Siuntų bendrovių paštomatai kemšasi: trečiadienis – paskutinė „saugi“ diena išsiųsti Kalėdų dovanas

Iki Kalėdų likus kelioms dienoms siuntų įmonės susiduria su dideliais srautais, o kai kurios, užsipildžius visoms vietoms paštomatuose, priverstos ieškoti naujų būdų, kaip pristatyti prekes. Štai „Omniva“ ir „DPD“ kurjeriai klientų tam tikru metu netgi laukia parduotuvėse, kur dalina į paštomatus netilpusias siuntas.
Kurjeris
Kurjeris / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Vilnietis Audrius 15min pasakojo per šias dvi dienas sulaukęs net keleto tokių pranešimų: „Omniva“ klientui siūlė ateiti į prekybos centrą „Maxima“, šalia kurio stovi numatytas paštomatas. Bendrovės kurjeris klientų, pasiimančių siuntas iš jo rankų, pirmadienį laukė nuo 13:30 iki 15:30, o antradienį toje pačioje parduotuvėje kurjeris siuntas dalino jau kiek vėliau – 18:30-20:30.

Praėjusią savaitę į tokią pačią situaciją Audrius pateko ir naudodamasis siuntų bendrovės DPD paslaugomis.

Kalbinti bendrovių atstovai pripažino, kad tradicinis šventinis srautas šiuo metu smarkiai kemša turimus paštomatus, tad kuriami laikini „taškai“, kur kurjeriai surenka arba atiduoda siuntas.

„Omniva LT“ logistikos skyriaus vadovas Laurynas Kazlauskas teigė, kad įmonė šiuo metu turi net devynis tokius laikinus „punktus“.

„Šiuo laikotarpiu pastebime žymų siuntų augimą – o tai yra suprantama, nes šventės jau čia pat. Siekdami kuo greičiau atiduoti siuntas mūsų klientams, ne tik nuolat pildome paštomatus, tačiau ir organizuojame kurjerių budėjimus didžiuosiuose mestuose – Vilniuje bei Kaune, kurių metu mūsų kurjeriai surenka klientų siuntas. Tokių taškų Vilniuje turime šešis, o Kaune – tris“, – 15min komentavo jis.

Jis pažymėjo, kad tokia praktika, kai kurjeriai budi ir surenka siuntas – taikoma dažniausiai šventiniu laikotarpiu, išaugus siuntų srautams.

„Dar prieš sezono pradžią išplėtėme mūsų populiariausius paštomatus, todėl tai padeda efektyviai budintiems kurjeriams ne tik surinkinėti siuntas, tačiau ir pildyti paštomatus siuntomis“, – pridūrė pašnekovas.

Tuo tarpu DPD komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila 15min kalbėjo, kad šiuo metu yra daug tokių paštomatų, kurie yra maksimaliai apkrauti, o kai kuriose vietose apkrovimas pasiekia net 160 proc. Apkrovimo skaičius virš 100 proc. reiškia, kad paštomatas yra pildomas daugiau nei kartą per dieną.

„Tuo atveju, kai į konkretų paštomatą per dieną numatyta pristatyti tiek siuntų, kiek nei teoriškai, nei praktiškai neįmanoma, yra du keliai: siuntos pristatymas nukeliamas kitai dienai arba siunčiama komanda su siuntomis laikinai išduoti siuntas perkrauto paštomato lokacijoje“, – komentavo pašnekovas.

Jis pridūrė, kad praėjusią ir šią savaitę yra maždaug dešimtadalis tokių paštomatų. „Paprastai jau po švenčių tokius persipildančius paštomatus, jei leidžia galimybės, išplečiame“, – kalbėjo pašnekovas, pridūręs, kad šie metai bendrovei yra rekordiniai, nes siuntų skaičiai paštomatuose jau lapkričio mėnesį viršijo praėjusių metų gruodžio mėnesio kiekius.

Vėliausia data išsiųsti kalėdines dovanas – trečiadienis

Paklaustas apie paskutinę dieną, kai išsiuntus dovaną dar galima tikėtis, jog ji pasieks gavėjus iki Kalėdų, L.Kazlauskas optimistinių naujienų neturėjo – geriausių rezultatų dar galėtų tikėtis tie, kurie siuntas vėliausiai išsiųs trečiadienį.

„Atidavus siuntas mums iki gruodžio 21 d., jas stengsimės pristatysime iki švenčių, nepaisant sudėtingų oro sąlygų“, – kalbėjo jis.

Tuo tarpu T.Vaišvila pasidalino prašymu kuo greičiau atsiimti siuntas iš paštomatų, nes tokiu būdu kiti negali išsiųsti siuntų, o kurjeriui taip pat nebelieka laisvų skyrelių, į kurias galima būtų įdėti naujas siuntas.

„Gruodžio 21 yra paskutinė saugi diena išsiųsti siuntas, o jas gauti iš e-komercijos parduotuvių po šios datos jau bus vėlu. Nemažai pardavėjų jau praėjusią savaitę skatino pirkti internetu, o atsiimti fizinėse parduotuvėse ar logistikos centruose. Situaciją sunkina ir tai, kad dažnai būna neteisingai nurodytas gavėjo adresas, klystama su kontaktais ir tai lemia, kad kol sutikriname duomenis, užtrunkame papildomą dieną. Be to, su atšilimu prasidėjo ir pakankamai ekstremalios oro sąlygos vairavimui“, – kalbėjo jis.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„DPD“ paštomatas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„DPD“ paštomatas

DPD statistika rodo, kad apie 40 proc. siuntų gavėjų siuntas iš paštomato atsiima per pusdienį. Per parą iš viso atsiimama apie 70 proc., o likusios užima skyrelius dvi ir daugiau dienų.

Panašų pranešimą spaudai pirmadienį išplatino ir Lietuvos paštas.

„Siuntų pristatymo terminai Lietuvos viduje ilgėja, tad gyventojai, norintys siųsti šventines dovanas per LP EXPRESS paštomatų tinklą, turėtų tai padaryti iki gruodžio 21-22 dienos“, – rašyta pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis