„Sanitex“ sumokėjo 12,7 mln. eurų baudą už dalyvavimą kartelyje

Didmeninės prekybos ir logistikos bendrovė „Sanitex“ sumokėjo 12,7 mln. eurų pernai gruodį skirtą baudą už kartelinį susitarimą švietimo ir socialinių įstaigų skelbtuose maisto produktų pirkimuose, pranešė Konkurencijos taryba.
UAB „Sanitex“ parduotuvė
UAB „Sanitex“ parduotuvė / Wikimedia Commons nuotr.

Anot jos, įmonė „Selnera“ taip pat sumokėjo jai skirtą 4,7 tūkst. eurų baudą. Likusios kartelio dalyvės „Sotėja“,„Maistulis“ ir „Egilėja“ paragintos kuo greičiau tą padaryti, kitaip taryba žada kreiptis į antstolius, kad būtų išieškotos ne tik baudos, bet ir nuo kovo 16 dienos pradėtos skaičiuoti 6 proc. dydžio metinės palūkanos.

„Maistuliui“ skirta 74,6 tūkst., eurų, „Sotėjai“ – 40 tūkst. eurų, „Egilėjai“ – 3,5 tūkst. eurų baudos.

Konkurencijos tarybos nutarimą Vilniaus apygardos administraciniam teismui apskundė „Sotėja“, prašydama panaikinti skirtą baudą. Tarybos teigimu, pagal įstatymą pažeidėjai baudas turi sumokėti per tris mėnesius nuo nutarimo paskelbimo, net ir tuo atveju, jei sankcijos skundžiamos teismui.

Taryba nustatė, kad nuo 2016 iki 2019 metų „Sanitex“, „Sotėja“, „Maistulis“ ir „Egilėja“, tarpininkaujant „Selnerai“, derino pasiūlymus, įskaitant kainą, 101-me konkurse įvairioms švietimo ir socialinėms įstaigoms visoje Lietuvoje.

Konkurentės viena už kitą rengė dokumentus, teikė fiktyvius pasiūlymus ir padėdavo pirkimą laimėti iš anksto sutartai bendrovei. „Sotėja“ ir „Selnera“ derino veiksmus 101, „Sanitex“ – 90, „Maistulis“ – 49, „Egilėja“ – 8 pirkimuose.

„Sanitex“, kuri pirmoji pranešė apie susitarimą, bauda už dalį pažeidimo laiko visai neskaičiuota – bauda jai sumažinta 75 proc., „Sotėjai“ ir „Selnerai“ – 65 proc., „Egilėjai“ ir „Maistuliui“ – 15 proc. Be to, trijų pirmų įmonių vadovai išvengs asmeninės atsakomybės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis