„Rokiškio sūris“ atvėrė duris pasaulinei pieno milžinei

Didžiausia pasaulyje pieno produktų eksportuotoja Naujosios Zelandijos kompanija „Fonterra“ investuos daugiau kaip 7 mln. eurų Lietuvoje, įsigydama 10 proc. bendrovės „Rokiškio sūris“ akcijų.
„Fonterra“ pienovežis
„Fonterra“ pienovežis / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Penktadienį įvykusiame neeiliniame visuotiniame „Rokiškio sūrio“ akcininkų susirinkime nuspręsta išleisti naują 3,586 mln. paprastųjų vardinių akcijų emisiją ir suteikti „Fonterra“ kompanijai pirmumo teisę ją įsigyti.

Akcijų emisijos kaina sudaro 7,1 mln. eurų – t. y. 1,98 euro už vieną akciją. Ši kaina buvo nustatyta iš anksto – pagal pirmojo šių metų pusmečio „Rokiškio sūrio“ vidutinę svertinę rinkos kainą „Nasdaq“ Vilniaus biržoje.

Šiuo metu „Rokiškio sūrio“ grupė savo produkciją eksportuoja į 37 pasaulio šalis. Per pirmą šių metų pusmetį eksportas sudarė 66 proc. nuo grupės pardavimų.

Pasak „Rokiškio sūrio“ valdybos pirmininko Daliaus Trumpos, tvirtas pozicijas pasaulinėje rinkoje turinti „Fonterra“ kompanija – pirmasis „Rokiškio sūrio“ istorijoje ne finansinis, o strateginis partneris, kuriam svarbiausi bus ilgalaikiai rezultatai ir tvari bendrovės plėtra.

„Vertingiausia, ką gauna „Rokiškio sūris“ – ne pinigai, o patirtis ir naujos galimybės įmonei“, – sako D.Trumpa, komentuodamas dalies smulkiųjų akcininkų siūlymus leisti akcijų įsigyti jiems arba nustatyti didesnę kainą „Fonterra“ kompanijai.

Pasak jo, strateginė partnerystė su „Fonterra“ leis dar labiau modernizuoti įmonę, perimti pasaulinę verslo valdymo patirtį, didinti specialistų kvalifikaciją, plėsti asortimentą aukštos pridėtinės vertės pasaulinio lygio pieno produktais, atverti naujus eksporto kanalus.

„Fonterra“ valdo didžiausią pasaulyje pieno produktų biržą „Global Dairy Trade“. Prieš kelias savaites ji pasirašė ketinimų protokolą su energetikos birža „European Energy Exchange“ dėl bendros pieno produktų biržos steigimo Europoje. D.Trumpos teigimu, „Rokiškio sūriui“ tai būtų puiki galimybė įgyti dar vieną prekybos kanalą eksporto rinkose.

Šiuo metu „Rokiškio sūrio“ grupė savo produkciją eksportuoja į 37 pasaulio šalis. Per pirmą šių metų pusmetį eksportas sudarė 66 proc. nuo grupės pardavimų.

„Fonterra“ kasmet visame pasaulyje investuoja per 60 mln. eurų į naujų inovatyvių pieno gaminių kūrimą, technikos ir technologijų modernizavimą. Jau penkerius metus ši kompanija bendradarbiauja ir su „Rokiškio sūriu“, diegiant Lietuvoje naujausias kokybiškų pieno produktų gamybos technologijas.

„Pasaulinio pieno milžino atėjimas į „Rokiškio sūrį“ reiškia pasitikėjimą ne tik mumis – bendrovės darbuotojais ir akcininkais – bet ir viso Lietuvos pieno sektoriaus bei šalies ekonomikos perspektyvomis“, – sako D.Trumpa.

85 proc. Naujosios Zelandijos pieno gamybos ir perdirbimo rinkos užimančios „Fonterra“ apyvarta praėjusiais finansiniais metais siekė 10,5 mlrd. eurų, grynasis pelnas viršijo 511 mln. eurų. Kompanija kasmet perdirba apie 22 mln. tonų pieno, eksportuoja 95 proc. produkcijos. „Fonterra“ akcijos listinguojamos Naujosios Zelandijos vertybinių popierių biržoje, bendra rinkos kapitalizacija siekia maždaug 5,9 mlrd. eurų.

„Rokiškio sūrio“ grupės konsoliduotos pardavimo pajamos pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su pernai tuo pačiu metu, augo 26,36 proc. iki 122,699 mln. eurų. Grupė per šių metų pirmus šešis mėnesius uždirbo 844 tūkst. eurų konsoliduoto grynojo pelno, kai pernai tuo pačiu metu buvo patirta 1,902 mln. eurų grynųjų nuostolių.

Šiuo metu 79,57 proc. „Rokiškio sūrio“ akcijų paketą valdo Antanas Trumpa, „Pieno pramonės investicijų valdymas“ ir „RSU Holding“.

„Rokiškio sūrio“ akcijos kotiruojamos „Nasdaq“ Vilniaus biržos Oficialiajame sąraše.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis