„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Skaitmeninė platforma „CargoPoint“ gerokai palengvina krovinių logistikos procesus visose Baltijos šalyse

Latvijoje susikūręs startuolis „CargoPoint“ sukūrė unikalią skaitmeninę platformą, sujungiančią krovinių siuntėjus ir vežėjus. Kompanijos tikslas – tapti lyderiaujančia krovinių platforma visose Baltijos šalyse. Tai jau aktyviai įgyvendinama: platforma beveik metus naudojama Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje. Nors platforma kol kas veikia tik Baltijos regione, planuojama užkariauti ir kitų Europos šalių rinkas.
M.Lucaus
Startuolio vadovas M. Lucaus / Įmonės nuotr.

Platforma „CargoPoint“ pritaikyta dviejų tipų vartotojams – kompanijoms, norinčioms siųsti, pavyzdžiui, krovinių siuntėjams bei krovinių vežėjams, bei įmonėms, vykdančioms krovinių, pradedant keleivių su automobiliais ir baigiant sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, transportavimą. Šiuo metu startuolis aktyviai bendradarbiauja su įvairiomis Baltijos šalių kompanijomis, iš kurių krovinių siuntėjų yra daugiau nei 30, o transporto vežėjų įmonių – daugiau nei 100. Fiziniai asmenys taip pat gali naudotis skaitmeninės platformos paslaugomis ir naudoti ją asmeninėms siuntoms gabenti.

Startuolio veikimo principas paprastas: siuntėjas pateikia užsakymą platformoje, pažymėdamas, kokiai transporto priemonei teiktų pirmenybę savo kroviniui gabenti, o šią užklausą gauna kelios transporto kompanijos, atitinkančios nurodytus kriterijus. Jų tikslas yra pateikti pasiūlymą siuntėjui. Kai „CargoPoint“ gauna įmonių pasiūlymus, sistema automatiškai parenka geriausią ir naudingiausią parinktį siuntėjui. Šiuo metu platformoje galima rinktis iš daugiau nei 20 skirtingų transporto tipų.

Šiuo metu platformoje galima rinktis iš daugiau nei 20 skirtingų transporto tipų.

Pradinė startuolio idėja buvo sukurti skaidrią platformą, kuri palengvina kasdienį kompanijų darbą. Vidinių procesų skaidrumas vartotojams suteikia saugumo ir pasitikėjimo visu siuntinių gabenimo procesu. Kai siunta išsiunčiama, siuntėjas gauna visą informaciją apie jos gabentoją, įskaitant informaciją apie jo transporto priemonę ir kontaktinius duomenis, kuriais galima pasinaudoti iškilus netikėtumams. Vairuotojai taip pat gali susisiekti su siuntėjais ir informuoti juos apie galimus gabenimo eigos pasikeitimus. Be to, platformos naudotojai gali sekti visą transportavimo procesą ir matyti, kada jų krovinys buvo pristatytas į reikiamą vietą ir įteiktas gavėjui. Po pristatymo abi šalys – siuntėjas ir vežėjas – automatiškai gauna išsamias ataskaitas apie visą siuntos gabenimo procesą. Negana to, visi siuntimai, vykdomi per „CargoPoint“, yra apdrausti – tai suteikia papildomą apsaugą siuntėjui.

Įmonės nuotr./M.Lucaus
Įmonės nuotr./M.Lucaus

Startuolio vadovas Mārtiņš Lucaus teigia, jog kaip ir bet kur kitur, transporto rinkoje nuolat pristatomi įvairūs skaitmenizuoti sprendimai, tačiau šios platformos tikslas yra skaitmenizuoti ir automatizuoti visus standartinius procesus, taip sukuriant nepriekaištingą produktą, naudingą plačiam vartotojų spektrui. Jis pažymi, jog naudą patiria ir siuntėjai, ir vežėjai: siuntėjai gali būti ramūs dėl greitesnio ir pigesnio pristatymo, kurio kaina nusprendžiama aukciono metu, o transporto kompanijos, siekdamos užtikrinti didesnę ir stabilesnę apkrovą savo turimam transportui, taip pat gali pasikliauti platforma.

„Ši platforma – išties unikali, nes gerokai palengvina vieną daugiausiai laiko atimančių procesų vartotojų kasdienybėje: ieškant tinkamo siuntėjo, koordinuojant vežėjų bendradarbiavimą, pritraukiant klientus, prižiūrint apmokėjimą transporto kompanijoms. Visi šie procesai yra automatiškai ir operatyviai atliekami platformos abiejų šalių vardu. Taip pat, siuntėjai iš mūsų gauna tik vieną sąskaitą, nepaisant to, kiek užsakymų pateikė ir kelių vežėjų paslaugomis pasinaudojo. Mes, savo ruožtu, vežėjų vardu, automatiškai sukuriame sąskaitas visiems įvykdytiems užsakymams ir juos apmokame. Tada, kooperuojant su mumis, transporto kompanijoms reikia vis mažiau buhalterinių paslaugų“, – sako M.Lucaus.

Visi siuntimai, vykdomi per „CargoPoint“, yra apdrausti – tai suteikia papildomą apsaugą siuntėjui.

Jis taip pat teigia, jog gerai apibrėžta vizija ir tinkamai pasirinkti bendradarbiavimo partneriai yra itin svarbūs sėkmingam startuoliui. Vienas didžiausių „CargoPoint“ partnerių, tikėjęs jų sėkme nuo pat pradžių – statybinės įrangos nuomos įmonė „Storent“. Šio bendradarbiavimo pradžia tapo lūžio tašku „CargoPoint“ plėtroje ir leido pradėti vystyti pirmąją skaitmenizuotos platformos versiją.

„Storent Group“ pardavimų ir verslo vystymo vadovas Guntis Grīnbergs sako, kad įmonė nuolat ieško būdų optimizuoti savo pramonės procesus ir skaitmenizuoti rutinines užduotis, keičiant jas išmaniomis technologijomis, todėl platformos idėja skambėjo iš tiesų patraukliai.

Įmonės nuotr./CargoPoint platforma
Įmonės nuotr./CargoPoint platforma

„Kai darome užsakymus per šią platformą, mūsų darbuotojams nebereikia skambinti skirtingoms transporto kompanijoms bei ieškoti laisvų transporto priemonių ar rinktis geriausias paslaugų kainas – visa tai automatiškai atlieka platforma. Pats esu dirbęs nuomos punkto vadybininku, tad žinau, kiek šie procesai atima laiko. Todėl ir tikėjau platformos idėjos sėkme nuo pat pradžių. Žinoma, kasdien iškyla nestandartinių situacijų, tačiau šiuo metu platforma gali patenkinti iki 90 proc. su transportu susijusių mūsų įmonės poreikių“, – pasakoja G.Grīnbergs.

„CargoPoint“ programėlės kūrimui buvo atseikėta beveik 1 mln. eurų. Mobilioji aplikacija prieinama ir „iOS“, ir „Android“ programinių sistemų naudotojams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų