„Small Planet Airlines“ restruktūrizacija: skolų grąžinimas gali užsitęsti ir dešimtmetį

„Small Planet Airlines“ restruktūrizaciją sektoriaus ekspertai veikia teigiamai, nes tai yra įmonės bandymas išlikti. Išlikimui didelę įtaką padarys santykiai su pagrindiniais kelionių organizatoriais – „Novaturu“ ir „Tez Tour“. Tačiau kreditoriai, įskaitant ir kompensacijų laukiančius keleivius, turės būti labai kantrūs, mat skolų atidavimas gali užtrukti ir dešimtmetį.
„Small Planet“ atstovai aprodė įmonės lėktuvą
„Small Planet“ atstovai aprodė įmonės lėktuvą / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Restruktūrizaciją vykdančios „Small Planet Airlines“ ateitis priklausys nuo „Tez Tour“ ir „Novaturo“ palaikymo, 15min sakė Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktorius Joris Gintilas. Apskritai jis tokį avialinijų sprendimą vertina kaip teigiamą ir sako, kad keleiviams nebūtų ko nerimauti net ir išsipildžius pesimistiškam scenarijui.

Restruktūrizacijos bylą įmonės prašo kelti tuomet, kai siekia išlikti rinkoje. Kreditoriai savo reikalavimų tokiais atvejais nepraranda, tačiau turi susitaikyti, kad skolas atgaus kiek vėliau. Eilėje teks pastovėti ne tik įmonėms, kurioms skolinga „Small Planet Airlines“, bet ir keleiviams, kuriems priklauso kompensacijos už atidėtus skrydžius.

15min šaltinis, susipažinęs su restruktūrizacijos byla, tačiau prašęs būti neįvardintas, sakė, kad restruktūrizaciją pirminiame plane numatoma įvykdyti per 4 metus. Per tą laikotarpį įmonė tikisi grąžinti 50 proc. skolos, dar per 6 – likusius 50 proc. Tikėtina, kad įmonė prašys kreditorių sumažinti jų skolas apie 20 proc.

„Informacija yra teisinga – šitie dalykai yra aprašyti restruktūrizacijos plano metmenyse. Tačiau, reikėtų atsižvelgti į tai, jog tai yra maksimalūs terminai, leidžiami įstatymais, todėl nebūtinai bus išnaudoti: tai paaiškės jau rengiant ir tvirtinant restruktūrizacijos planą“, – 15min paaiškino Simonas Bartkus, įmonės rinkodaros vadovas.

Kada keliama restruktūrizacijos byla?

Gintaras Grinius, Bankroto administratorių asociacijos valdybos pirmininkas, 15min paaiškino, kada įmonės kelia būtent restruktūrizacijos bylas. Jo teigimu, to reikia norint išsaugoti įmonę ir, realizavus tam tikrą turtą, galiausiai grąžinti skolas.

Tokiu atveju kreditoriai savo reikalavimų nepraranda, tačiau skolos galbūt yra grąžinamos vėliau, nei jie norėtų.

Restruktūrizaciją vykdyti nusprendusi įmonė parengia savo gaivinimo planą, kuriame turi būti numačiusi ir tai, kaip grąžins skolas kreditoriams. Tą padaryti ji gali tiek pardavusi kažkokį savo turtą, tiek uždirbusi pelno.

Restruktūrizaciją prižiūri paskirtas administratorius. Jeigu jis mato, kad restruktūrizacija yra nesėkminga, jis gali nutraukti bylą ir prašyti įmonės bankroto.

Planą būtinai balsų dauguma turi patvirtinti kreditorių susirinkimas, tada ji yra tvirtinama teisme.

„Taip įmonė išsilaiko rinkoje, o kreditoriai atgauna skolas“, – sakė G.Grinius.

S.Bartkaus teigimu, restruktūrizavimo planą planuojama patvirtinti 2019 antrąjį ketvirtį, o kreditoriniai reikalavimai būtų pradėti dengti nuo 2019 trečiojo ar ketvirtojo ketvirčio.

Restruktūrizaciją prižiūri paskirtas administratorius. Jeigu jis mato, kad restruktūrizacija yra nesėkminga, jis gali nutraukti bylą ir prašyti įmonės bankroto.

Restruktūrizacijos planą vertina ir CAA. Pastaroji, nors kol kas ir nepateikė išvados, į „Small Planet Airlines“ planą žiūri palankiai.

CAA pokyčius vertina teigiamai

Penktadienį CAA vertino „Small Planet Airlines“ restruktūrizacijos planą. Galutinės išvados CAA nepateikė, nes kilo papildomų klausimų.

„Pačiame plane dar nebuvo privalomų pateiktų dokumentų, kurie yra reikalingi priimti vienokią ar kitokią išvadą, susijusią su aviakompanijos ateities perspektyvomis. Paprašėme patikslinti informaciją ir pateikti papildomos“, – 15min penktadienį sakė CAA direktorius J.Gintilas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Civilinės aviacijos administracijos direktorius Joris Gintilas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Civilinės aviacijos administracijos direktorius Joris Gintilas

Kai kurie atsakymai CAA jau tenkina. „Vertinam kompanijos žengtą žingsnį kaip teisinį, civilizuotą ir preventyvų, skirtą apsisaugoti nuo finansinių sunkumų, susijusių su šios aviakompanijos dukterinių kompanijų Lenkijoje ir Vokietijoje veiklomis. Tai yra preventyvi priemonė, orientuota ir skirta apsaugoti Lietuvos kompaniją – tiek savininkų, tiek kreditorių, tiek ir pačių keleivių interesus“, – sakė J.Gintilas.

Kaip jis pabrėžė, toks žingsnis žengtas laiku, jis yra teisingas, tačiau įmonės ateitis labiausiai priklausys nuo „Novaturo“ ir „Tez Tour“.

Keleiviams nerimauti nėra ko, nes aviakompanija ir toliau vykdys skrydžius, – aiškino CAA direktorius.

„Jų palaikymas, matėme, kad jis šiuo metu yra, labai tiesiogiai daro įtaką ir kompanijos veiklos perspektyvas. Keleiviams nerimauti nėra ko, nes aviakompanija ir toliau vykdys skrydžius“, – aiškino CAA direktorius.

Jo tvirtinimu, keleiviams nereikia nerimauti ir dėl pesimistiško scenarijaus.

„Jie perka bilietus ar turizmo paketus būtent iš dviejų turizmo operatorių, taigi visa atsakomybė už nesklandumus tenka operatoriams. Net ir jeigu vertintume patį pesimistinį scenarijų, kad aviakompanija nusprendžia nebetęsti veiklos, tai šie operatoriai, manau, nesunkiai žiemos sezono metu susirastų kitas aviakompanijas, kurios vykdytų skrydžius“, – tikino jis.

Small Planet Airlines“: visi kreditoriai yra lygiaverčiai

S.Bartkus 15min aiškino, kad einamieji atsiskaitymai už paslaugas bus vykdomi, o skolos bus grąžintos pagal patvirtintą planą.

Aviakompanijos kreditoriais tampa ne tik įmonės, kurioms „Small Planet Airlines“ yra skolinga, bet ir keleiviai, kuriems priklauso kompensacijos, tarkime, už vėlavusį lėktuvą.

„Keleiviai, kurie kreipėsi į mus ir pasirašė susitarimus dėl kompensacijos išmokėjimo iki restruktūrizacijos pradžios, tačiau išmokėjimo dar nėra gavę, tampa bendrovės kreditoriais. Bendrovės restruktūrizacijos metmenyse yra numatyta, kaip bus atsiskaityta su bendrovės kreditoriais – mokėjimo terminai priklausys nuo restruktūrizacijos eigos, apie kurią keleiviai bus atskirai informuoti. Visi šie kreditoriai yra vienodų teisių bendrovės kreditoriai, nėra skirstomi į eilę“, – paaiškino S.Bartkus.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Simonas Bartkus
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Simonas Bartkus

Dėl kompensacijų galės kreiptis ir tie keleiviai, kurių lėktuvai vėluos teismui jau leidus pradėti restruktūrizaciją.

„Bendrovės veikla tęsiasi ir kompensacijos mokamos numatyta tvarka, kreipiantis į bendrovę“, – pridūrė jis.

Tuo metu kompensacijas susigrąžinti padedanti „Skycop“ sako, kad kompensacijų gali tekti palaukti daug metų.

Skycop“: grąžinimas gali užtrukti ir 10 metų

Kaip nurodo „Skycop“ komentare 15min, bendra „Small Planet Airlines“ skola siekia 14,6 mln. eurų, iš jų 1,8 mln. eurų keleiviams už kompensacijas.

Kaip nurodo „Skycop“ komentare 15min, bendra „Small Planet Airlines“ skola siekia 14,6 mln. eurų, iš jų 1,8 mln. eurų keleiviams už kompensacijas.

„Visos patvirtintos keleivių pretenzijos yra įtrauktos į kreditorių sąrašą, likusios nepatvirtintos bus nagrinėjamos įprasta tvarka ir į kreditorių sąrašą metmenų pateikimo metu nėra įtrauktos (kiek tokių yra, kol kas nežinoma). Nors kai kurie mūsų klientai ir yra įtraukti į kreditorių sąrašą kaip fiziniai asmenys (bent jau kiek peržiūrėjo teisininkai), tačiau ginti savo teises individualiai bus tikrai sudėtinga“, – rašoma komentare.

„Skycop“ pat pat tikina, kad didesnė tikimybė gauti kompensaciją atsiranda tuomet, kai reikalavimas yra jungtinis – kai veikiama nuo grupės asmenų su didesniu reikalavimu ir jų teisių užtikrinimu rūpinasi profesionalai.

„Tam reikėtų perimti reikalavimus iš keleivių ir pateikti juos SPA kuo greičiau, kad įtrauktų į kreditorių sąrašą. O tuomet kreditorių susirinkimuose ginti keleivių teises. Čia labai svarbu suprasti, kad pinigų teks laukti ilgai (gal net dešimt metų kol išmokės)“, – rašoma komentare.

Prognozuojama, kad „Small Planet Airlines“ Lietuvoje netgi bus pelninga – šiemet uždirbs 3,4 mln. eurų, tačiau pelno eilutę gali smarkiai pakoreguoti nuostoliai dėl negautų pajamų iš Lenkijos ir Vokietijos įmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs