Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skaitytojo klausimas. Ar kelionių organizatorius gali ne grąžinti pinigus už neįvykusią kelionę, o siūlyti kuponus?

Klausimas. Kelionių organizatorius jau mėnesį nepriima konkretaus sprendimo ir neatsako į klausimą, ar tenkins mano prašymą gražinti pinigus už neįvykusią kelionę. Užuot gavęs konkretų atsakymą, verčia atidėti kelionę arba rinktis kuponą.
Sustatyti neskraidantys lėktuvai oro uoste
Sustatyti neskraidantys lėktuvai oro uoste / „Scanpix“/AP nuotr.

Aš paaiškinau prašyme, kodėl kelionė nebeaktuali, bet organizatorius vis tiek reikalauja imti kuponą ir neva pinigus grąžins 12 mėn. pasibaigus per 14 d. Į mano prašymus nutraukti sutartį nereaguojama ir aiškinama, kad pinigų kitu atveju neatgausiu, nes Vyriausybė neva pritarė tam.

Kur man kreiptis – į Vartotojų teisių apsaugą ar iškart į teismą? Ir ar iš viso yra galimybė atgauti pinigus, jei kelionę atšaukė organizatorius dėl susidariusios situacijos pasaulyje, atsižvelgdamas į URM ir kitas Vyriausybės rekomendacijas? Ar privalau rinktis kuponą, kuriuo suteikiu jiems kreditą daugiau kaip metams? Kaip pasinaudoti Vyriausybės priimtu nutarimu nutraukti sutartį (t.y. nebepratęsti jos) ir pinigus atgauti ne anksčiau kaip per 6 mėn.?

Atsako teisininkas Vaidas Šalaševičius:

Asmeninio arch. nuotr./Vaidas Šalaševičius
Asmeninio arch. nuotr./Vaidas Šalaševičius

Visų pirma, reikėtų atsižvelgti į tai, kad tiek jums, tiek kelionių organizatoriui ši situacija yra neįprasta ir kelianti daug nepatogumų. Svarbu akcentuoti, kad kiekviena sutarties šalis privalo bendradarbiauti tarpusavyje, t.y. turi stengtis surasti abiem šalims priimtiną sprendimą, kuris nebūtinai turi būti piniginė kompensacija. Jei tokio sprendimo šalims priimti nepavyksta, vadovaujantis Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos rekomendacijomis, jūs turite teisę raštu kreiptis į kelionių organizatorių su prašymu nutraukti pasirašytą sutartį ir grąžinti už kelionę sumokėtus pinigus, netaikant sutarties nutraukimo mokesčio.

Svarbu paminėti, kad susiklosčiusi situacija susidarė ne dėl kelionių organizatoriaus kaltės, todėl, kaip jau minėjau, labai svarbu sutarties šalims stengtis surasti tokį sprendimo būdą, kuris būtų priimtinas tiek jums, tiek kelionių organizatoriui. Visgi tokio sprendimo neradus, jūs turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Kadangi savo klausime nepateikėte tokių detalių kaip kelionės data, kuri yra gana svarbi atsakant į jūsų klausimą, ir nėra pateikta pasirašyta sutartis, todėl pateiktas atsakymas yra bendro pobūdžio. Norint gauti konkretų atsakymą į konkrečią jūsų situaciją, galite kreiptis į UAB „Justicija“, kur ne tik atsakysime į jūsų klausimą, bet ir padėsime suruošti reikalingus dokumentus situacijai išspręsti.

Klausimus teisininkui galite užduoti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos