Sėkmingo verslo receptas: daryk tik tai, kas patinka tau pačiam

Kaip tapti geru verslininku? Realizuoti tik tas idėjas, kuriomis pats degi ir aklai nesekti kitų pėdomis. Tokį paprastą, tačiau užtikrintai veikiantį sėkmės receptą siūlo 28 m. kaunietis Tomas Stasiukaitis, pirmąjį savo verslą „užkūręs” būdamas vos dvylikos. Tuomet vasarą, norėdamas užsidirbti šiek tiek pinigų, jis suorganizavo keletą metų veikusią laikraščių platinimo „tarnybą”.
Tomas Stasiukaitis
Tomas Stasiukaitis / bznstart.lt nuotr.

Šiandien Tomas yra sukūręs ne vieną verslą, kurių dauguma susiję su svarbiausiu gyvenimo pomėgiu – turizmu, rašo žurnalas „bzn start“.

Šiuo metu daugiausia jo laiko ir dėmesio sulaukia su bendraminčiais jau „paleista”, tačiau nuolat tobulinama turizmo informacinė sistema Kasirkur.lt, 2011 m. laimėjusi verslo idėjų konkursą „VETO krizei”.

„Keliaudami su draugais pastebėjome, kad Lietuvoje trūksta lengvai pasiekiamos, aiškios informacijos apie lankytinus objektus, vietoves, maitinimosi įstaigas, nakvynės vietas, todėl šią spragą nutarėme užpildyti įkurdami interneto svetainę Kasirkur.lt. Žinių ir patirties pradėti šį projektą užteko, nes dar 2002 m. sukūrėme keliautojams skirtą nekomercinę svetainę Turistas.lt”, – pasakojo projekto iniciatorius ir vadovas T. Stasiukaitis, save vadinantis keliautoju nuo šliaužtinukų, nes su tėvais jau vaikystėje išmaišė visą Lietuvą.

Buitinius rūpesčius palieka namie

Sukūrus projekto prototipą, keturiems bendraminčiams teko pasukti galvą, kaip pasiekti kuo didesnę žmonių – lietuvių ir užsieniečių – auditoriją, nes tuo paremtas ir verslo modelis: pinigai grįžta iš save kataloge matyti norinčių ir už tai susimokančių turizmo paslaugų teikėjų, kuriems aktualiausias – informaciją pamatančių potencialių klientų skaičius.

Vaikinai nutarė, kad turistams naudingas žinias reikia skleisti ne tik internetu, mobiliaisiais telefonais, planšetiniais kompiuteriais ir kitais įrenginiais, bet ir įrengiant informacinius terminalus (infokioskus).

Tuo metu tik kūrėjų galvose veikusiam projektui didelį postūmį ir pasitikėjimą savo jėgomis suteikė Kauno regioninio inovacijų centro iniciatyvos JUVENE, kuri skirta jaunųjų verslininkų kūrybingumo ir inovatyvumo ugdymui, paskelbtas verslo idėjų konkursas „VETO krizei”. Vertinimo komisiją „papirko” sumanymas turizmo informaciją skleisti ne tik virtualioje erdvėje (tokių projektų, tiesa, dažniausiai neišbaigtų, yra ne vienas), bet ir didelius turistų srautus sutraukiančiose vietose pastatytuose infokioskuose.

Laimėję konkursą, jaunieji verslininkai KTU regioniniame mokslo parke, kuris yra vienas JUVENE  partnerių, nemokamai gavo patalpas su visa verslui reikalinga infrastruktūra – internetu, sekretoriato paslaugomis, galimybe naudotis konferencijų sale.

„Tuomet ir startavome. Dirbti ne namie psichologiškai yra labai gerai, nes niekas netrukdo. Uždarai kabineto duris ir tu jau darbe, viską kitą pamiršti – nereikia pamaišyti sriubos ar, žmonos palieptam, eiti į daržą agurkų palaistyti. Dirbi produktyviau. Be to, vykdant veiklą, kaupiasi įvairaus turto – dokumentų, daiktų, kuriuos reikia kažkur tvarkingai kaupti ir saugoti”, – naudingą prizą įvertino energija ir gera nuotaika visada trykštantis T. Stasiukaitis.

Verslas – nesibaigiantis procesas

Su palapine ir miegmaišiu ant pečių keliauti mėgstantis KTU informatikos inžinerijos magistras džiaugiasi per metus nuveiktu darbu, tačiau pripažįsta – dar daug ką liko padaryti: „Jau sukurta ir šiuo metu testuojama nauja Kasirkur.lt versija, kurioje bus lankytinų vietų, renginių, maitinimo ir nakvynės vietų aprašymai, maršrutai, o taip pat ir mobiliajam telefonui skirta aplikacija. Abi jos vartotojus pasieks šiemet. Taip pat ruošiami infokioskai”.

Ne tik idėjas generuojantis ir kolektyvui vadovaujantis, bet ir programuojantis, tinklalapius kuriantis, vadyba užsiimantis Tomas pabrėžia, kad verslas – niekada nesibaigiantis procesas, verčiantis reaguoti į nuolat besikeičiančias rinkos sąlygas, peržiūrėti pradinius sumanymus, juos koreguoti.

„Pradėję gaminti ir įrenginėti infokioskus pamatėme, kad reikia ne tik pakankamai daug investuoti į pačią „geležį”, bet ir į jos nuolatinę priežiūrą: dulkių valymas, įvairių sutrikimų, gedimų šalinimas ir t.t. Be to, analizė parodė, kad daugelis dabar veikiančių įvairių įstaigų informacinių terminalų, liečiamųjų ekranų, infokioskių neatlieka savo funkcijos, tai yra žmonės jais dėl įvairių priežasčių paprasčiausiai nesinaudoja”, – sakė T. Stasiukaitis.

Todėl informacinius terminalus konkurso „VETO krizei” laimėtojai nusprendė įrengti tik tikslinėse vietose – oro uostuose, stotyse, kitose didelių turistų srautų sulaukiančiose vietose. Pakeitus metalą medžiu, pavyko atpiginti ir gamybos kaštus.

„Neturime tikslo bet kokia kaina įrengti savo platų infokioskų tinklą, nes jų jau ir taip yra labai daug. Stengiamės efektyviai išnaudoti jau esamus, pasiūlydami juos valdantiems turizmo informacijos centrams, kitoms įmonėms įtraukti ir mūsų duomenų bazę”, – aiškino Tomas.

Kasirkur.lt informacija pildoma ir atnaujinama nemokamos internetinės enciklopedijos pavyzdžiu. Speciali automatizuota turinio analizavimo sistema įvertina, ar tekstą galima publikuoti, ar jį reikia siųsti redaktoriui.

Įdomiausia kurti

Turizmo informacinė sistema – tik ledkalnio viršūnė. T. Stasiukaitis taip pat organizuoja turizmo renginius, nuo 10 klasės kuria interneto svetaines, programuoja, užsiima couching’u (komandos ugdymu), neurolingvistiniu programavimu (NLP), įrenginėja protingus namus.

Pirmaisiais studijų metais, pajutęs tuščią nišą, veiklus jaunuolis tiekė internetą Kauno Vilijampolės, Aleksoto, Dainavos mikrorajonų gyventojams. Vėliau verslą sėkmingai pardavė. Tomas prisipažįsta: įdomiausia ne vadovauti jau kaip iš pypkės einančiam verslui, o jį kurti, pastatyti ant kojų.

„Jei pasiekčiau dideles apsukas, perleisčiau verslą kitam vadovauti, o pats likčiau tik prižiūrinčiu  asmeniu ir lysčiau į kitą sritį. Mano tikslas – ne sukurti didelį koncerną, o turėti daug vidutinio dydžio verslų, kuriuos būtų lengva kontroliuoti. Tai ir garantija, kad, pavyzdžiui, užėjus krizei ne visi jie sustotų.

Savo verslą turėti sunku, nes neskaičiuoji viršvalandžių ir psichologiškai visada dirbi, bet ir labai smagu, nes tai yra kūryba, nesibaigiantis „fainas” procesas”, – svarstė šeimos pagausėjimo laukiantis kaunietis.

Visiems pradedantiesiems savarankišką veiklą, Tomas palinkėjo vadovautis savo galvą, nes „pagal tą patį receptą dešimt šeimininkių iškeps dešimt skirtingų blynų”, rizikuoti protingai ir pasiruošus saugų atsitraukimo planą nesėkmės atveju, tačiau, svarbiausia, realizuoti tik tas idėjas, dėl kurių pats degi ir ta ugnimi gali uždegti ir kitus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų