Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaimynai įkūrė IT įmonę: pelno uždirbo jau trečią mėnesį, vidutinis darbuotojų atlyginimas – 5,5 tūkst. eurų

Kai nusprendė kurti bendrą verslą, Vaidas Mileikis dirbo IT srityje, o Karolis Daukša – bankininkystės sektoriuje. Apjungę turimas žinias, jie atidarė programavimo paslaugų įmonę „Codigi“ – pelną ši pradėjo nešti jau trečią veiklos mėnesį, o šiandien ir toliau auga įspūdingu greičiu.
Vaidas Mileikis ir Karolis Daukša
Karolis Daukša ir Vaidas Mileikis / Asmeninio archyvo nuotrauka

Pradėję nuo Suomijos, V.Mileikis su K.Daukša, „Codigi“ bendrakūrėjai, verslą sėkmingai išsiplėtė į JAV ir Švediją, kuriasi ir Norvegijoje. 70 proc. jų klientų dirba finansų ir bankininkystės sektoriuose. Lietuvių komanda sprendžia įmonių saugumo ir infrastruktūros klausimus, įgyvendina personalizuotus IT sprendimus.

Antraisiais veiklos metais „Codigi“ pardavimo pajamos pasiekė 1 mln. eurų ribą, o trečiaisiais – pernai, padvigubėjo. Mažiau nei 30-ies žmonių komanda, šiandien dirbanti su 8 klientais, sukūrė vertės už 2 mln. eurų, o šių metų tikslas – pardavimai už 3 mln. eurų.

K.Daukša ir V.Mileikis įsitikinę – šiandien, kaip niekada, duoti visi įrankiai sėkmei pagauti, svarbu tik turėti tikslą ir noro jį pasiekti. Abu jie sutiko viešai pasidalinti savo kelione į sėkmę.

– Kokia yra „Codigi“ pradžios istorija? Kaip susipažinote ir kodėl pradėjote verslą?

Vaidas: Susipažinome, nes mūsų vaikai lankė tą patį darželį, puikiai sutarė. Galiausiai paaiškėjo, kad esame ir kaimynai – persikėlus į naują butą, mus skyrė tik viena siena. Pradėjome bendrauti daugiau ir po kokių metų Karolis pasiūlė vieną galimybę IT srityje. Turėjau patirties, kontaktų, tad pabandžiau paieškoti sprendimų, ar pavyktų ją įgyvendinti.

Karolis: Kurį laiką gyvenau svajone sukurti kažką savo – buvo ir įvairių bandymų, idėjų. Galiausiai pažįstami švedai paklausė, gal galiu rekomenduoti IT specialistų, o aš pagalvojau apie Vaidą. Susitikome picerijoje viename prekybos centre, sutarėme planą ir, nors minėti klientai atsitraukė, supratome, kad planas – geras. Aš daug metų dirbau bankininkystės sektoriuje, užteko kelių žinučių ir planavome pirmuosius susitikimus, vėliau – užsakymus.

– Papasakokite plačiau, ką dirbote iki „Codigi“?

Karolis: Visą vaikystę praleidau krepšinio aikštelėje, tad galvojau, kad ir studijuosiu šioje srityje. Buvau turbūt 11-oje klasėje, kai supratau, kad geriausiu atveju galiu tapti kūno kultūros mokytoju. Turėjau stipriai pakeisti savo požiūrį į mokslą, bet pavyko, įstojau į ekonomiką.

Asmeninio archyvo nuotrauka/„Codigi“ bendraįkūrėjai
Asmeninio archyvo nuotrauka/„Codigi“ bendraįkūrėjai

Antrame kurse jau galėjome atlikti praktiką, pasirinkau tuometinį „Nordea“ banką. Praktika buvo neapmokama, truko pusę metų, su tikrai daug rutininių užduočių, bet aš labai stengiausi, nes norėjau dirbti banke. Prieš pat praktikos pabaigą tokia galimybė atsirado, išdrįsau pasisiūlyti ir darbą gavau. Pradėjęs dirbti supratau, kad geriausiais automobiliais važinėja pardavimų vadybininkai. Išsikėliau sau tikslą, tapau pardavimų vadybininku, pradėjau dirbti kitame banke, galiausiai vadovavau ir nedidelei komandai.

Vaidas: Aš nuo pat vaikystės domėjausi tiksliaisiais mokslais, studijavau fiziką. Dar studijuodamas pradėjau dirbti IT projektų vadovu ir, nors pats profesionaliai neprogramavau, daug metų dirbau su IT produktais. Pakeičiau nemažai organizacijų – tai ir minusas, ir pliusas, nes dabar pažįstu tikrai nemažai IT srityje dirbančių žmonių, mačiau įvairių patirčių.

Kai susipažinome su Karoliu, dirbau technologijų įmonėje, kuriančioje integruotus transporto valdymo sprendimus. Buvau atsakingas už vieno produkto programinės įrangos kūrimo skyriaus veiklą. Kitaip tariant, anksčiau pats pirkau paslaugas, kurias dabar teikiame.

– Atrodo, turėjote tikrai perspektyvius, gerai apmokamus darbus. Kodėl nusprendėte viską mesti ir galiausiai kurti būtent savo verslą?

Vaidas: Gerus metus verslą kūrėme paraleliai, dirbdami tuometiniuose darbuose. Užduotims atlikti samdėme patyrusius žmones, kuriuos pažinojome, tad mums nereikėjo jų prižiūrėti. Nebuvo taip, kad verslą atsakingai projektavome nuo pat pradžių ar nėrėme į jį stačia galva, palikę viską – kažkur yra pirmasis juodraštis, kurį subraižėme, bet tik tiek. Labai norėjome kurti savo verslą, ieškojome galimybių ir, kai radome, jomis pasinaudojome.

Gerus metus verslą kūrėme paraleliai, dirbdami tuometiniuose darbuose.

Karolis: Mano siekiamybė buvo sukurti savo verslą, o kartu keisti požiūrį, kaip jis gali būti kuriamas. Bankininkystės sektorius pasižymi aukšta hierarchija, yra labai sustabarėjęs – kai kam stabilumu jis – ir patrauklus, bet aš norėjau daugiau.

Vaidas: Kalbant apie finansinę verslo kūrimo pusę, startuoti nebuvo labai sudėtinga ar finansiškai rizikinga. Teikiant paslaugas, tau nereikia investuoti daug pinigų kaip, pavyzdžiui, kuriant produktą. Suradome pirmuosius klientus, jie sumokėjo pirmuosius atlyginimus ir po 3 mėnesių pajamos jau atpirko išlaidas.

– Tai išgirdę dabar visi norės kurti savo IT paslaugų įmonę!

Vaidas: Labai gerai, tegul pradeda. Potencialo čia tikrai yra. Vis pasikalbame su kitais rinkos žaidėjais, panašaus pobūdžio kompanijomis, bet didelės konkurencijos tarpusavyje nėra.

Suradome pirmuosius klientus, jie sumokėjo pirmuosius atlyginimus ir po 3 mėnesių pajamos jau atpirko išlaidas.

Daugelis dirbame su užsieniu, nes Lietuvoje veikia ilgalaikiai žaidėjai, sunku konkuruoti ir kainomis, nes mūsų komandą sudaro aukščiausios kvalifikacijos žmonės.

– Šiuo metu daugiausiai klientų turite Skandinavijos šalyse. Kokie jie?

Karolis: Labai sunku patraukti dėmesį, sudominti – prireikia ne vieno susitikimo, rekomendacijų, saugumo patikrų, bet, jei pavyksta, santykiai užsimezga ilgam. Turime klientų ir JAV, jie po pirmųjų 15 min. nusprendžia, ar nori kartu dirbti, ar ne. Tačiau kartu gali tiesiog paskambinti ir pasakyti, kad nuo rytojaus jūsų paslaugų nebereikia.

Tarkime, Suomijoje projekto pradžios procesai užtrunka apie pusmetį. Jei gerai dirbi, jiems tiesiog nėra tikslo tavo paslaugų atsisakyti ir tą patį procesą atlikti su kitais potencialiais partneriais.

Vaidas: Svarbu suprasti skandinavų kultūrą, vertybes – anksčiau taip pat esu dirbęs su švedais, danais. Jiems labai svarbu asmeninis ryšys, rekomendacijos, saugumas. Negali spausti, skubėti. Jei iškart pradėsi bandyti parduoti, derėtis dėl kainos, liksi nesuprastas.

– Unikalus atrodo ne tik jūsų klientų krepšelis, bet ir darbuotojų kultūra, mokate ir tikrai solidžius atlyginimus – vidutiniškai daugiau nei 5,5 tūkst. eurų. Kokiais principais vadovaujatės formuodami komandą? Kiek žmonių apjungia „Codigi“?

Vaidas: Iš viso – apie 30. Darbo santykių formos skirtingos, bet visus juos laikome savo darbuotojais. Siūlydami paslaugas klientams, eliminuojame tarpininko rolę – jie bendrauja tiesiogiai su mūsų žmonėmis ir procesas nebūtų toks sklandus, jei šie būtų tik geri inžinieriai. Vertindami šį kontekstą, supratome, kad svarbūs yra 3 dalykai: projektai, kultūra ir finansai.

Pavyzdžiui, komandose pradėjome eksperimentuoti kurdami savo produktus. Tai leidžia žmonėms realizuoti savo potencialą, išbandyti naujas technologijas – jei pasiseks, ateityje galbūt pradėsime produktus vystyti paraleliai. Taip pat anksčiau net nesutikdavome daryti užduočių, kurios yra trumpalaikės, taupydami darbuotojų resursus. Dabar pasiūlome spręsti jiems – jei nori užsidirbti papildomai, atlieka jas po darbo. Sau pelno nepasiliekame, investuojame į tai, kad galbūt klientai būtent pas mus grįš su didesnės apimties darbais.

Finansai taip pat yra svarbi darbo dalis, turi mokėti gerus atlyginimus, jei nori dirbti su motyvuotais žmonėmis. Mokame aukštesnius nei rinkos vidurkis atlyginimus ir tai mums padeda samdyti tikrai gerus specialistus, turinčius ir stiprias technines žinias, ir puikius bendravimo įgūdžius. Pasitikime darbuotojais – jie gali dirbti iš kur nori, naudas taikome labai lanksčiai. Turime 5 planus ir žmonės patys renkasi, kas jiems aktualiausia – nuo sveikatos draudimo ar pensijos kaupimo iki biudžeto įsirengti darbo vietą namie ar bilietų į kiną.

– Kokių talentų šiandien ieškote? Žinau, komandą planuojate auginti kone 60 proc.

Vaidas: Pastaruoju metu ieškome daugiau back-end programuotojų – „Java“, „.NET“. Tai – gana neįprasta, nes ilgą laiką trūko front-end specialistų, bet situacija rinkoje keičiasi. Vis svajojome, kad ateitų laikas, kai specialistai mums rašytų dėl darbo įmonėje – pamažu, bet tai vyksta.

Savo ruožtu patys visuomet stengiamės turėti sąrašą žmonių, kurie būtų suinteresuoti prie mūsų prisijungti, atsiradus konkrečiam projektui. Mums tai leidžia komandas suformuoti ir klientams pasiūlyti per savaitę, kai samdos agentūros užtruktų kelis mėnesius. Nėra taip, kad žmones renkame kaip uogas, bet sekasi gana gerai. Ir prisijungę komandos nariai lieka ilgam – per 3,5 „Codigi“ veiklos metus išėjo vos pora specialistų.

– Kas padeda įvertinti, ar galima su darbuotoju užmegzti tokį pasitikėjimu grįstą ryšį?

Karolis: Iki šiol patys dalyvaujame darbo pokalbiuose, daug dėmesio skiriame asmeninėms savybėms. Visi mūsų darbuotojai yra patyrę – kalbu ir apie darbinę patirtį, ir apie amžių.

Per 3,5 „Codigi“ veiklos metus išėjo vos pora specialistų.

Vaidas: Turėjome vieną skaudų atvejį, bet net ir po jo su visais darbuotojais elgiamės taip pat. Manau, toks pasitikėjimas ir įpareigoja. Be to, tikrai nėra taip, kad viską paliekame savieigai – sekame rezultatus, bendraujame su komanda, klientais.

– Kokią „Codigi“ ateitį matote?

Vaidas: Kadangi dirbame su Skandinavijos rinka, planuojame atidaryti įmones Suomijoje ir Norvegijoje. Norime būti matomi ir kaip vietiniai partneriai, nes tik iš Lietuvos teikti paslaugas kartais jau tampa sudėtinga. Ketiname vietoje samdyti dalį žmonių, tai galbūt padėtų sumažinti baimes klientams, kurie kartais į Lietuvą dar žvelgia su Rytų Europos poskoniu.

Karolis: Turiu tokią istoriją – vienas žmogus, prieš atvykdamas į Vilnių, pasivaikščiojo po Lietuvą su „Google Street View“ įrankiu viename labai prastos reputacijos rajone ir įsivaizdavo, kad visa šalis tokia. Tik nusileidęs Vilniaus oro uoste, suprato skirtumą. Iš tiesų, ir patys per verslą tampame šalies ambasadoriais, pristatome ir Lietuvą, lietuvius.

Vienas žmogus, prieš atvykdamas į Vilnių, pasivaikščiojo po Lietuvą su „Google Street View“ įrankiu viename labai prastos reputacijos rajone ir įsivaizdavo, kad visa šalis tokia. Tik nusileidęs Vilniaus oro uoste, suprato skirtumą.

Vaidas: Iš esmės, sąmoningai judame link partnerysčių. Greičiausiai pradėsime dirbti ir su pora įmonių Lietuvoje, kad galėtume pasiūlyti didesnį spektrą paslaugų, pavyzdžiui, saugumo ar mašininio mokymosi srityse. Taigi planuose – plėtra per regionus, paslaugas.

– Dirbate su skandinavais, planuojate biurus ten, atrodo, logiškas žingsnis būtų ir persikelti gyventi svetur. Gal turite tokių planų?

Karolis: Negalvojame apie tai turbūt dėl patriotizmo. Įkvepia mūsų didžiosios žvaigždės – startuoliai „Tesonet“, „Kilo Health“ ar „Vinted“, kurie didžiuodamiesi kalba apie lietuvybę.

Vaidas: Stengiamės plačiau žiūrėti, bet turbūt tikrai gyvename burbule ir jis, mano galva, itin pozityvus. Motyvuoja, kaip Lietuva per pastaruosius 15 metų pasikeitė. Esame sulaukę įvairių interesantų dėmesio, vyksta tam tikros rinkų konsolidacijos, tačiau mes matome potencialą ir tikrai norime toliau kurti teisingą kompaniją, grįstą vertybėmis, kuriomis tikime.

Norisi pavaryti – tapti tais, kurie patys galbūt įsigys įmones ir taip augs. Statydami stiprią lietuvišką kompaniją, auginame darbuotojus, kultūrą ir mokame mokesčius būtent Lietuvai.

– Tiems, kurie gyvena panašiame etape kaip jūs prieš pradėdami „Codigi“, patartumėte būtent dabar kurti naują verslą? Į ką, jūsų manymu, svarbu atsižvelgti?

Vaidas: Jei žmogus tikrai nusiteikęs, turi svajonę, vienareikšmiškai patariu bandyti. Kai viską tik pradėjome, įsivažiavome ir pagavome pagreitį, jausmas – nepakartojamas.

Karolis: Nėra viskas lengva, tai atima daug laiko ir jėgų. Atsakome, reaguojame ir diskutuojame su komanda 24/7, bet stengiamės palaikyti balansą asmeniniame gyvenime – skirti laiko šeimai, laisvalaikiui, sportui.

Iš pradžių darbas buvo techninis, dabar – daugiau strateginis, keičiasi ir mūsų, kaip kūrėjų ir vadovų, funkcija. Tiesą pasakius, atsitraukti kol kas net ir nesinori, viskas labai įdomu, reikia daug mokytis ir norisi mėgautis šiuo procesu.

– Gal galite pasidalinti užkulisiais, ką reiškia verslą kurti dviese?

Karolis: Neturime jokių pikantiškų istorijų, dar nesame susipykę. Turbūt mūsų charakteriai tiesiog ne tokie, geriau pasikalbame. Dirbame viename kabinete ir, iš tiesų, daug kalbamės prieš kiekvieną sprendimą. Vaidas daugiau dirba su komanda, organizaciniais klausimais, aš – su klientais. Svarbu suprasti, kokią naudą kiekvienas organizacijai duoda.

Vaidas: Sakyčiau, mes nuo pat pradžių sutapome vertybiškai. Abu turėjome alkį, kuris veda į priekį, azartą, bet kartu norą kurti verslą teisingai. Nenorime čia ir sustoti. Abu negailėdami laiko ir jėgų dirbame, kad toliau žingsniai būtų tik didesni, bet į vieną ir tą pačią pusę. Visokių situacijų per tuos metus yra buvę, bet geriau pasikalbam arba išsiaiškinam teniso aikštelėje.

– Kaip manote, ko reikia, kad Lietuvoje daugėtų sėkmingų startuolių, vienaragių, IT versluose dirbančių talentų?

Vaidas: Mano atsakymas gal skambės šabloniškai, bet peržiūrėti mokymo sistemą, kad ji įkvėptų ambicijoms nuo pat ankstyvo amžiaus. Nebūtinai kiekvienas turi kurti verslą, bet svarbu ieškoti, kas patinka ir turėti ryžto daryti tai. Jei ateityje kas keistųsi, aš tikrai norėčiau tą patį pakartoti ir kartočiau. Man kurti ir valdyti įmonę patinka. Tačiau kitam tai galbūt visai neįdomu. Idealizuoti startuolių kūrėjų gyvenimą lengva, bet ne visiems tai tinka, reikia ieškoti, kas įdomu, bandyti, kaupti patirtį, imtis drąsių sprendimų, o tuomet pasivys ir sėkmė.

Karolis: Norintiems kurti savo verslą, patarčiau kuo daugiau visur tikslingai dalyvauti, megzti kontaktus, ieškoti bendraminčių. Šiandien, rodos, kaip niekada, tau duoti visi įrankiai – tik turėk siekį, noro ir drąsos, eik, ieškok, stenkis. Lietuva visas sąlygas suteikia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais