Vilniaus apygardos teismas trečiadienį atsisakė pradėti „Small Planet Airlines“ restruktūrizacijos bylą, o Civilinė aviacijos administracija (CAA) sustabdė bendrovės veiklos licenciją.
Keleivių planų tai nesujaukė – „Novaturo“ ir „Tez Tour“ klientus dabar skraidins „GetJet“. Tačiau „Small Planet Airlines“ kompanijai tai gali reikšti pabaigos pradžią. CAA sustabdžius licenciją, įmonė yra priversta svarstyti apie kreipimąsi dėl bankroto bylos iškėlimo, ketvirtadienį 15min sakė Simonas Bartkus, bendrovės komercijos vadovas.
– Ar skųsite apygardos teismo sprendimą?, – paklausė 15min S.Bartkaus.
– Bendrovė šiuo metu svarsto dėl galimybės skųsti teismo sprendimą, tačiau pasikeitusios aplinkybės, kuomet Civilinės aviacijos administracija sustabdė licencijos oro susisiekimui vykdyti galiojimą, po kurio sunku rasti verslo prasme išeičių, verčia svarstyti ir galimybę kreiptis dėl bankroto bylos iškėlimo.
– Vilniaus apygardos teismo sprendime rašoma, kad jis priėmė tokį sprendimą dėl to, kad negalėjo įmonės dokumentų vertinti kaip dokumentų, veiklos planas jiems nebuvo labai aiškus. Ar sutinkate su tokiais teiginiais?
– Šiuo metu bendrovė dar nėra nusprendusi, ar skųs sprendimą, nes analizuoja ir vertina teismo sprendimą.
– Ar pateiksite CAA naują savo verslo planą?
– Šiuo metu tai dar irgi nėra nuspręsta. Bendrovė vis dar analizuoja įvairias galimybes, kurios būtų naudingesnės bendrovei ir jos kreditoriams.
– Kaip pats vertinate, ar CAA buvo būtina stabdyti veiklą?
Kadangi bendrovės turima licencija oro susisiekimui vykdyti yra sustabdyta, neatmestina, jog gali nebūti kitos verslo prasme išeities nei kreiptis į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo, – aiškino S.Bartkus.
– CAA sprendimo vertinimas dabartinėje situacijoje būtų skubotas ir galimai emocinis. Šiuo momentu galima tik atkreipti dėmesį, jog CAA neišsakė jokių pastabų dėl bendrovės gebėjimo saugiai tęsti skrydžių veiklą – bendrovė turėjo žmonių ir finansinių resursų kasdienę skrydžių veiklą tęsti.
„Small Planet Airlines“ susidūrė su iš esmės skirtinga praktika skirtingose šalyse, siekdama pertvarkyti ir išsaugoti verslą. Vokietijoje bendrovei vietos teismai patvirtino restruktūrizacijos bylą tą pačią darbo dieną ir vietos skrydžių reguliatorius (ULC) neprieštaravo, jog bendrovei suteiktos licencijos liktų galioti persitvarkymų laikotarpiu. Panaši situacija yra ir Lenkijoje – nepaisant restruktūrizavimo bylos iškėlimo ir skrydžių sustabdymo „Small Planet Airlines“ iniciatyva sutarus su kelionių organizatoriais, bendrovė vis dar turi skrydžių vykdymo licenciją.
– Kokias apskritai matote „Small Planet Airlines“ galimybes tęsti veiklą?
– Šiuo metu sunku į tai atsakyti: visgi, aviakompanijos veikloje nuolatinis tęstinumas yra viena iš esminių sėkmingos veiklos sąlygų. Kadangi bendrovės turima licencija oro susisiekimui vykdyti yra sustabdyta, neatmestina, jog gali nebūti kitos verslo prasme išeities nei kreiptis į teismą dėl bankroto bylos iškėlimo.
– Ar „Novaturas“ ir „Tez Tour“ būtų įpareigoti ir toliau dirbti su jumis, jeigu licenciją pavyktų atnaujinti?
– Šiuo metu vis dar vertinami teisiniai sutarčių aspektai. Vėlgi – aviakompanijos veiklai yra ypatingai svarbus nuolatinis tęstinumas, kuris jau buvo sutrikdytas.
– Kada paaiškės, ar jūsų minimas investuotojas tikrai investuos?
– Restruktūrizacijos bylos iškėlimas buvo būtina sąlyga ketinimo protokole, pasirašytame su investuotoju. Kadangi sprendimas dėl restruktūrizacijos nebuvo priimtas teigiamas, tai tikėtina, jog investuotojas atsitrauks.
– Kaip manote, kokios pagrindinės priežastys nulėmė situaciją, kurioje dabar atsidūrė įmonė? Kiek tą lėmė Vokietijos ir Lenkijos problemos? Kiek įtakos turėjo didelė kompensacijų keleiviams suma?
– Problemos Vokietijoje ir Lenkijoje iš esmės buvo pagrindinės, dėl kurių kilo grėsmė „Small Planet Airlines“ veiklai Lietuvoje. Bendrovė Lietuvoje turėjo pelningą operacinę veiklą, o kompensacijos keleiviams yra įtraukiamos į operacinės veiklos kaštus.
Žlugo sandoris Vokietijoje
Šią savaitę paaiškėjo, kad „Small Planet Airline Germany“ Nyderlandų įmonė „SF Aviation Holding“ vis tik nepirks, rašo aerotelegraph.com.
Portalas praneša, kad du „Airbus A321“, kuriais „Small Planet Airlines“ skraidino Vokietijos klientus, yra sugrąžinti nuomotojams.
Vokietijoje darbo neteks maždaug 400 „Small Planet Airline Germany“ darbuotojų.
Teisininkas Joachimas Voigtas-Salusas, teismo paskirtasis „Small Planet Airline“ bylos prižiūrėtojas, sakė, kad, nepavykus restruktūrizacijai, bus pradedama bankroto byla. Tikimasi procedūrą pradėti jau gruodžio pradžioje.
Jis aiškino, kad kreditoriai jau gali pateikti savo reikalavimus kompanijai. Didžiausią dalį reikalavimų sudarys keleivių, kuriems priklauso kompensacijos dėl vėlavusių lėktuvų, pretenzijos.
„Po restruktūrizacijos bylos iškėlimo „Small Planet Airlines“ GmBH įmonė veikia atskirai, todėl negaliu pakomentuoti detaliai situacijos. Visgi, Vokietijos bendrovė yra sustabdžiusi skrydžių veiklą, tačiau siekia, jog bendrovė sulauktų investicijų iš šalies“, – komentavo S.Bartkus.