„Pradėjus kelių priežiūros įmonių reformą aiškėja, kad per du dešimtmečius šiose įmonėse susiklosčiusi situacija yra netoleruotina. Klausimų ir įtarimų dėl įmonėse iššvaistomų valstybės biudžeto lėšų kasdien kyla vis daugiau. Privalome atlikti išsamų auditą, kad visuomenei būtų aiškiai atsakyta, kokio masto yra ši įtariamo aplaidumo, korupcijos bei nepotizmo epidemija tarp kelininkų“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Per pastaruosius penkerius metus Lietuva kelių priežiūros įmonėms skyrė apie 0,4 milijardo eurų. Audituojamas bus visas šis laikotarpis. Priklausomai nuo rezultatų bus sprendžiama, ar audituoti ir ankstesnius laikotarpius.
Praėjusią savaitę kilus įtarimams dėl artimais giminystės ryšiais susijusių vadovų galimai netinkamo ir neefektyvaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo, vidaus auditas buvo pradėtas VĮ „Utenos regiono keliai“. Auditas taip pat jau vyksta ir VĮ „Utenos regiono keliai“ priklausančioje Molėtų kelių tarnyboje. Trečiadienį Specialiųjų tyrimų tarnyba įtarimus dėl galimo piktnaudžiavimo pareiškė VĮ „Automagistralė“ direktoriui bei jo pavaduotojui.
Vyriausybė jau pritarė Susisiekimo ministerijos parengtoms teisės aktų pataisoms, kurioms įsiteisėjus neliks kliūčių valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčių įmonių valdymo ir priežiūros pertvarkai įgyvendinti.
Iki šių metų pabaigos numatoma centralizuoti kelių priežiūros valdymą ir įsteigti vieną kelių priežiūros įmonę, tai leis kasmet, pirminiais skaičiavimais, sutaupyti mažiausiai 8,5 mln. Eur.
Šiuo metu šalies valstybinės reikšmės keliais rūpinasi 11 valstybės įmonių – svarbiausias šalies automagistrales prižiūri VĮ „Automagistralė“, kitus – iš viso dešimt kiekvienoje apskrityje veikiančių įmonių.
Pagal Susisiekimo ministerijos parengtą planą jos bus sujungtos į vieną. Į naujai steigiamą įmonę bus perkelta visa įmonių valdoma technika bei personalas. Šios įmonės centrinė būstinė bus ne Vilniuje.
Valstybinės reikšmės kelius valdyti patikėjimo teise planuojama perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos.