2016 11 25 /15:48

„Rimi“ savininkė patvirtino besidominti „Iki“ įsigijimu

Mažmeninės prekybos tinklą „Rimi“ Lietuvoje valdanti Švedijos bendrovė, „ICA Gruppen“ domisi galimybe įsigyti Lietuvos įmonę „Palink“, valdančią prekybos tinklą „Iki“ – jei toks sandoris įvyktų, tai reikštų kertinius pokyčius mažmeninės prekybos rinkoje, o nuo artimiausių konkurentų gerokai atsiplėšusi „Maxima“ įgytų labiau savęs vertą varžovą, penktadienį rašo „Verslo žinios“.
Atidarytas naujas prekybos centras „Nordika“
RIMI / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Rimi“ savininkė pranešė apie vykstančias derybas

Tai, kad derybos dėl galimo bendrovės „Palink“ įsigijimo vyksta, penktadienio rytą patvirtino ir „ICA Gruppen“ savo pranešime spaudai.

Jame pažymima, kad nors derybos ir vyksta, tačiau kol kas negalima įvardinti, ar yra realu, jog sandoris bus pasirašytas.

„Maxima Grupė“ : tai gali būti naudinga vartotojui

„Maxima Grupė“ generalinio direktoriaus Alvydo Šustiko teigimu, galimas „Rimi“ ir „Palink“ sandoris atspindi šiuo metu vykstančias pasaulines verslo konsolidacijos tendencijas – verslas jungiasi ir stambėja.

„Apskritai bet kuris stambus verslo sandoris gali būti vertinamas bent dvejais – rinkos dalyvio bei vartotojo – apsektais.

Kaip rinkos dalyvis, „Maxima“ kasdien stengiasi patenkinti įvairius labai skirtingų pirkėjų poreikius, nes dėl demografinės situacijos, emigracijos bei konkurencinės aplinkos pirkėjų šalyje mažėja. Dėl to pastanga išsaugoti kiekvieną pirkėją aktuali kasdien, nepriklausomai nuo pokyčių prekybos rinkoje“, – komentare žiniasklaidai teigė A.Šustikas.

„Vertinant vartotojo aspektu, pirkėjams reikės priprasti prie pokyčio, nes dalies jų šis tinklas, matyt, buvo mėgstamas. Kita vertus, vieno žaidėjo derybinės galios išaugimas gali būti naudingas vartotojui, nes prekybos tinklas turės daugiau galimybių su tiekėjais susitarti dėl pirkėjui palankesnės kainos“, – patikino „Maxima Grupė“ generalinis direktorius.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prekybos centras „IKI“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Prekybos centras „IKI“

„IKI“: pokalbiai vyksta, bet susitarimų nėra

Prekybos tinklas „IKI“ pripažįsta, kad pokalbiai vyksta, bet jokių susitarimų nėra pasiekta.

„Esame patenkinti 2016 metais pasiektais įmonės rezultatais bei vykdoma verslo strategija. Turėdami tvirtą ekonominį pagrindą esame pasiruošę ateities iššūkiams. Žinoma, būdami antru pagal dydį mažmeninės prekybos tinklu Lietuvoje, esame įsipareigoję savo darbuotojams bei akcininkams, nuolat stebėti rinkoje pasitaikančias galimybes“, – komentuoja prekybos tinklo „IKI“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

Kaip ir „ICA Gruppen“, prekybos tinklas „IKI“ pabrėžia: šiuo metu joks susitarimas tarp šalių nėra pasiektas ir nėra prielaidų, kad susitarimas bus pasiektas apskritai.

Prekybos tinklas „IKI“ ir toliau nuosekliai laikosi pasirinktos strategijos, tad diskusijos su „ICA Gruppen“ tėra tik viena iš potencialių galimybių ateities vystymuisi.

Gandai sklando jau kurį laiką

Tai, kad įsigijimo ar susijungimo galimybės svarstomos, dienraščiui teigė trys tarpusavyje nesusiję šaltiniai iš įsigijimų sektoriaus, nors nei „Rimi“, nei „Palink“ atstovai oficialiai to nepatvirtino. „Verslo žinių“ duomenimis, šiuo metu teisines „ICA Gruppen“ galimybes įsigyti bendrovę „Palink“ nagrinėja „ICA Gruppen“ nusamdyta Lietuvos advokatų kontora „Valiūnas Ellex“. Kai kurie šaltiniai teigia, kad prie sandorio kaip „Rimi“ savininkų atstovė darbuojasi ir advokatų kontora „Sorainen“.

Finansinių patarėjų paslaugas sudarant sandorius teikiančios FMĮ „Orion Securities“ Įmonių finansų skyriaus vadovas Mykantas Urba teigia, kad kalbos apie „Rimi“ ir „Iki“ jungtuves rinkoje sklando jau kelis mėnesius: „Manau, jungtuvės būtų prasmingos, nes nei „Rimi“, nei „Iki“ nėra tokie stiprūs dalyviai mažmeninėje prekyboje kaip „Maxima“. Susijungusios į vieną, įmonės puikiai viena kitą papildytų, nes „Rimi“ koncepcija yra didelės, o „Iki“ – mažos parduotuvės“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis