Pusmetis Klaipėdos uoste: krova mažėjo, optimizmą kursto unikalus šansas

„Neapibrėžtas“, – taip apie šį laikmetį teigė Lietuvos jūros krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika. Ir priduria: „Sunku vertinti laikotarpį, nes viskas dinamiškai keičiasi. Jei anksčiau išgyvenome stabilumą su optimizmu ir augimu, šiuo atveju stebime kitus dalykus: stabilumas yra labai trapus“. Pirmasis šių metų pusmetis rodo, kad krova Klaipėdos uoste mažėjo dešimtadaliu.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų (LJKK – toliau) asociacijos vadovai įvertino pirmąjį šių metų pusmetį Klaipėdos uosto kompanijoms. Aiškėja, kad per šešis mėnesius krova Klaipėdoje krito apie dešimtadalį. Labiausiai – beveik 88 proc. krito trąšų krova (palyginus su 2021-aisiais). Tai susiję su baltarusiškų trąšų eliminavimu iš uosto veiklos bei „Lifosos“ sustabdymu. Mažėjo ir skystų krovinių, generalinių krovinių. Tačiau vis dar auga kroviniai konteineriuose.

Tvirto pagrindo nėra

Palyginus su 2021-aisiais krova Klaipėdos uoste yra sumažėjusi 27 proc. ir siekia 16,2 mln. t. Nuo praėjusių metų rezultatas skiriasi 10 proc.

Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Klaipėdos uostas
Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Klaipėdos uostas

„Mes stebime tendenciją tokią, kad stabilumas yra labai trapus. Niekada nežinai, kokios priežastys gali lemti, kad pasiekti rezultatai gali greitai pablogėti, o ne pagerėti. Pagerėjimas yra geras dalykas, bet jis šiuo laikotarpiu pakankamai sudėtingas stebint geopolitinę situaciją. Visi žinome, kad po truputį rytų rinka užsidaro ir visi turime peržiūrėti strategijas ir savo kaštų eilutes bei investicijas. Ir šiandien nėra to tvirto pagrindo, kad galėtume galvoti, jog po kelių metų kažkas pasikeis arba bus geriau. Visi suprantame, kad ne viskas priklauso nuo uosto kompanijų norų. Mes visi esame susieti su daugelių dalykų, pavyzdžiui, su geležinkelių vykdoma politika“, – kalbėjo V.Šileika.

Jo vadovaujamas Klaipėdos konteinerių terminalas šiais metais perkrovė 2,9 mln. tonų – 6 proc. daugiau nei pernai.

Pervežimai pigo

Paklaustas, koks bus antrasis metų pusmetis Klaipėdos uostui, jis neslėpė, kad tai priklausys nuo kelių faktorių: kaip toliau vystysis Lietuvos pramonė, kokios bus eksporto apimtys, numatomas derlius Lietuvoje. Anot jo, numatoma šių metų krova gali būti apie 32 mln. t. Taigi, ir antrasis pusmetis išlaikys panašų tempą.

Pastaruoju metu stebimas disbalansas tarp importo ir eksporto – t. y. daugiau pilnų krovinių krovinių atplukdoma ir iškraunama Klaipėdos uoste ir mažiau užpildoma kroviniu ir išsiunčiama į kitus uostus. Todėl kaupiasi tušti konteineriai ir jie išgabanami į tuos uostus, kuriuose generuojamas krovinys. „Todėl turime nemažą tuščių konteinerių kiekį, kuris mums kaupiasi“, – teigė V.Šileika.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Vaidotas Šileika
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Vaidotas Šileika

Beje, jei prieš metus fiksuotas konteinerių trūkumas ir būta laiko, kai jų kaina siekė ir 15 tūkst. eurų. Dabar situacija visiškai kitokia – yra konteinerių perteklius, jų gabenimo kainos kritusios ir dešimt kartų.

Atlyginimai augo trečdaliu

„Klaipėdos smeltės“ vadovas Rimantas Juška pasidžiaugė, kad praėjusiais metais fiksavo beveik 2,5 karto didesnę krovą. Su išaugusiais užsakymais teko susidoroti tiek pat darbuotojų, kiek jų buvo 2021-aisiais.

Darbai ir pamainos, R.Juškos teigimu, buvo perskirstyti, todėl atlyginimai augo apie 32 proc. vidutiniškai.

„Aišku, galiojo darbo kodekso normos. Bet turime susitarimus, kurie motyvuoja darbuotojus“, – teigė R.Juška.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./„Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./„Klaipėdos Smeltės“ generalinis direktorius Rimantas Juška

Modeliuodami šiuos metus „Klaipėdos Smeltės“ vadovai numatė galimą 5 proc. kritimą. „Bet po pirmojo ketvirčio perskaičiavome biudžetą. Buvo pateikti kiti skaičiai ir faktiškai šiandien turime augimą apie 8 proc., palyginti su praėjusiais metais“, – konstatavo R.Juška.
Šiemet kompanija įdarbino dar apie 40 darbuotojų.

Šansas Klaipėdai

„Pajėgumus turime tokius, kad galime perkrauti 1,1 milijono TEU, o šiuo metu dirba apie 55 procentai techninių pajėgumų“, – kalbėjo vadovas. Kitąmet nustos galioti „Klaipėdos Smeltės“ akcininkės MSC kompanijos ir „Maersk“ aljansas 2M, susijęs ir su Lenkijos Gdansko uostu. MSC kol kas nėra atskleidusi, kaip toliau elgsis Baltijos regione. Tikimasi, kad krovinių persiskirstymas gali būti Klaipėdos naudai.

„Klaipėdos Smeltę“ valdanti MSC, tampa didžiausia pasauline konteinerių gabenimo kompanija, o Lietuvos uostą vadina bastionu Baltijos jūros regione.

Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Bendrovė „Klaipėdos Smeltė“
Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr./Bendrovė „Klaipėdos Smeltė“

Klaipėdos patrauklumą esą didina ir atlikti infrastruktūros plėtros darbai, uosto kapitono ir locmanų tarnybos darbas, jau leidžiantys uoste prasilenkti 300-400 m ilgio laivams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis