Sekmadienį buvo paskelbta, kad buvę JAV greitojo maitinimo restoranų tinklo „McDonald's“ restoranai Rusijoje pervadinti „Vkusno i točka“ („Skanu ir taškas“).
Gegužę „McDonald's“ pranešė nusprendusi pasitraukti iš Rusijos, kurioje verslą plėtojo daugiau kaip tris dešimtmečius. Bendrovė spėjo įsteigti net 850 restoranų, o šiuos nusipirko rusų verslininkas Aleksandras Govoras, vienas iš naftos perdirbimo bendrovės „Neftechimservis“ įkūrėjų.
Žymusis raudonos ir geltonos spalvų „McDonald's“ logotipas Rusijoje nuo šiol bus pakeistas minimalistiniu trijų elementų logotipu – jame dominuoja taškas ir dvi storos pasvirusios linijos, taip pat primenančios M raidę.
Tačiau naujasis logotipas jau susilaukė pašaipų, kadangi vizualiai yra beveik identiškas Portugalijos įmonės „Matosmix“ logotipui. Ši įmonė užsiima pašarų gamyba įvairiems gyvūnams – triušiams, kiaulėms, karvėms, arkliams, vištoms ir kitiems. Bendrovės rinka daugiausia vietinė.
Įmonės tinklapyje rašoma, kad Manuelis Rodriguesas Matosas, bendrovės įkūrėjas, nuo pat jaunystės atsidavė žemės ūkio produktų ir maisto produktų, skirtų gyvulininkystei, prekybai. Savo veiklą jis pradėjo 1974 m., turėdamas nedidelę įmonę, kuri greitai tapo etalonu regione. 1998 m. liepos mėn. jis kartu su savo vaikais įsteigė bendrovę „Matosmix“. 2005 m. jie parengė šios verslo srities modernizavimo ir plėtros strategiją, o 2012 m. sukūrė ir įregistravo prekės ženklą „Prestigium“.
„CNN Portugal“ susisiekus su įmonės atstovais, „Matosmix“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas João Matosas teigė, kad bendrovė, atsižvelgiant į dabartinę situaciją, nenori būti siejama su Rusija.
Minėtąsis „Matosmix“ logotipas atnaujintas pakankamai neseniai, 2021 m. Šis prekės ženklas yra registruotas Portugalijoje, tačiau ne užsienyje.
Toks sutapimas prajuokino ir Seimo narį Andrių Vyšniauską.
„Iškalbingiau nei tūkstantis žodžių. Vakar pamatęs tą rusiško „McDonald's“ logotipą vis galvojau, kur matytas. Nors „Matosmix“ nesu matęs, bet nuojauta, kad logotipas vogtas, neapgavo. Vogtas nuo portugališko gyvūnų maisto prekės ženklo… Išties protu Rusijos nesuprasi…“, – savo feisbuko paskyroje rašė parlamentaras.
Pagal sutartį tarp „McDonald's“ ir restoranų tinklą įsigijusio pirkėjo, naujieji restoranai nebegali naudoti „McDonald's“ pavadinimo, logotipo, prekės ženklo ir meniu, o amerikiečių bendrovė išsaugoja savo prekių ženklų Rusijoje teises.
Rusijoje, kur „McDonald's“ tiesiogiai valdė daugiau kaip 80 proc. jos vardu pavadintų restoranų, gavo 9 proc. visų savo pajamų ir 3 proc. veiklos pelno. Tai buvo viena pirmųjų vakarietiškų bendrovių, įžengusių į Sovietų Sąjungą po Berlyno sienos griūties.