Pasak jo, „Aeroflot“ šią schemą sukūrė kartu su nacionaline oro navigacijos paslaugų teikėja „Valstybinė skrydžių valdymo korporacija“. Oro eismo optimizavimo darbai buvo vykdomi nuo 2023 m. liepos iki 2024 m. sausio, o naujasis tūpimo būdas Maskvos oro zonoje pradėtas naudoti nuo kovo 21 dienos, rašo „Moscow Times“.
Iš viso lėktuvai, leisdamiesi tokiu būdu, sutaupo iki penkių minučių skrydžio laiko, o tai turi „apčiuopiamą ekonominį poveikį“, teigė „Aeroflot“. Iki metų pabaigos „Aeroflot“ sutaupys daugiau kaip 18,6 tūkst. tonų degalų, oro linijos „Rossiya“ – 7,4 tūkst. tonų, o pigių skrydžių bendrovė „Pobeda“ – 5,6 tūkst. tonų degalų.
Anksčiau trumpojo artėjimo tūpti schema buvo naudojama piloto prašymu ir ne visais atvejais buvo leidžiama tiesinti maršrutus, tačiau dabar trumpojo artėjimo tūpti schema buvo „įteisinta“, paaiškino RBC šaltinis „Aeroflot“.
„Atitinkamai skrydžiui degalų reikia piltis mažiau, o anksčiau visada pildavosi galvodami apie ilgąjį artėjimą“, – sakė leidinio pašnekovas.
Kaip rašoma JAV transporto departamento tinklalapyje, trumpasis artėjimas tūpti vykdomas, kai pilotas atlieka sutrumpintus nusileidimo pavėjui, bazinį ir galutinį posūkius, sukdamas į standartinį 45 laipsnių bazinį posūkį.
Rusijos federalinė oro transporto agentūra patvirtino, kad ši schema sumažina skrydžių išlaidas.
Prieš tai tokie maršrutai buvo naudojami „itin retai“, pažymėjo „Smartavia“. „Senieji atvykimo maršrutai nurodė įguloms anksčiau kilti į aukštį, kuriame per valandą padidėja degalų sąnaudos. Naujieji maršrutai reiškia tolygesnį, „bepakopį“ nusileidimą, o tai reiškia, kad orlaivis žemame aukštyje neskrenda horizontaliai, dėl ko padidėjo degalų suvartojimas“, – aiškino „Rusline Airlines“ atstovė spaudai Olesya Burdeiko.
„Petromarket“ skaičiavimais, kovo mėnesį tona aviacinių degalų kainavo 92,3 tūkst. rublių (922 eurai). Remiantis tuo, iki metų pabaigos „Aeroflot“ grupė dėl naujosios leidimosi schemos sutaupys apie 3 mlrd. rublių (30 mln. eurų). Degalai sudaro 37,4 proc. bendrovės veiklos išlaidų.