Rytis Laurinavičius: karantinas perkėlė smulkųjį verslą į internetą, bet kaip jame parduoti? 4 patarimai pradedantiems

Karantinui įpusėjus ir pamažu vis ryškiau matant šviesą šio tunelio gale, galime skaičiuoti pirmuosius rezultatus. Ne tik nuostolių, atleistų darbuotojų, į biudžetą nesurinktų lėšų ar bankrotų. Vertindami pandemijos atneštus pokyčius, turime ir dar vieną matmenį: žmones ir verslus, pasinaudojusius krizės suteiktomis galimybėmis.
Elektroninė prekyba
Elektroninė prekyba / 123RF.com nuotr.

Milijonai smulkių įmonių pasaulyje ir šimtai Lietuvoje pastaraisiais mėnesiais savo veiklą perkėlė į internetą – tai buvo vienintelis kelias norintiems išlikti. Verslininkai noriai dalinosi patarimais ir visokeriopa pagalba pradedantiesiems – sukurta daugybė e-parduotuvių ir interneto svetainių.

Dabar visi, naujai savo veiklą perkėlę į internetą, turi žengti antrąjį žingsnį – išmokti jame patraukti pirkėjų dėmesį ir parduoti. Anksčiau dalinausi patarimais, kaip susikurti namus virtualioje erdvėje, dabar – kaip joje įsitvirtinti.

Asmeninio arch. nuotr./Rytis Laurinavičius
Asmeninio arch. nuotr./Rytis Laurinavičius

Svarbiausia – valdyti kuo daugiau informacijos. Pagrindinė sėkmės taisyklė ne tik internete, bet ir versle apskritai yra informacijos valdymas. Norėdami sėkmingai parduoti, turite žinoti kuo daugiau: apie savo produktą, savo klientus ir net savo konkurentus.

Potencialių klientų pažinimas leis jums lengviau ir, svarbiausia, kuo pigiau juos pasiekti bei sudominti.

Vienas iš vertingiausių būdų kaupti informaciją bet kuriam internetu prekiaujančiam verslui jau daugybę metų yra potencialių klientų elektroninio pašto adresų sąrašas. Šis sąrašas yra taip vertinamas todėl, kad kol kas niekas nesugalvojo paveikesnio būdo parduoti, nei dalinantis įdomia ir naudinga informacija apie jūsų produktus elektroniniu paštu. Statistika rodo, kad kiekvienas į naujienlaiškių siuntimą investuotas euras vidutiniškai verslui atneša apie 40 eurų pajamų – nė vienas kitas reklamos internete būdas nėra toks paveikus.

Visgi svarbu prisiminti ir tai, kad paveikiausia – integruota komunikacija, kai bendravimui su galimais pirkėjais naudojamas ne vienas, o keli kanalai. Pavyzdžiui, mūsų klientų duomenys atskleidžia, kad pirkimai, pasitelkus kelis kanalus, išauga 287 proc. Tai reiškia, kad vienu metu naudodami, pavyzdžiui, el. paštą, trumpąsias žinutes ir socialinius tinklus, parduosite daugiausiai.

Kalbėkite su tais, kuriems galite būti įdomūs. Žinant naujienlaiškių siuntimo el. paštu paveikumą, vos pradėjus verslą gali kilti pagunda „nukirsti keletą kampų“ – susirinkti atsitiktinį el. pašto adresų sąrašą ar net jį nusipirkti.

Štai kodėl to daryti negalima: visų pirma, tai neveiks. Siųsdami laiškus žmonėms, kurių jūsų veikla ar produktas visai nedomina, tiesiog švaistysite energiją ir nieko neparduosite. Antra, labai tikėtina, jog siųsdami laiškus to nepageidavusiems ir jumis nesidomintiems žmonėms, juos suerzinsite. Tikrai nelinkiu savo verslo internete pradėti nuo prastų emocijų ir atsiliepimų. Na, ir galiausiai – jau tikrai esate girdėję apie BDAR, ES užtikrinamą asmens duomenų apsaugą, kurią pažeisite, laiškais atakuodami niekuo dėtus, atsitiktinius žmones.

Nuolat rinkite informaciją. Taigi, kaip susikurti el. pašto adresų sąrašą tų žmonių, kurie domisi jūsų veikla? Pagrindinė taisyklė – nepaleiskite jau apsilankiusiųjų jūsų internetinėje parduotuvėje. Pakvieskite juos užsiprenumeruoti jūsų naujienlaiškį.

Tai padaryti galite įvairiai, tačiau svarbiausia – būkite įdomūs, būkite naudingi ir neerzinkite.

Atkreipkite dėmesį, kad beveik visose svetainėse, kurias aplankote, galite sutikti tris pagrindinius kvietimus prenumeruoti naujienlaiškį: statišką tam skirtą langelį puslapio apačioje, iššokantį langą ir slenkant per puslapį nuolat jus sekantį kvietimą.

Visi šie sprendimai veikia, tačiau kuo jūsų raginimas bus paveikesnis, tuo greičiau išplėsite savo el. laiškų sąrašą, o kartu su juo – ir pardavimus.

Kvietimas prenumeruoti jūsų naujienlaiškį turėtų būti aiškiai pastebimas ir pasikartojantis, įdomus ir įtraukiantis, bet nepersistenkite – jis neturėtų suerzinti. Itin populiaru – pasiūlyti ką nors mainais prenumeratoriams (tai gali būti nuolaidos kodas, nemokamas pristatymas ar panašiai).

Reguliariai atnaujinkite kvietimus – skelbkite akcijas, inicijuokite žaidimus, kad patrauktumėte jūsų svetainėje besilankančių potencialių pirkėjų dėmesį ir paskatintumėte užsiprenumeruoti naujienlaiškį, taip kurdami su jais ne vienkartinį, o ilgalaikį ryšį.

Kurkite įdomų turinį. Dėmesį skirkite ir laiką investuokite ne tik reklama socialiniuose tinkluose pritraukdami lankytojus į savo svetainę ir skatindami juos prenumeruoti naujienlaiškį, bet ir kurdami jo turinį. Būtent tai užtikrins sėkmingus pardavimus. Daugelis mūsų vidutiniškai praleidžiame penkias valandas kasdien atsidarę savo elektroninio pašto paskyrą. Tai – itin daug, todėl ir galimybė, kad jūsų siųstas laiškas bus perskaitytas, yra didelė.

Tačiau tiek jo skaitymas, tiek pardavimas priklauso nuo turinio. Būkite įdomūs, naudingi ir rūpinkitės savo klientu – ne tiesiog siekite parduoti, bet pasiūlykite sprendimą jo turimai problemai ar įgyvendinimą jo svajonei.

Vizualiai patrauklius ir įdomius naujienlaiškius kurti, sekti jų skaitomumą ir rezultatus, patogiai valdyti turimą kontaktų sąrašą leidžia įvairūs komercijos įrankiai. Siekdami padėti karantino metu sunkumus išgyvenantiems verslams, savo integruotos rinkodaros įrankiu „Omnisend“ naudotis pirmuosius du mėnesius pakvietėme nemokamai arba už pusę kainos.

Taigi, pažinkite savo potencialius klientus, nuolat rinkite jų informaciją ir kurkite jiems įdomų turinį. Taip sėkmingai parduosite ir internete įsitvirtinsite ilgam.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų