„Lietuviai perka kainą, ne kokybę“, – sako M. Levulis, SEB banko ir LRT televizijos projekto „Lietuva gali“ dalyvis. Mindaugas neslepia, kad jų bendrovės siūlomi namai nėra pigūs, tačiau ir kokybė atitinkama. Dažnam lietuviui toks rąstinis namas atrodo per brangus, o įsigiję pigesnį, vėliau skundžiasi kokybe.
„Gal toks būdas lietuvių – skųstis. Noriu parodyti, kad ir Lietuvoje galima gerai daryti. Nors neslėpsiu, kad buvo sunku, skųstis nėra reikalo“, – dėsto Mindaugas priežastis, kodėl varžėsi dalyvauti projekte „Lietuva gali“.
Stop kadras/Kaunas „Dreamhouse“ |
Mindaugui 27 metai, tačiau versle jis ne naujokas. Dirbti vaikinas pradėjo dar mokykloje. Baigęs 10 klasių, ieškojo darbo vasarai. Taip jau nutiko, kad pirmasis darbdavys juo tapo ilgam. Mindaugui darbą pasiūlė medinių namų gamybos įmonės vadovas. Angliškai mokančiam jaunuoliui buvo patikėta klientų paieška užsienyje.
„Dirbau nuo ryto iki vakaro, vasaros nemačiau“, – mena Mindaugas. Tačiau pastangos atsipirko su kaupu. Pirmą užsakovą jis surado faksu. Taip išsiųstu komerciniu pasiūlymu susidomėjo klientas Belgijoje. Jis nupirko 15 namų.
M. Levulį įdarbinusiai bendrovei sekėsi. Sekėsi ir Mindaugui. Dirbdamas jis baigė vidurinę mokyklą ir KTU marketingo studijas. Tapo bendrovės pardavimo vadovu.
Prieš krizę 2008 m. įmonėje dirbo per 100 žmonių. Tačiau keletas nesėkmingų projektų nušlavė ne tik pelną, bet ir visą bendrovę.
Buvusiam pardavimo vadovui Mindaugui reikėjo apsispręsti, ar ieškotis darbo, ar pačiam kurti verslą. Užsienyje užmegzti kontaktai, pažintys ir partnerių pasitikėjimas niekur nedingo, tereikėjo jais pasinaudoti įkūrus savo bendrovę. Į „Dreamhouse“ M. Levulis pakvietė keletą buvusių bendradarbių, tarp jų ir buvusį darbdavį.
„Kai verslas sekasi, ir partnerių požiūris keičiasi“, – prabėgus septyneriems metams nuo bendrovės įkūrimo sako pastebėjęs Mindaugas. Savo verslą jis lygina su traukiniu, kuris greitėja ir greitėja, ir norinčių į jį įlipti daugėja.
Nors verslo kelyje, kai sekasi, nėra greitį ribojančių ženklų ir galutinės stotelės, svarbu nepralėkti pro reikiamą posūkį ir nenugarmėti į prarają.
„Manyti, kad esi geriausias, užsimerkti ir nežiūrėti tolyn – labai negerai. Išgirsti pastabas iš šalies, į jas reaguoti yra kelias eiti pirmyn“, – savo požiūrį atskleidžia Mindaugas.
M. Levulis mano, kad atėjo laikas įmonei susikurti prekės ženklą, o siekiant sustiprinti savo pozicijas užsienio rinkose, įkurti atstovybę svetur.
Įvertinti jo verslą iš šalies ir patarti sutiko vienas sėkmingiausių naujosios kartos Lietuvos verslininkų, didžiausios pasaulyje atviros mobiliųjų aplikacijų parduotuvės GetJar įkūrėjas Ilja Laurs ir SEB banko prezidento pavaduotojas, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Virginijus Doveika.
Stop kadras/Kaunas „Dreamhouse“ |
Ekspertai nemažą pagreitį įgavusiam M. Levuliui siūlo netikėtus sprendimus. Pristabdyti, įvertinti silniausias komapnijos vietas ir sukti kitu, nepramintu rinkodros keliu, kad ateityje plėtra būtų dar spartesnė.
„Matau potencialą augti ne dukart, o dešimt kartų. Tai ambicijų ir agresyvumo klausimas“, – drąsina Mindaugą Ilja Laurs.
„Būtų gerai, kad aiškiai sau ir savo kolektyvui įvardytumėt, ar siekiate būti didelio masto įmonė, ar nišinė įmonė“, – pataria bankininkas. – „Užsibrėžti finansinį planą, kiek nori parduoti šiemet, kiek kitąmet, turėti verslo plėtros planą – labai svarbu.“
Kas turėtų įvykti, kad per metus įmonė išaugtų dešimt kartų? Kodėl Ilja Laurs pataria neįvestuoti į prekės ženklą? Koks darbuotojas įmonei būtų gyvybiškai svarbus?
Verslo lyderių įžvalgos ir patirtis tiesia pagalbos tiltus jaunam verslui, kad padėtų jam augti. Rytojų kuriame šiandien. Verslo sėkmės istorijos SEB banko ir LRT televizijos projekte „Lietuva gali“ nuo rugsėjo.
Daugiau informacijos apie šį projekto dalyvį www.dreamhouse.lt