Skelbiu.lt: lengvesnei siuntų kelionei po Lietuvą – paštomatų žemėlapis ir vežėjų kainos vienoje vietoje

Karantino metu suintensyvėjusi elektroninė prekyba į neregėtas aukštumas kilstelėjo siuntų pristatymo bendrovių apkrovos ir užsakymų apimtis. Kol tautiečiai skaičiuoja ketvirtąją dekadą namuose, didieji Lietuvos kurjeriai – LP Express, „Omniva“ ir „DPD Lietuva“ – fiksuoja bemaž trigubai padidėjusius siuntų kiekius. Savitarnos terminalų visoje šalyje naudojimas išaugęs įspūdingai: palyginus su prieškarantininiu laikotarpiu, šiuo metu augimas siekia 200–300 proc. Kartu pastarąjį mėnesį daugėja ir siuntas pristatančių kurjerių.
„Omniva“ paštomatas
Lietuvoje suaktyvėjo elektroninė prekyba ir bekontaktis siuntų pristatymas / „Omniva“ nuotr.

Dažniausiai į paštomatus tautiečiams keliauja pardavėjų supakuotos pirmo būtinumo prekės – medikamentai, kosmetikos ir higienos priemonės, pirkiniai vaikams, knygos, buitinės technikos ir elektronikos įrenginiai, išmanieji įrenginiai, garderobo papildymas.

Pakilimas pastebimas ir laisvalaikio bei sporto prekių segmente. Kiekvieną savaitę 4 tūkst. prekių iš šio sąrašo išsiunčiama per lankomiausią Lietuvoje skelbimų portalą Skelbiu.lt.

„Karantino metu portalo vartotojai juo naudojasi dar aktyviau. Ieško, perka ir parduoda, todėl metų pradžioje mūsų pasiūlyta paslauga „Skelbiu.lt siuntos“ labai pasiteisino ir viršijo lūkesčius pastarąjį mėnesį“, – patikina portalo Skelbiu.lt vadovas Simonas Orkinas.

Apkrovos – lyg šventiniu laikotarpiu

„Darbų apimtys primena Kalėdų laikotarpį. Apkrovos didėja nuo tos dienos, kai Lietuvoje oficialiai įsigaliojo karantinas. Per tokį sąlyginai neilgą laiką įvyko reikšmingas pokytis: praėjusių metų pavasarį daug buvo kalbama apie skaitmeninę transformaciją paslaugų sektoriuje, tačiau susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, procesas natūraliai įvykti užtruko vos mėnesį“, – 15min pasakoja „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila.

Pasak vienos didžiausių šalyje siuntų pristatymo bendrovių atstovo, per rekordiškai trumpą laiką prie elektroninės prekybos prisitaikė tiek pirkėjai, tiek verslininkai:

„Anksčiau prekes į paštomatus siuntęsi žmonės dabar tai daro dar aktyviau. Pirmąjį kartą šią paslaugą tik karantino metu išbandžiusieji atrado daug privalumų ir pratinasi apsipirkinėti internete. Staigiai persiorientavo ir verslai: vieniems ši transformacija būtina norint išsaugoti darbo vietas ir apskritai išlikti, kitiems, kurie sunkmečiu neuždarė fizinių parduotuvių, tapo dar vienu pardavimo kanalu.“

Į prieškrizinio laikotarpio žemumas nebegrįšime?

Lietuvos miestuose 85 siuntų savitarnos terminalus turinčios bendrovės „DPD Lietuva“ tikslas – pamažu išsiplėsti ir į atokesnius šalies miestelius. Ambicijas skatina ir prielaidos, kad lietuvių įprotis naudotis kurjerių paslaugomis net ir sušvelninus karantino sąlygas nesitrauks iki anksčiau buvusių žemumų.

„Stebime vartotojų elgseną ir manome, kad žmonės ir toliau didelę dalį pirkinių įsigis elektroninėse parduotuvėse su pristatymu į jiems reikiamą vietą. Dėl saugumo ir, žinoma, mažesnių laiko sąnaudų. Greičiau užsisakyti internetu ir atsiimti patogiu metu paštomate negu pačiam keliauti per kamščius į prekybos centrą ir sugaišti jame valandą. Pagrindinis klausimas šioje situacijoje yra laikas: kiek gi žmogui kainuoja viena jo gyvenimo valanda?“ – pabrėžia „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas T.Vaišvila.

Pagrindinis klausimas šioje situacijoje yra laikas: kiek gi žmogui kainuoja viena jo gyvenimo valanda?

15min pašnekovas taip pat pastebi tarp lietuvių populiarėjančias skirtingų pardavėjų ir paslaugų teikėjų įkainių palyginimo svetaines:

„Tokios svetainės – protingas pasirinkimas. Internetu perkantis žmogus įprastai nesielgia labai spontaniškai. Jeigu apžiūrinėja mobiliųjų telefonų modelius, užsuka į kelias elektronines parduotuves, apžiūri, kurioje kokia kaina yra prašoma. Fizinėje parduotuvėje – priešingai: jeigu tik nueini į ją be pirkinių sąrašo, iš eilės viską perki, o skaičiuoji tik po to.“

Kainas lygina 280 tūkst. lietuvių

„DPD Lietuva“ komunikacijos vadovo T.Vaišvilos įžvalgą patvirtina kainų palyginimo portalo Kainos.lt vadovas Daumantas Kirkutis.

„Nuo kovo mėnesio vidurio portalo lankomumas išaugo 30 proc. Kiekvieną savaitę funkcionalumą išnaudoja ir geriausių kainų tarp daugiau kaip 200 parduotuvių ieško net 280 tūkst. vartotojų. Žmonės ieško ne tik apsaugos priemonių kainų, bet ir maisto, kosmetikos, žaislų, buitinės technikos ir elektronikos prekių, o pasirinkimas didelis – jų turime virš 2 mln. Turime ir akcijų skiltį, kurioje galima rasti ne tik savaitinius ir mėnesinius parduotuvių akcijų leidinius, bet ir tikrai labai gerų pasiūlymų su nuolaidomis iki net iki 50 proc.“, – vardija D.Kirkutis.

Patogesniam orientavimuisi – žemėlapis ir kainų skaičiuoklė

Paštomatų privalumus atradusiems vartotojams Lietuvoje šviežią paslaugą – „Skelbiu.lt siuntos“ – pristato ir lankomiausias šalies skelbimų portalas.

Be to, kad siuntų savitarnos terminalai yra ne tik pagrindinis bekontaktis, saugiausias būdas gauti ir siųsti siuntinius, kitas šios paslaugos privalumas – darbas 24/7. Išsiųsti siuntą arba ją atsiimti galima kiekvienam tinkamu laiku. Šis pasirinkimas, be kita ko, ir ekologiškesnis: vienu adresu į paštomatą kurjeris pristato kelias dešimtis siuntų – ne kiekvienam žmogui į vis kitą gatvę.

Skelbiu.lt nuotr./Bekontaktis pristatymas – saugiausias būdas gauti ir siųsti siuntinius
Skelbiu.lt nuotr./Bekontaktis pristatymas – saugiausias būdas gauti ir siųsti siuntinius

Skelbiu.lt savo vartotojams sukūrė žemėlapį, kuriame pažymėti pagrindinių šalies siuntų pristatymo bendrovių populiariausių vežėjų – LP Express, „Omniva“ ir „DPD Lietuva“ – terminalų tinklai. Tokiu būdu galima greitai išsirinkti patogiausią lokaciją ir palyginti visų vežėjų kainas.

Pastarosiomis savaitėmis naudojimasis „Skelbiu.lt siuntomis“ išaugo beveik 4 kartus. Šioje platformoje parduodamas prekę vartotojas gali iškart užsisakyti ir siuntimo paslaugą. Pakuotės keliauja į daugybę paštomatų net ir tolimiausiuose šalies kampeliuose.

Stulbinantis regionų proveržis

Didžiausių Lietuvoje siuntų pristatymo bendrovių statistikoje yra ir daugiau netikėtumų. Būtent regionuose net 75 proc. išaugusį vartotojų aktyvumą pastebi Lietuvos paštui priklausančių siuntų savitarnos terminalų tinklo LP Express analitikai.

Šį tinklą sudaro 53 šalies miestuose esantys 173 paštomatai. Intensyvi plėtra numatyta ir artimiausiu metu – iki liepos mėnesio vidurio jų turėtų padaugėti iki 300.

„Mūsų paslaugų poreikis Lietuvoje padidėjęs tris kartus. Lyderiai, žinoma, išlieka Vilnius ir Kaunas, tačiau įvyko ir labai ilgai lauktas pokytis – išryškėjo spartaus regionų žmonių apsipirkimo internetu ir naudojimosi moderniais siuntimo metodais augimo tendencija. Regionai atranda skaitmeninę erdvę, kuri ekonomiškesnė ir verslininkams, ir vartotojams, o ir valdyti ją galima efektyviau. Jeigu iki šiol su elektronine komercija vis dar atsiliekame nuo labiau pažengusių valstybių, tai išlaikius panašų tempą ir po karantino, Lietuva pagaliau žengs į naują fazę“, – pasakojo AB „Lietuvos paštas“ Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė.

Tarp pačių aktyviausių regionuose rikiuojasi Raseiniai, Tauragė, Kretinga, Jonava, Marijampolė bei Garliava ir Alytus.

Asmeninio albumo nuotr./Vaida Budrienė
Asmeninio albumo nuotr./Vaida Budrienė

Turi ir miesteliai su 1000 gyventojų

Mažuosius šalies miestelius iš naujo atranda ir didžiausią paštomatų tinklą Lietuvoje valdanti bendrovė „Omniva LT“. Tinklas jungia 300 savitarnos terminalų. Paskutinio plėtros etapo metu praėjusių metų pabaigoje šios bendrovės atsiėmimo ir siuntimo vietos papildė dešimtis mažesnių miestelių, kurių gyventojų skaičius svyruoja nuo 1 iki 4 tūkstančių.

„Tai – Kalvarija, Babtai, Nida. Kuršių Nerija apskritai stebina – jeigu prieš dvejus metus apie tokią lokaciją kaip Nida nė minties nebuvo, tai neseniai du kartus ten vežėme po 100 siuntų“, – pasakoja „Omniva LT“ vadovas Simonas Bielskis.

Saugios ir tvarkingos siuntos nepasimeta

Didžiųjų šalies siuntų pervežimo įmonių kurjeriai kasdien taiko privalomas saugumo priemones: dirba su vienkartinėmis pirštinėmis ir respiratoriais, kaskart atvykę prie paštomato dezinfekuoja dažniausiai liečiamas jo dalis.

Vartotojai taip pat skatinami pasinaudoję terminalu ar išpakavę siuntą dezinfekuoti ir plauti rankas – nereikėtų užsimiršti, kad siuntinys juos pasiekia prieš tai pabuvęs keliose delnų porose.

Kurjeriui ištraukus dėžę iš paštomato skyrelio, joje pasigirdo garsus dūzgimas. Matyt, siuntėjas planavo bitėmis tokiu būdu pasidalinti su kolega bitininku.

Kurjeriui ištraukus dėžę iš paštomato skyrelio, joje pasigirdo garsus dūzgimas. Matyt, siuntėjas planavo bitėmis tokiu būdu pasidalinti su kolega bitininku.

15min pašnekovai primena, kaip taisyklingai ir saugiai paruošti siuntas, kad jos pakeliui nenuklystų ir adresatą pasiektų laiku.

„Siuntą paruošti reikėtų dar namuose, patogiai. Geriausia, jeigu tam naudotumėte ne prekybos centrų maišelius, o standartines dėžes, atsparesnes kelionei. Dažnas iš mūsų apsiperka internetu, todėl gerai paieškojus ir namie atrastume nenaudojamą dėžutę. Pakavimo priemones galite rasti „Lietuvos pašto“ skyriuose“, – pabrėžia LP Express atstovė V.Budrienė.

Dėžės, kurioje pakuojate daiktus, vidui patariama naudoti užpildo medžiagą – laikraščius, popieriaus lapus ar kitas pakavimo medžiagas, o dūžtamus gaminius rekomenduojama įsukti į burbulinę plėvelę.

V.Budrienė pastebi, kad kai kurie vartotojai, siekdami sutaupyti, siuntą bando sutalpinti į mažesnio dydžio skyrelį paštomate:

„Tarkime, M dydžio dėžę stumia į S dydžio skyrelį. Nesielkite taip – tik pakuotę sugadinsite. Jeigu gavėjas jums rūpi, derėtų siuntinį siųsti taip, kaip priklauso. Be to, būtina nurodyti teisingą adresą ir telefono numerį. Didžiausias „pasiklystančių“ siuntų procentas yra dėl neteisingai nurodytų gavėjo duomenų.“

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kurjeriai taiko privalomas saugumo priemones
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kurjeriai taiko privalomas saugumo priemones

Į nugarą nekvėpuokite – kitas jūsų prekių nepaims

Savo srities specialistai primena lietuviams išlikti sąmoningiems ir nesibūriuoti prie savitarnos terminalų, laikytis saugaus atstumo.

„Akcentuojame klientams išlaikyti vienas tarp kito 2 m atstumą. Taip pat kone kasdien socialiniuose tinkluose kreipiamės prašydami kuo greičiau pasiimti savo siuntą. Jeigu ji stovi skyrelyje kelias dienas, mūsų paslauga pasinaudoti negali kitas žmogus. Terminalai – ne guminiai“, – pabrėžia „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas T.Vaišvila.

Nesiųsti draudžiamų daiktų ir gyvūnų

Nors vežėjai interneto svetainėse pateikia oficialius sąrašus, kuriuose nurodyti draudžiami siųsti daiktai, vis dėlto kartais lietuviams fantazijos nepritrūksta.

„Žinoma, pirmiausia – jokių ginklų, narkotinių, degių medžiagų. Taip pat – juvelyrinių dirbinių, banknotų. Venkite greitai gendančių maisto produktų – kumpių, žuvies, raugintų daržovių, – vardija „Omniva LT“ vadovas S.Bielskis. – Žmonės yra bandę išsiųsti netgi tarakonus bei bites. Kurjeriui ištraukus dėžę iš paštomato skyrelio, joje pasigirdo garsus dūzgimas. Matyt, siuntėjas planavo bitėmis tokiu būdu pasidalinti su kolega bitininku. Išsyk susisiekėme su siuntėju, perspėjome, kad to daryti negalima – tiek iš verslo, tiek iš humaniškosios pusės. Tokių atvejų pasitaiko, bet retai. Prašome žmonių išlikti sąmoningais.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis