Silpnaregiai ir aklieji nuo šiol galės paštomatais naudotis patys

Iki šiol siųsti arba atsiimti siuntas regėjimo negalią turintys žmonės galėjo tik per kurjerius ir paštininkus, nes paštomatai nebuvo tam pritaikyti. Logistikos bendrovė „Itella“ atsižvelgė į šį poreikį ir paženklino „Smartpost“ paštomatų skyrelius užrašais Brailio raštu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Silpnaregiai ir aklieji nuo šiol galės paštomatais naudotis patys
Silpnaregiai ir aklieji nuo šiol galės paštomatais naudotis patys / Bendrovės nuotr.
Temos: 2 Aklumas Paštomatas

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos informacinės aplinkos specialistas Vytautas Gendvilas atkreipia dėmesį, kad paštomatų prieinamumas tapo ypač aktualus pastaraisiais metais.

„Pandemijos metu visas gyvenimas vyko per paštomatus, tai tapo būtinybe ir kasdienybe. Bet jie nebuvo pritaikyti žmonėms su regėjimo negalia. Dauguma paštomatų valdomi liečiamais ekranais, kurie neturi juntamų mygtukų ar garso signalų. Norint naudotis paštomatais, būdavo reikalinga kito žmogaus pagalba“, – sako V.Gendvilas.

„Smartpost“ paštomatų plėtros vadovas Vytautas Kalesevičius pabrėžia, kad paštomatų tinklo tikslas yra siuntų siuntimą ir gavimą padaryti patogiu ir prieinamu visiems. Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos duomenimis, Lietuvoje iš viso yra apie 150 tūkst. silpnaregių. Sunkius regėjimo sutrikimus turi apie 30 tūkst. žmonių. Tai yra reikšminga visuomenės dalis, tad svarbu ieškoti sprendimų, lengvinančių paštomatų naudojimą.

„Visų pirma, kreipėmės į Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungą, kad jie įvertintų „Smartpost“ svetainės patogumą žmonėms su regėjimo negalia. Svarbu, kad žmonės galėtų aiškiai ir lengvai naviguoti svetainėje, sužinoti dominančią informaciją, rezervuoti reikalingą paštomato skyrelį. Gavę komentarus, ėmėmės trūkumų taisymo“, – pasakoja V. Kalesevičius.

Kompiuteriai ir telefonai – svarbūs palydovai neregių ir silpnaregių gyvenime. Technologijos leidžia prisitaikyti šiuos įrenginius ir patogiai jais naudotis. Tam naudojamos programos, kurios garsiai perskaito ekrane esantį tekstą, gali pasakyti ir paveikslėlių turinį. Tam būtina, kad svetainė būtų suprogramuota tvarkingai, pavyzdžiui, visos iliustracijos turėtų pateiktą alternatyvaus teksto atributą, kuris aprašo, kas vaizduojama paveikslėlyje, tada ekrano skaitymo programa gali pasakyti žmogui, ar paveikslėlis yra tik iliustracija, o galbūt jame pateikiama svarbi informacija.

Įsivertinus „Smartpost“ savitarnos svetainę, kitas žingsnis buvo pačių paštomatų pritaikymas. Juose nenaudojami liečiami ekranai, čia kiekvienas siuntos skyrelis turi savo spynelę, tad tereikia atrasti ir atrakinti savo dureles. Iki šiol durelių numeriai buvo pažymėti skaičiais, o dabar visos durelės yra sunumeruotos ir Brailio raštu, tad regėjimo negalią turintys žmonės gali savarankiškai atrasti jiems reikalingą siuntos skyrelį.

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos atstovas V.Gendvilas išskiria dar vieną privalumą: „Kadangi visi „Smartpost“ paštomatai yra prekybos centrų viduje, tai suteikia papildomą saugumo jausmą atsiimant siuntą. Atsiimti siuntą patalpų viduje, kur yra kameros bei aplinkinių žmonių yra ramiau, nei tai reikėtų daryti lauke. Nors šis saugumo potyris labiau emocinis argumentas, bet jis irgi reikšmingas.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis