Paskolos bus skirtos dar 20-čiai metų perskirstyti SGD terminalo išlaikymo kaštus ir įsigyti laivą-saugyklą.
Už tai balsavo 6 komiteto nariai – 4 opozicijos atstovai, „valstietis“ Juozas Varžgalys bei frakcijos „Lietuvos gerovei“ narys Algirdas Butkevičius, o trys „valstiečiai“ – Vida Ačienė, Valius Ąžuolas ir Viktoras Rinkevičius – prieš.
Pastarieji trys parlamentarai siūlė pritarti garantijai, bet ne dėl visos 295,5 mln. eurų sumos, o tik dėl 134 mln. eurų. Jie siūlė kol kas nepritarti iki 158,4 mln. eurų paskolai įsigyti „Independence“.
„2022 metais kita Vyriausybė gali priimti kitokį sprendimą dėl laivo išpirkimo – nuomoti, pirkti, nepirkti“, – teigė komiteto vadovas V. Ąžuolas.
Jis žada Seime registruoti pasiūlymą, kad valstybės garantija būtų teikiama tik dėl 134 mln. eurų paskolos.
„Klaipėdos nafta“ ketina skolintis iki 134,145 mln. eurų, kad galėtų iki 2044 metų paskirstyti iki 2024 metų galiojančios laivo-saugyklos nuomos sutarties su „Hoegh LNG“ kaštus. Jie nuo 2020 metų mažėtų 45 proc. nuo 62 mln. iki 36 mln. eurų, vadinamoji saugumo dedamoji – apie 39 proc., o vidutinė galutinė dujų kaina vartotojams – apie 4 proc.
Dar iki 158,4 mln. eurų planuojama skolintis įsigyti „Independence“ arba kitą tokį laivą.
Vyriausybė kartu ieško ir būdų, kaip sumažinti bendrovės „Ignitis“ importuojamų SGD, būtinų palaikyti jo veiklą, kainą. Šias dujas įmonė perka iš Norvegijos „Equinor“, o sutartis galioja iki 2024 metų.