15min jau rašė, kad į „Rammstein“ grupės koncertą gegužės pabaigoje bilietą įsigijęs Lietuvos atlikėjas Vitalis Kairiūkštis nemaloniai nustebo sulaukęs Bilietai.lt laiško. Bilietų platintojas pranešė, kad į koncertą pateks tik turintys vardinius bilietus, tad kitiems reikia atlikti „repersonalizaciją“ – bilietą susieti su asmeniu, kuris ir eis į koncertą. Tačiau tokia paslauga – mokama, tad daliai gerbėjų, neturinčių bilietų savo vardu, teks sumokėti 11 eurų papildomai, nurodė bilietų platintojas.
Tuo metu Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė 15min informavo, kad ši situacija tarnybai žinoma, ir kiekvienas atvejis vertinamas individualiai.
Pasak D.Malinauskienės, jei abi pusės priimtino sprendimo nerastų, vartotojui reikėtų susimokėti mokestį, o tuomet jau būtų galima kreiptis ir į vartotojų teises, nes ginčo nagrinėjimas gali užsitęsti iki 3 mėnesių.
Tačiau D.Malinauskienė pabrėžė, kad į kurią pusę būtų išnagrinėtas ginčas priklausys nuo to, kokia informacija vartotojui buvo suteikta bilieto pirkimo metu, tai yra – ar buvo nurodytos sąlygos dėl vartotojo pavardės nurodymo, jos keitimo pasekmių, mokėtinų mokesčių ir pan.
Panašu, kad minėtos sąlygos iš tiesų nebuvo nurodytos: rugpjūčio 31 d. VVTAT paskebė, kad UAB „NACIONALINIS BILIETŲ PLATINTOJAS“, valdantis bilietai.lt platformą, nepateikė privalomos informacijos ir vartotojams taikė papildomus mokesčius.
Už pažeidimus šiai bendrovei skirta 2200 eurų bauda.
„VVTAT, nagrinėdama vartotojų skundus dėl vykusių renginių, pastebėjo, jog interneto svetainę www.bilietai.lt valdanti UAB „NACIONALINIS BILIETŲ PLATINTOJAS“ patvarioje laikmenoje (atsiųstame el. laiške) nemokamai nepateikia visos pagal įstatymus privalomos informacijos“, – rašoma institucijos tinklalapyje.
Vartotojai taip pat skundėsi, jog bendrovė nepagrįstai pritaikė bilietų į grupės „Rammstein“ koncertą personalizavimo mokestį.
VVTAT nustatė, kad vartotojai, pernai rugsėjį pirkdami bilietus į renginį, nebuvo tinkamai informuoti apie bilietų personalizavimo būtinybę. Vartotojams nebuvo pateikta informacija, jog asmens duomenų į bilietus įrašymas vėliau arba duomenų pakeitimas kainuos 11 eurų.
Bendrovė tyrimo metu nurodė, jog visa privaloma vartotojams pateikti informacija patvarioje laikmenoje buvo pateikta ant bilieto ir užsakymą patvirtinančiame elektroniniame laiške bei tai, kad tais atvejais, kai buvo taikoma bilietų personalizacija, vartotojai neturėjo galimybės apskritai nusipirkti bilieto neužpildę vardų ir pavardžių laukų kiekvienam bilietui. Bendrovė nurodė, jog el. sistema suvestų duomenų tikslumo nekontroliavo, todėl jei vartotojai sąmoningai nevedė tikrų vardų ir pavardžių arba juos nurodė netinkamus, klaidingus, vis tiek galėjo įsigyti bilietą.
Civilinis kodeksas įtvirtina pareigą verslininkams patvarioje laikmenoje suteikti informaciją vartotojams aiškiai ir suprantamai arba sudaryti sąlygas vartotojui tinkamai susipažinti su ta informacija.
VVTAT konstatavo, jog UAB „NACIONALINIS BILIETŲ PLATINTOJAS“ netinkamai įvykdė pareigą neatlygintinai informuoti vartotojus apie taikomas sutarties sąlygas. Nustatyta, kad bilietų pirkimo metu nebuvo pateikta privaloma informacija patvariojoje laikmenoje, be to, sąlygos dėl vartotojo bilieto personalizacijos nebuvo aiškiai išdėstytos ir nebuvo nurodytos finansinės pasekmės dėl duomenų keitimo.
VVTAT nutarimas per vieną mėnesį nuo nutarimo įteikimo ekonominės veiklos vykdytojui dienos gali būti apskųstas teismui Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.