų teismų sprendimus ir perdavė bylą pirmosios instancijos teismui nagrinėti iš naujo.

2019 metų lapkritį Vilniaus apygardos teismas, antrą kartą išnagrinėjęs bylą, sutartį pripažino negaliojančia – pasak teismo, „Trakų autobusai“ turėjo skelbti viešą stoties rekonstrukcijos konkursą. Teismas pritaikė restituciją – „Trastas“ turėjo grąžinti įsigytą žemės sklypą, o „Trakų autobusai“ – „Trastui“ perduotą dalį pastato.

Šią nutartį „Trastas“ apskundė Apeliaciniam teismui, kuriame ir buvo inicijuotas mediacijos procesas.

Mainų sutartimi „Trakų autobusai“ perdavė „Trastui“ beveik pusę autobusų stoties pastato mainais į šalia esantį „Trasto“ žemės sklypą. Pasak prokurorų, tai nebuvo vien turto mainai – „Trastas“ įsipareigojo investuoti į stoties atnaujinimą, už tai gaudamas leidimą statyti, įskaitant ir parduotuvę, iš kurios gaus pajamų.

D. Nedzinskas siekia atnaujinti seną autobusų stotį ir joje įrengti parduotuvę „Rimi“, anksčiau skelbtos investicijos turėjo siekti 3 mln. eurų. Teritorijoje esančius 1987 metais statytus pastatus planuota griauti ir vietoje jų pastatyti stoties ir 2 tūkst. kv. metrų ploto parduotuvę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?