SAS nuostolius trečiąjį finansinių metų ketvirtį padidino ir pilotų streikas

Dėl išlikimo kovojanti Skandinavijos vežėja SAS, kuri liepą Jungtinėse Valstijose pateikė prašymą dėl apsaugos nuo bankroto procedūros, pranešė apie padidėjusius nuostolius trečiąjį finansinių metų ketvirtį, prie kurių prisidėjo ir vežėjos pilotų streikas.
SAS orlaivis
SAS orlaivis / 123RF.com nuotr.

Gegužės–liepos mėnesių laikotarpiu oro linijų bendrovė patyrė 1,84 mlrd. kronų (170 mln. JAV dolerių) grynuosius nuostolius, palyginti su 1,33 mlrd. kronų nuostoliais analogišku laikotarpiu prieš metus.

Pajamų srautui „labai didelės įtakos“ turėjo liepos 4–19 dienomis trukęs 15 dienų pilotų streikas, dėl kurio buvo atšaukta apie 4 tūkst. skrydžių.

Streikas paveikė daugiau nei 380 tūkst. keleivių, sakoma bendrovės pranešime.

Nepaisant to, „bendra kelionių paklausa šį vasaros ketvirtį buvo gera“ ir SAS registravo vis daugiau keleivių, kai visame pasaulyje buvo panaikinti pandeminiai apribojimai.

Pajamos per minėtą ketvirtį išaugo daugiau nei dvigubai – iki 8,58 mlrd. kronų, palyginti su 3,98 mlrd. kronų prieš metus.

Bendrovė teigė esanti „atsargi“ dėl ateinančio ketvirčio perspektyvų, atsižvelgdama į „visame pasaulyje vyraujantį neapibrėžtumą“.

„Eismą į Aziją ir iš jos tebeveikia COVID-19 apribojimai, taip pat geopolitinė situacija“, – rašoma pranešime.

SAS vadovybė vasario mėnesį paskelbė apie taupymo planą, pavadintą „SAS Forward“, kuriuo siekiama užtikrinti įmonės išlikimą, įskaitant išlaidų sumažinimą 7,5 mlrd. kronų.

Pilotų, prieš atlyginimų mažinimą, kurį įmonės vadovybė numatė restruktūrizavimo plane, per dieną vežėjui atsiėjo nuo 9 iki 12 mln. JAV dolerių.

„SAS Forward“ birželį buvo papildytas ketinimais padidinti vežėjos kapitalą beveik 1 mlrd. eurų (1,04 mlrd. JAV dolerių).

Kiek anksčiau šį mėnesį SAS pranešė užsitikrinusi 700 mln. JAV dolerių paskolą, sudariusi finansavimo sutartį su „Apollo Global Management“.

Didžiausios vežėjos akcininkės yra Danija ir Švedija, valdančios po 21,8 proc. akcijų.

SAS turi beveik 7 tūkst. darbuotojų, daugiausia Danijoje, Norvegijoje ir Švedijoje. Nuo koronaviruso pandemijos pradžios 2020 metų pradžioje vežėja patyrė didelių nuostolių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų