Reaktorių „Orlen Lietuvai“ į Klaipėdos uostą gabena išskirtinis laivas „Jumbo Jubilee“

Milžiniškas reaktorius, skirtas naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklos Mažeikiuose modernizavimui, į Klaipėdos uostą iš Italijos gabenamas išskirtiniu, nestandartiniams kroviniams skirtu laivu „Jumbo Jubilee“. Pasaulyje yra tik keli tokio tipo laivai.
„Orlen Lietuva“
„Orlen Lietuva“ / Kristinos Gendvilės nuotr.

Krovinį gabenantis laivas į Klaipėdą turėtų atvykti rugpjūtį, BNS nurodė Klaipėdos uosto direkcija.

„Orlen Lietuvos“ skelbtame vaizdo įraše bendrovės projektų vadovas Jurijus Malevanovas teigia, jog įrenginys gaminamas Italijoje. Laivų eismo sekimo portalas marinetraffic.com rodo, kad liepos 7-ąją „Jumbo Jubilee“ išplaukė iš Venecijos uosto.

Klaipėdoje reaktorius bus iškrautas jūrų krovinių kompanijos „Bega“ teritorijoje, kur šiuo metu vyksta pasiruošimo darbai. Bendrovės vadovas Laimonas Rimkus BNS yra sakęs, kad uoste tokio dydžio krovinio iki šiol nebuvo.

Itin sunkių krovinių gabenimo jūra paslaugas teikiančiai Nyderlandų bendrovei „Jumbo Jubilee“ priklausantis 2009 metais pastatytas laivas „Jumbo Jubilee“ gali pervežti maksimalų 13 tūkst. tonų krovinį. Laive įrengti du kranai, kurių kiekvieno keliamoji galia siekia 900 tonų, todėl krovinius galima iškrauti ir krantinėse, kuriose nėra kranų.

Bendrovė turi dar vieną tokį laivą, taip pat du laivus, galinčius pervežti iki 14 tūkst. tonų krovinį ir turinčius du iki 3 tūkst. tonų keliamosios galios kranus.

„Orlen Lietuvos“ modernizavimui skirtas reaktorius sveria apie 1,5 tūkst. tonų, jis yra 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio.

Reaktorius iš uosto į Mažeikius bus vežamas suplanuotu 145 kilometrų ilgio maršrutu per Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus, Lietuvoje jo pervežimą organizuojančios bendrovės „Mammoet Baltic“ projektų vadovo Arūno Kontučio teigimu, tokio dydžio krovinys šalies keliais bus gabenamas pirmą kartą.

Įrenginį planuojama vežti tik naktimis ir vidutiniu 3 kilometrų per valandą greičiu, todėl jo kelionė iš Klaipėdos uosto į Mažeikius truks apie pusę mėnesio.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) BNS anksčiau teigė, jog planuojant reaktoriaus pervežimą buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai.

Mažeikių gamykloje reaktorius bus montuojamas giluminio naftos perdirbimo įrenginyje, kuris, anot „Orlen Lietuvos“ vadovo Michalo Rudnickio, leis ateityje bendrovei dirbti pelningai, nepriklausomai nuo ekonominės situacijos pasaulyje.

670 mln. eurų vertės gamyklos modernizavimas pradėtas pernai, projekto generalinė rangovė yra Didžiosios Britanijos „Petrofac International“ – ji pernai balandį pasirašė 80 mln. eurų vertės sutartį su „Alvora“, kuri kartu su partnere „DS-1“ surinks reaktorių, jį instaliuos, suvirins per 100 km įvairaus skersmens vamzdyno ir atliks kitus darbus.

Mažeikių gamyklos modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“ veiklos istoriją nuo 2006 metų, jį numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis