Pasikeitus sutarties sąlygoms, paslaugų gavėjai turi teisę nesutikti su naujomis sąlygomis ir nutraukti sutartį. Tokią teisę numato teisės aktai, dėl to jau išspręstuose ginčuose su „Bitė Lietuva“ RRT priėmė paslaugų gavėjams palankius sprendimus ir pripažino, kad operatorius neturėjo teisės reikalauti grąžinti nuolaidų iš anksčiau laiko nutraukiančių sutartis.
„Priimdami sprendimus atsižvelgėme į tai, kad operatoriaus atlikti sutarčių sąlygų pakeitimai nebuvo galutinių paslaugų gavėjų naudai, taip pat nenustatėme, kad pakeitimai būtų tik administracinio pobūdžio ir nedarytų neigiamo poveikio galutiniams paslaugų gavėjams arba būtų taikomi vykdant teisės aktuose nustatytus reikalavimus“, – aiškina Aridana Jurčiukonienė, RRT teisės ir vartotojų teisių apsaugos grupės vyriausioji patarėja.
Pasak jos, svarbu žinoti, kad teisės aktai leidžia paslaugų teikėjams vienašališkai keisti sutarties sąlygas, jei tai numatyta pačioje sutartyje.
„Tačiau tokiu atveju paslaugų teikėjai privalo užtikrinti vartotojams teisės aktuose numatytas tam tikras garantijas. Viena iš svarbiausių įstatyminių garantijų – teisė nutraukti terminuotą sutartį ar sutartį, kurioje numatytas minimalus naudojimosi paslaugomis laikotarpis, anksčiau laiko be jokių papildomų išlaidų“, – teigia RRT ekspertė.
A. Jurčiukonienė pažymi, kad atitinkama sutarties nutraukimo teisė vartotojams turi būti užtikrinama visais atvejais, kuomet keičiamos sutarties sąlygos.
„Bendras principas, į kurį turi būti atsižvelgiama, vertinant vartotojo galimybę pasinaudoti teisę nutraukti sutartį be jokių papildomų išlaidų – ar ryšio operatoriaus atliekami pakeitimai patys savaime nėra naudingi vartotojams“, – pabrėžia ji.
Į ką svarbu atkreipti dėmesį vartotojams – tik tokiais atvejais, kuomet sutarties sąlygų pakeitimai yra išimtinai administracinio pobūdžio, pavyzdžiui, paslaugų teikėjo adreso pakeitimas, ir nedaro neigiamo poveikio vartotojui, arba yra griežtai susiję su įstatymų arba kitų teisės aktų pakeitimais, vartotojas neturi teisės nutraukti sutartį anksčiau laiko be papildomų išlaidų.
„Bitė Lietuva“: skundų gausa ir turinys „kelia klausimų“
„Bitės“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Jaunius Špakauskas teigė, jog bendrovei svarbu, kad visiems rinkos dalyviams „žaidimo“ taisyklės būtų vienodos.
„Įprasta, kad paslaugų teikėjui keičiant sąlygas, klientas yra laisvas atsisakyti paslaugų be netesybų. Tačiau jei aš, pavyzdžiui, visada apmoku sąskaitas laiku, mokesčio pasikeitimas už ryšio prijungimą po skolos apmokėjimo, man neaktualus. Vadinasi šis pokytis neigiamos įtakos klientui neturi, tad nėra pagrindo nutraukti sutartį be netesybų“, – rašoma bendrovės komentare.
Bendrovės atstovas pažymėjo, kad skundų pobūdis „Bitei“ kelia „tam tikrų klausimų“.
„Svarbu atkreipti dėmesį, kad šiuo atveju mūsų atžvilgiu pateikti verslo klientų skundai, jų gausa, tų skundų turinys, deja, kelia tam tikrų klausimų. Esame pripratę prie to, kad skundai objektyviai veikiančioms valstybės institucijoms, taip pat teismams, dažnai pasitelkiami konkurencinėje kovoje. Nors tai ir nėra korektiška, tokios „konkurencijos“ pavyzdžių sulaukiame nemažai ir ginamės visais teisėtais būdais. Tą darysime ir ateityje“, – nurodė J.Špakauskas.