Kiek laiko reikia, norint užauginti stiprų komandos narį? Kas nulemia nepriekaištingą IT specialistų darbo kokybę? Kaip IT bendruomenėje skatinti žinių dalijimosi ir tobulėjimo kultūrą? Įžvalgomis apie technologijų sektoriaus pažangą bei specialistų kompetencijų auginimą dalijosi R.Benetis.
Kompetencijas augina naujų technologijų įvairovė
Anot technologijų direktoriaus, šiandien nepriekaištinga darbo kokybė ir gebėjimas klientams ne tik sukurti programinę įrangą, bet ir padėti auginti verslo rezultatus yra svarbiausias faktorius technologijų įmonėms, norinčioms išlikti rinkos lyderėmis ir konkuruoti dėl pasaulinių užsakymų.
Per 10 metų ne tik išaugo „Devbridge“ klientų portfelis, bet ir augo kasdien atliekamų darbų apimtys, gaminamų produktų svarba patiems klientams. Jei anksčiau visą pusmetį produktus kurdavo komandos sudarytos iš 5 ar 6 žmonių, šiuo metu yra beveik iš 70 kolegų sudaryta komanda, kuri prie vieno projekto jau dirba ne vienerius metus. Plečiantis įmonei, didėja ir joje dirbančių žmonių skaičius, kurie ateina iš pačių įvairiausių IT sričių, tai savaime augina ir kompetencijų įvairovę. Augant klientų ratui, didėjant projektų apimtims, atsiranda poreikis įvairesnių technologinių sprendimų kūrimui.
„Jei anksčiau didžioji projektų dalis buvo paremta programavimo kalbomis, tokiomis, kaip .NET, tai, pavyzdžiui, šiuo metu taip pat pasitelkiame ir JAVA, ir NodeJS. Mes kuriame produktus klientams, kurie juos pasitelkia verslo valdymui ar procesų automatizavimui visame pasaulyje. Dirbame su didžiausiais rinkos lyderiais Šiaurės Amerikoje ir Vakarų Europoje. Jie kasdien pasitelkia mūsų produktus atlikti svarbiausias savo verslo funkcijas, o tai savaime diktuoja, kad mums teks visą laiką mokytis naujų produktų kūrimo, technologijų, nišinių verslo sričių“, – pabrėžia R.Benetis.
Tobulinti įgūdžius padeda stipri komanda
R.Benečio teigimu, kiekvienas sukurtas produktas paprastai visada turi kažkokį naują elementą, ar tai būtų nauja technologija, ar nepažinta verslo sritis ar net ir pats klientas. Tai natūraliai augina ir įmonės kompetencijų lauką bei dar neišbandytų technologijų sąrašą.
„Komandose daugiausia žmonės išmoksta dirbdami vieni šalia kitų ir mokydamiesi vienas iš kito. Mūsų klientai tikisi įgyvendinti reikšmingus pokyčius savo versle, tad technologiniai iššūkiai nuolat auga, tuo pačiu tai augina ir kiekvieno darbuotojo profesines kompetencijas. Gerų specialistų trūkumas IT sektoriuje visada buvo iššūkis ir panašu, kad tokia sudėtinga situacija išliks ir ateityje. „Devbridge“ yra technologiškai agnostiška įmonė, tai reiškia, kad mes dirbame su įvairiomis technologijomis ir prisitaikome prie kliento poreikių, tačiau pagrindinės technologijos vis dar išlieka Java, .NET ir JavaScript.“
Pasak R.Benečio, greitai užauginti aukštos kompetencijos specialistą šiandien yra labai sunku, nes tai nemažai priklauso ir nuo paties žmogaus – vieni užauga greičiau, kitiems mokytis reikia daugiau laiko.
„Esame pastebėję, kad žmogui pabaigus universitetą dar reikia maždaug 5-6 metų, kad jis tikrai perprastų ne tik techninę projekto dalį, bet ir verslo sritį, komandinio darbo specifiką ir kitas kasdieninio darbo subtilybes. Dėl šios priežasties 2013 metais įkūrėme nemokamas „Sourcery“ akademijas testuotojams, programuotojams, glaudžiai bendradarbiaujame su universitetais ir stengiamės ne tik patys auginti, bet ir padėti visai rinkai ruošti būsimus technologijų srities profesionalus“, – patirtimi dalijosi direktorius.
Organizacijoje puoselėjama mokymosi kultūra
Anot R.Benečio, ypač svarbu, kad darbe žmogus būtų apsuptas motyvuotų ir stiprių kolegų, tik tada tobulėjimas taps natūraliu procesu. Taip ilgainiui susiformuoja noras ne tik mokytis iš kitų, bet ir pačiam išsikelti vis ambicingesnius tikslus, pavyzdžiui, tapti mentoriumi, dar labiau gilintis į visiškai naują IT sritį arba prisidėti prie profesinių bendruomenių kūrimo.
Kuo toliau, tuo daugiau matysime technologijų jungimo į vieną visumą, tai ne tik leis pagaminti dar labiau efektyvesnių produktų, bet ir leis sukurti visiškai naujų, inovatyvių produktų, kurie palengvins eilinių vartotojų gyvenimą, tačiau tam reikalingi kasdien kompetencijas tobulinantys IT profesionalai. Todėl jau daugelį metų „Devbridge“ įmonėje yra susiformavusi tradicija, skirti dieną vien tik tobulėjimui.
„Kartą per mėnesį darbuotojas gali susiplanuoti savo darbus ir nevaržomai skirti pasirinktą dieną, pavyzdžiui, vien tik mokymuisi. Šią dieną mes vadiname asmeninio tobulėjimo diena (angl. Self Learning Day). Darbuotojas tą dieną gali skaityti knygas, dalyvauti konferencijose, mokymuose ar su komanda dalytis gerosiomis praktikomis, mokytis vienas iš kito. Kartais ši diena paskiriama, pavyzdžiui, savanoriavimui, arba siekiant kažką įdomaus sukurti, taip gimsta ne tik naudingi vidiniai įrankiai, bet ir dažnai yra sugalvojamos naujos idėjos, pavyzdžiui, suorganizuoti visos Lietuvos testuotojų hakatoną ar parengti pranešimą dalyvauti didžiausioje technologijų konferencijoje, prisidėti prie Kauno IT bendruomenės „KIT Club“, jungiančios IT srities specialistus vystymo“, – sako direktorius.
Stiprios bendruomenės padeda vystyti kompetencijas
R.Benečio teigimu, nors tempas technologijų sektoriuje yra milžiniškas, tačiau žinių pasidalijimo kultūrą reikia stengtis puoselėti ir už įmonės ribų. Tai padeda ne tik patiems tobulėti, bet ir skleisti žinią bei į IT sektorių pritraukti vis daugiau talentingų žmonių.
Pašnekovas dalijasi, kad net ir perkopus 700 darbuotojų skaičiui organizacijoje, vis dar sėkmingai išliko ir gyvuoja ilgametės įmonės tradicijos ir bendruomenės. Testuotojų, Front-end ir DevOps inžinierių, IT saugos, Java, Scrum Master ir keletas kitų bendruomenių bei grupių, kurių nariai noriai dalijasi savo žiniomis, rengia pristatymus.
„Panašias tendencijas puoselėjame ir už „Devbridge“ ribų, inicijuojame bendras iniciatyvas su technologinėmis bendruomenėmis – Kauno „KIT Club“, „Kubernetes Kaunas“ ar „Ministry of Testing“, kuriose esame ir organizatoriai, ir pranešėjai. Taip pat kaip pranešėjai, mūsų įmonės darbuotojai aktyviai dalyvauja ir „Vilnius Tech Leads“, „TestCon“, „Build Stuff“ ir kitose bendruomenėse ar konferencijose. Visi šie veiksniai skatina ir žinių pasidalijimo kultūrą visuomenėje bei užtikrina kiekvieno specialisto asmeninį profesinį augimą. Priklausymas bendruomenei padeda kiekvienam specialistui daug greičiau mokytis ir įsisavinti naujus dalykus, mokytis iš kitų klaidų, o tai padeda nesuklysti pačiam bei išvengti įvairių sudėtingų profesinių situacijų“, – įsitikinęs technologijų direktorius.
Sėkmingą karjerą užtikrina auganti įmonė
R.Benetis pabrėžia, kad nuolatinis mokymasis yra tapęs įmonės DNR dalimi, o darbuotojų aukšta kvalifikacija leidžia lengvai įsisavinti naujas technologijas. Taip pat labai svarbu, kad darbuotojai ne tik bendradarbiautų, bet ir augintų vienas kito kompetencijas. Kai visi suinteresuoti ir siekia gerų rezultatų, susiformuoja motyvuojanti aplinka – įgyvendintais darbais džiaugiasi ne tik komanda bei klientai, bet ir milijonai galutinių vartotojų.
„Per 10 metų praplėtėme žinias visose kryptyse ir „Front-End“ programavimo srityje, tokiose kaip React, Angular, Vue, tiek ir „Back-End“ – micro service architektūrose ir debesų sprendimuose Azure ir AWS. Žiūrint į ateities perspektyvas nepanašu, kad technologijų pokyčio tempas nors kiek sumažės, todėl tiesiog turime nesustoti ir nuolat mokytis judėti tik į priekį. Rinkoje yra labai aiškiai matomas vis didėjantis investicijų dydis ir tuo pačiu besikeičiantis suvokimas apie poreikį gilesnei verslo procesų integracijai, paremtai technologiniais sprendimais, todėl tai IT specialistams užtikrins nuolatines tobulėjimo ir karjeros galimybes“,– įsitikinęs technologijų direktorius.
„Devbridge“ darbuotojai gali rinktis – arba gilinti patirtį profesinėje srityje ir tapti pavyzdžiui, architektu, arba tapti vadovu ir imti vadovauti projekte, komandai, o vėliau ir visam padaliniui. Didžioji dalis mūsų profesionalų ir vadovų yra užaugę būtent organizacijos viduje, nes atsiranda vis naujų karjeros galimybių. Neseniai priimtas strateginis „Devbridge“ sprendimas prisijungti prie „Cognizant Softvision“, kuris atvers dar didesnes galimybes darbuotojų nuolatiniam tobulėjimui tiek asmeniniame kontekste, tiek ir profesiniame gyvenime.