Bendrovės vizija – tapti būsimu Šiaurės Europos kelionių centru, kuris skatins Latvijos konkurencingumą regione ir šalies ekonomikos plėtrą. Siekiant įgyvendinti strateginius planus, sukurtas modernus RIX Rygos oro uosto prekės ženklas ir vizualinis identitetas.
„Norime konkuruoti su Šiaurės Europos regiono oro uostais, todėl RIX Rygos oro uosto pasiūlymas turi būti konkurencingas. Nauji plėtros projektai – naujasis oro uosto keleivių terminalas ir oro uosto miestas, taip pat siekis tapti svarbiu regioniniu kelionių centru nulėmė būtinybę sukurti visa apimantį, konkurencingą ir modernų RIX Rygos oro uosto prekės ženklą.
Tai apima mūsų vertybes, pažadą klientams ir bendradarbiavimo partneriams bei RIX kaip vieno iš geriausias jungtis turinčių verslo ir kelionių centrų regione viziją“, – sako RIX Rygos oro uosto valdybos pirmininkė Laila Odiņa.
Ambicingi plėtros planai – naujas terminalas ir oro uosto miestas
Du pagrindiniai elementai, kurie formuos naują oro uosto aplinką, yra naujasis keleivių terminalas ir RIX oro uosto miestas.
Naujasis Rygos oro uosto terminalo pastatas bus tvarus, modernus ir ergonomiškas, kad keleiviams būtų patogiau keliauti. Dabartinės trumpalaikės automobilių stovėjimo aikštelės ir įvažiavimo rampos vietoje bus įrengta keleivių registracijos salė, saugumo ir pasienio kontrolės zona, parduotuvės ir kavinės, bagažo tvarkymo kompleksas, nauji privažiavimo keliai, daugiaaukštė automobilių stovėjimo aikštelė ir jungtis su „Rail Baltica“ stotimi. Terminalo statybos turėtų prasidėti antrąjį šių metų pusmetį ir būti baigtos iki 2028 m. pabaigos. Bendras statybų plotas bus daugiau kaip 45 000 m2, o investicijos vertinamos 167 mln. eurų.
RIX Airport City bus naujas daugiafunkcis miestas šalia Rygos oro uosto. 24 hektarų plote planuojama pastatyti viešbučius, biurus ir prekybos vietas, taip pat sukuri įvairias paslaugas keleiviams, krovinių vežėjams ir vietos gyventojams. Tai bus naujo tipo miestas ir savarankiška kryptis, iš kurios Rygos centrą, kitus Latvijos miestus, kitų Baltijos šalių sostines ir visą pasaulį bus galima lengvai ir greitai pasiekti automobiliu, geležinkeliu ir oru.
Naujas prekės ženklas – Latvijos vizitinė kortelė
Naujasis Rygos oro uosto prekės ženklas – RIX Rygos oro uostas arba (latviškai) RIX Rīgas lidosta. Pavadinime paliktas tarptautiniu mastu pripažintas oro uosto kodas RIX, kurį pamėgo oro uosto darbuotojai ir bendradarbiavimo partneriai, o pilnas pavadinimas supaprastintas ir priartintas prie kasdienio vartojimo.
Prekės ženklo strategijoje daugybė Rygos oro uosto valdomų subženklų taip pat sujungti į vieną portfelį, suteikiant jiems bendrą vizualinį identitetą ir pavadinimus. Prekės ženklo šūkis „Closer than expected“ („Arčiau, nei tikėtasi“) įkūnija patogaus susisiekimo ir lengvo pasiekiamumo tiek oro uosto ribose, tiek pasauliniu mastu idėją.
Oro uostas yra Latvijos vizitinė kortelė, jis kuria šalies įvaizdį, todėl naujojo prekės ženklo vizualinė kalba buvo kuriama galvojant apie Latvijos gamtą ir kultūrą – žalia, mėlyna ir smėlio spalvos simbolizuoja gamtą, o grafiniai elementai įkvėpti Latvijos etnografinių ženklų ir architektūros.
Naująją Rygos oro uosto prekės ženklo strategiją ir vizualinį identitetą kūrė atviro konkurso būdu atrinkta dizaino studija „Asketic“, bendradarbiaudama su reklamos agentūra „WKND“, į procesą įtraukdama oro uosto darbuotojus ir bendradarbiavimo partnerius.
Finansiškai naudingiausias pasiūlymas buvo atrinktas konkurse dėl prekės ženklo strategijos ir vizualinio identiteto kūrimo. Prekės ženklo strategijos parengimas kainavo 27 200 eurų, pagrindinio prekės ženklo (RIX Riga Airport) ir sub prekės ženklų (RIX Airport City, RIX Ground Handling ir RIX Academy) vizualinio identiteto pagrindinių elementų parengimas – 25 650 eurų.
Prekės ženklo vizualinio identiteto kūrimas kainavo 39 757 eurus, į šią sumą įėjo grafiniai standartai, aprangos ir transporto vizualinės koncepcijos, interneto svetainės dizainas, informaciniai ženklai, vaizdo įrašai, skaitmeninės reklamos baneriai, įgyvendinimo planas, komunikacijos gairės ir kita medžiaga. Bendra prekės ženklo kūrimo sutarties suma buvo 92 607 eurai (be PVM).
Prekės ženklo diegimas pradedamas dabar ir vyks palaipsniui iki 2028 m., kad šiam tikslui skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai ir taupiai. Šiais metais naująjį vizualinį identitetą planuojama įdiegti daugiau nei pusėje naudojamų priemonių – skaitmeninėje aplinkoje, įrašų saugojimo medžiagoje, ant suvenyrų, iškabose, terminalo informacijoje, ant drabužių, transporto ir kitur.