Nuo karo Ukrainoje pradžios Rusiją paliko gausybė žinomų įmonių, be kurių produktų gyvenimo neįsivaizduoja nei vienas pasaulio gyventojas. Ieškodami sprendimų rusų verslininkai vienas po kito ėmėsi skelbti kursiantys analogus, kurie bus „dar geresni nei Vakarų produktai.“
Visgi ekspertai šiems produktams didelės sėkmės nežada – Rusija neturi nei reikalingų žinių, nei įrangos, o sukurti socialinių tinklų analogus gali užtrukti ilgai.
„Alternatyvos nėra, vienintelis dalykas – pasižiūrėti, kas buvo gero sukurta pasaulyje ir bandyti tai nukopijuoti kažkokiu daugiau ar mažiau kreivu būdu. Kad būdas bus kreivas – neabejotina. Tu gali nukopijuoti pavadinimą, koncepciją, bet reikia žinoti technologinius niuansus, turėti gamybos technologijas, kad galėtum visa tai padaryti“, – 15min sakė marketingo strategijos ekspertas Linas Šimonis.
Kopijuos „Ikea“
Kovo pradžioje Švedijos baldų ir namų apyvokos prekių milžinei „Ikea“ uždarius savo parduotuves Rusijoje, verslininkas, įmonės „Luxorta-Service“ vadovas Konstantinas Kukojevas valstybiniame patentų biure „Rospatent“ užpildė prašymą įregistruoti rusišką „Ikea“ analogą, pavadintą „Idea.“
Verslininkas teigė, kad jo įmonė kūrė švedų prekės ženklo baldų projektus, o „Ikea“ pasitraukus iš Rusijos rinkos nukentėjo jo dizaino studija. K.Kukojevas taip pat padavė „Ikea“ į teismą.