Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Revolut“ įmonių Lietuvoje vadovas: „Kitais metais Vilniuje priimsime dar 100 darbuotojų“

„Finansinių paslaugų sektorius nedaug pasikeitė per 20 metų, tad industriją reikia supurtyti”, – interviu 15min sakė finansinių technologijų startuolio „Revolut“ įmonių Lietuvoje generalinis direktorius Joe Heneghanas. Nuo birželio šias pareigas einantis pašnekovas sako, kad biuras Lietuvos sostinėje ir toliau išliks pagrindiniu Europoje. „Vilnius yra mūsų pagrindinis centras Europoje, – tikino jis.
Joe Heneghanas
Joe Heneghanas / Luko Balandžio / 15min nuotr.

J.Heneghanas 15min atskleidė, kad „Revolut“ biure Vilniuje planuojama kitais metais didinti darbuotojų skaičių dar 100, bus ieškoma klientų aptarnavimo, bankininkystės, finansų specialistų.

Tuo metu darbuotojų trūkumo problemos jis nedramatizavo – pasak J.Heneghano, įmonė girdi diskusijas, kad dalis darbo jėgos gali nenorėti grįžti į darbą, tačiau „Revolut“ stengiasi prisivilioti specialistus, kurie šiuo metu dirba kitose įmonėse. Tiesa, jis sutiko, kad konkurencija dėl talentų yra nemaža.

Interviu metu J.Heneghanas taip pat atskleidė, kodėl plėtra Kinijoje gali kelti iššūkių ir į kokią rinką šiuo metu koncentruojasi įmonė.

– Kaip apibūdintumėte šiuos metus įmonei? Ar pavyksta pasiekti išsikeltų tikslų?

– Tai dar vieni iššūkių kupini metai. 2020-ieji buvo labai svarbūs kompanijai, nes prisitaikėme prie pokyčių – pasikeitusios vartotojų elgsenos, kai dauguma žmonių perėjo prie apsipirkinėjimo internetu. Nors pandemija tęsiasi, 2021-ieji kol kas yra labai geri, pajamos auga. Kai kompanija tik pradėjo savo veiklą, daug žmonių mūsų produktus laikė naudingais kelionių metu, bet praėjusiais metais, kai niekas nebekeliavo, klientai mūsų paslaugas pradėjo vis dažniau naudoti kasdieniniame gyvenime.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Revolut“ mokėjimo kortelė
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Revolut“ mokėjimo kortelė

– Kokį augimą, palyginti su praėjusiais metais, stebite?

– Negaliu to atskleisti, bet, lygindami rezultatus su praėjusiais metais, matome didelį pajamų augimą. Manau, kad taip tęsis ir toliau. Tai viskas, ką dabar galiu pasakyti.

– Kaip koronavirusas pakeitė darbo modelį „Revolut“?

– Esu laimingas, kad galėjome sklandžiai pertvarkyti savo verslą, klientų aptarnavimo veiklą taip, kad darbuotojai galėtų dirbti iš namų. Kai pandemija tęsėsi, pamatėme, kad darbuotojams patinka taip dirbti, jie gali efektyviai pasiekti tikslų. Toliau galime samdyti naujų darbuotojų ir siekti strateginių ambicijų – pradėti veiklą JAV, Australijoje, Singapūre, Japonijoje bei pristatyti naujus produktus, tokius kaip „Open Banking“, „Revolut Junior“ ir panašiai.

Dabar esame perėję prie modelio, kai mūsų darbuotojai pirmiausia dirba iš namų, bet gali eiti į biurą tada, kai nori arba jiems to reikia.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Joe Heneghanas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Joe Heneghanas

Antras svarbiausias dalykas yra tai, kad leidome dirbti savo darbuotojams iš bet kur iki 60 dienų per metus. Turime darbuotojų, kurie dirba iš kitų šalių.

Darbo praktikos keičiasi ir bus įdomu stebėti, kokį vaidmenį vaidins biurai, kai žmonės ims į juos grįžti.

– Kai kurios įmonės skundžiasi, kad karantinas ir nuotolinis darbas neigiamai paveikė jų organizacinę kultūrą, žmonės pavargo dirbti tokiu izoliuotu būdu. Ar sutiktumėte su tuo?

– Suprantama, kad ne visos kompanijos ir ne visi darbuotojai jaučiasi taip pat, todėl „Revolut“ ir nusprendė, kad svarbu darbuotojui suteikti pasirinkimą. Mes paklausėme darbuotojų ir dauguma jų pasakė, kad nori didžiąją laiko dalį dirbti iš namų. Taigi, darbuotojai gali dirbti namų, bet gali ateiti į biurą, dirbti komandose, susitikti su kitais kolegomis.

– Kaip pandemija paveikė „Revolut“, kalbant apie pelną ir darbuotojus? Praėjusiais metais įmonė paskelbė, kad atleis 60 darbuotojų, ar tai palietė Lietuvą?

– Ne, Lietuvos nepalietė. Žmonės įmonėse nuolat ateina ir išeina ir gal kai kurios komandos sumažėjo, bet tai yra verslo dalis. Daug komandų augo, nes mes ir toliau auginome klientų skaičių, tad turi augti ir darbuotojų skaičius.

Dabar Lietuvoje yra 200 darbuotojų. Žiūrėdami į kitus metus manome, kad Vilniuje galėsime įdarbinti dar 100 darbuotojų ir padidinti darbuotojų skaičių iki 300.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujasis „Revolut“ biuras
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujasis „Revolut“ biuras

– Kokias pozicijas norėsite užpildyti Vilniuje?

– Tai bankininkystės ir finansų specialistai, klientų aptarnavimo ir finansinių nusikaltimų prevencijos specialistai. Gana platus diapazonas pozicijų, į kurias ieškosime darbuotojų.

– Taigi, trumpai tariant, Lietuva ir toliau išliks pagrindiniu „Revolut“ centru Europoje?

– Vilnius yra mūsų pagrindinis centras Europoje. Turime čia „Revolut Payments“ ir „Revolut Bank“ įmones. Tai yra didelis privalumas. Manau, kad Lietuvoje finansinių technologijų įmonėms aplinka yra labai palanki ir nacionalinė strategija pritraukti fintech įmones buvo labai sėkminga.

Reguliacinė aplinka taip pat labai palaiko finansinių technologijų įmones, pateikiami aiškūs reikalavimai, ko reikia, kad gautum licenciją. O kai jau pradedi veikti, komunikacija su reguliuotoju taip pat gera.

– Kokių iššūkių kyla dirbant Vilniuje?

– Na, yra iššūkių įdarbinant norimus talentus. Kai yra talentingas darbuotojas tokioje konkurencingoje aplinkoje, turi pateikti jam gerą pasiūlymą.

– Galite duoti pažadą, kad nėra planų perkelti jūsų pagrindinio centro iš Lietuvos į kitą Europos šalį?

– Ne, nėra tokių planų.

Kai yra talentingas darbuotojas tokioje konkurencingoje aplinkoje, turi pateikti jam gerą pasiūlymą

– O kokiose šalyse šiuo metu esate paprašę bankinių licencijų?

– Jungtinėje Karalystėje, Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) ir Australijoje.

– Kaip apibūdintumėte „Revolut“ darbo aplinką? 2019-aisiais žiniasklaidoje buvo pasirodę gana kontroversiški šūkiai, reiškiantys kad svarbiausias tikslas – atlikti darbą, švelniai tariant. (Duodamas interviu tais metais „Revolut“ įkūrėjas Nikas Storonskis pareiškė, kad įmonės filosofija yra get that shit done – aut. pastaba). Kokia dabar situacija? Ar darbo kultūra išlieka tokia pat intensyvi?

– Dirbu „Revolut“ dvejus metus ir, manau, kad turime puikią darbo kultūrą, mes labai susikoncentravę į klientus. Jei nori būti startuolis ir sutrikdyti esamą tvarką, išgyventi industrijoje, kuri yra pilna galingų žaidėjų, turi peržengti savo galimybių ribas. Kad tai padarytum, reikia geriausių žmonių, geriausių talentų.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujasis „Revolut“ ofisas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujasis „Revolut“ ofisas

– Tai kiek vidutiniškai valandų dirba jūsų darbuotojai?

– Nemanau, kad tai matuojame. Darbuotojai, įskaitant mane, aistringai tiki tuo, ką daro. Žmonės tikrai nori prisidėti prie įmonės sėkmės, todėl matome, kad žmonės čia yra pasiruošę dirbti protingai, efektyviai. Žinoma, per pandemiją darbas iš namų atnešė ir monotonijos, tad į tai taip pat reaguojame.

Šiais metais paskelbėme, kad duosime darbuotojams 2 papildomas laisvas dienas, kad jie galėtų atsipūsti, pailsėti. Jos bus pridėtos prie kasmetinių atostogų.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Joe Heneghanas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Joe Heneghanas

– Kokių iššūkių patiriate ieškodami darbuotojų?

– Mes daugiausia samdome tuos žmones, kurie jau turi darbą ir bandome juos prisivilioti. Taigi, nematome, kad tas procesas būtų kaip nors sulėtėjęs. Tačiau tais atvejais, kai galbūt negalime rasti specialisto Lietuvoje, lankstus darbo modelis leidžia įdarbinti žmogų, kuris gyvena užsienyje.

– Kaip paaiškintumėte vyrų ir moterų atlyginimų skirtumą įmonėse? Pavyzdžiui, „Revolut Payments“ vidutinis moterų atlyginimas siekia 2473 eurus, o vyrų – 3074 eurus.

– Tai atlyginimų atotrūkio problema. Galime manyti, kad ir universitetuose kai kurios specialybės pritraukia daugiau vaikinų nei merginų ir tai vėliau atsispindi įmonėse. Matome, kad darbą technologijų sektoriuje dažniau renkasi vyrai – finansų įmonėse taip pat. Mūsų įmonė yra finansų ir technologijų mišinys, taigi žinome, kad dar turime ką nuveikti siekdami sumažinant ir galiausiai eliminuojant šį atotrūkį.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujasis „Revolut“ ofisas
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujasis „Revolut“ ofisas

– Prieš kelerius metus „Revolut“ sulaukė neigiamo dėmesio, buvo atliekami tyrimai dėl įmonės atitikties Lietuvos nacionalinio saugumo interesams. Žvelgiant atgal į šią situaciją, ar tai paveikė plėtros planus Lietuvoje?

– Mes nesiblaškome į kitus dalykus ir koncentruojamės į tai, ką darome geriausiai: naujų, inovatyvių produktų ir paslaugų kūrimą privatiems klientams ir verslams. Turime supurtyti finansinių paslaugų segmentą. Suprantama, kad maištininkams, tokiems kaip mes, yra metami iššūkiai ir kad kai kuriems žmonėms nepatogu, kai industrijos keičiasi. Bet jei paklausite manęs, finansinių paslaugų sektorius nedaug pasikeitė per 20 metų, kai kitos industrijos – muzikos, televizijos – išgyveno pokyčius.

Manau, kad dabar esame ant esminių pokyčių finansinių paslaugų srityje slenksčio. Turėtume žiūrėti į tai, kas yra pozityvu, didinti konkurencingumą Lietuvoje ir kitose šalyse.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujasis „Revolut“ biuras
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Naujasis „Revolut“ biuras

– Kokį matote lietuviškų startuolių potencialą?

– Manau, kad potencialas yra didžiulis ir Lietuva padarė puikų darbą suteikdama sąlygas jų augimui, padėdama gauti licencijas. Niekada negalėtum tapti sėkmės istorija, jei būtų sunku pradėti veiklą. Manau, kad tai yra esminis dalykas.

Tad potencialas išties puikus, nes jei yra šimtai startuolių, yra didelis šansas, kad atsiras vienaragių, o jei turi tik 10, tada šansai turėti vienaragį sumažėja. Bet manau, kad buvimas vienaragiu nėra savaime tikslas. Manau, kad svarbiausia turėti daug naujų klestinčių verslų, kurie kurtų naujas darbo vietas ir naujus produktus, paslaugas savo klientams ir verslams.

– Ar „Revolut“ norėtų įsigyti sėkmingą lietuvišką startuolį?

– Niekada nieko neatmetame, kai galvojame apie strateginius žingsnius, bet startuolių įsigijimas nėra tai, ką įprastai darome. Mes neperkame verslų, mums patinka patiems kurti ir augti. Žinoma, viskas įmanoma, bet kai tampi didesniu startuoliu, daug ką gali padaryti pats. Tad viskas, ką galiu pasakyti šiuo metu – tai įmanoma, bet mažai tikėtina, kad tai gali įvykti dabar.

123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotrauka: Fintech
123RF.com nuotr./Asociatyvi nuotrauka: Fintech

– Šių metų balandį žiniasklaidoje pasirodė pranešimų apie „Revolut“ planus Kinijoje. Ar jau atlikote konkrečių žingsnių dėl įėjimo į šią rinką?

– „Revolut“ tiria potencialias rinkas, bet negalėčiau suteikti naujausios informacijos, kaip mums sekasi Kinijoje. Tai didžiulė šalis, kurioje yra labai daug finansinių technologijų įmonių. Esame ankstyvojoje tyrinėjimų stadijoje.

Šiuo metu labiau koncentruojamės į Indiją, tai didelė ir pilna galimybių šalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai