Liepos 11–12 d. pirmą kartą Vilniuje vyks NATO viršūnių susitikimas. Nors kiek daugiau nei parą keleiviniai skrydžiai Vilniaus oro uoste vykti negalės, skrydžius aptarnaujančių įmonių laukia itin darbingas metas, nes susitikime dalyvaus 40 šalių-narių delegacijos, tarp kurių ir JAV, Ukrainos, Prancūzijos.
Artėjant susitikimui orlaivius aptarnaujanti „Litcargus“ pranešė ieškanti papildomų darbuotojų.
„Siekiant profesionaliai aptarnauti NATO viršūnių susitikimo metu tiek į Vilniaus, tiek ir į Kauno oro uostus atskrendančius orlaivius reikalingas pastiprinimas. Šiuo metu skubos tvarka darbui Vilniuje ieškome virš 20 darbuotojų, Kaune – 6 darbuotojų“, – 15min komentavo „Litcargus“ personalo direktorė Asta Jurėnaitė.
Kviečiama prisijungti atvykstančių ir išvykstančių keleivių aptarnavimo agentus, krovinių ir bagažo tvarkytojus Vilniaus ir Kauno oro uostuose, aviabilietų pardavimo konsultantus, rampos agentus, krovinių tvarkytojus Vilniaus padalinyje.
Siūlomi atlyginimai varijuoja. Pavyzdžiui, atvykstančių keleivių aptarnavimo specialistui Vilniuje siūlomas 8,10–11,40 eurų už valandą siekiantis atlyginimas neatskaičius mokesčių, išvykstančių keleivių aptarnavimo agentui – 8,10–13,80 už valandą prieš mokesčius, krovinių tvarkytojui – nuo 8,14 už valandą neatskaičius mokesčių.
Kaune keleivių aptarnavimo agentas uždirbtų 7,30–10,10 euro per valandą, neatskaičius mokesčių, krovinių ir bagažo tvarkytojas 7,20–8,40 eurų už valandą „ant popieriaus“.
Tad kokius darbus reikėtų daryti?
„Krovinių ir bagažo tvarkytojų pagrindinės darbo funkcijos – pakrauti, iškrauti bagažus ar krovinius į orlaivius ar iš jų, skenuoti registruojamus bagažus, vairuoti spec. techniką, jei darbuotojas turi B vairuotojo kategoriją. Rampos agentas yra orlaivio aptarnavimo koordinatorius – tai tas asmuo, kuris pirmas pasitinka orlaivius, prieš orlaivio pasitikimą paruošia parkavimo aikštelę ir įrangą, koordinuoja kitų darbuotojų veiksmus prie orlaivio. Tai yra labai svarbus asmuo, kuris vienintelis komunikuoja su aptarnaujamo orlaivio įgula“, – vardijo A.Jurėnaitė.
Išvykstančių keleivių aptarnavimo agentai atlieka skrydžių bei keleivių dokumentų patikrą, registruoja keleivius ir jų bagažus bei laipina į orlaivius, taip pat suteikia pagalbą skrydžio registracijos bei laipinimo į orlaivius metu.
Atvykstančių keleivių aptarnavimo agentai administruoja ir vykdo keleivių vėluojančio bagažo paiešką, pildo su tuo susijusius dokumentus, gavus vėluojantį bagažą, informuoja apie tai keleivį ir administruoja bagažo pristatymą keleiviui, aptarnauja specialiųjų poreikių turinčius keleivius.
A.Jurėnaitė atskleidė, kad ieškoma ilgalaikių darbuotojų, kurie dirbtų ne tik per NATO viršūnių susitikimą.
„Darbų apimtys nuolat plečiasi, skrydžių ir keleivių daugėja. Paruošti universalų darbuotoją, galintį aptarnauti visas aviakompanijas – ilgai trunkantis procesas, tad džiaugsimės ilgalaikiais ir profesionaliais kolegomis“, – pridūrė ji.
Specifinių reikalavimų būsimiems darbuotojams nekeliama, tačiau pageidautina, kad jie turėtų vairuotojo pažymėjimą, jei dirbs krovinių ir bagažo tvarkytojais. Pasak A.Jurėnaitės, įmonė atvira ir žmonėms, kurie nebūtinai yra susiję su aviacija.
„Svarbiausia, kad darbuotojai būtų pilnamečiai ir kad mokėtų lietuvių kalbą. Keleivių aptarnavimo sferoje apmokymai trunka apie dvi savaites. O darbui prie lėktuvų – nuo dviejų savaičių iki mėnesio, įskaitant ir teoriją, ir praktiką. Turime net 10 instruktorių komandą, tad esame pasirengę suteikti informatyvius mokymus ir parengti darbuotojus“, – nurodė ji.