„Valdyba gavo prašymą generalinio direktoriaus atsistatydinti ir tą prašymą patenkino. Butvydas pats pateikė pareiškimą, tai yra jo sprendimas“, – BNS sakė Smiltynės perkėlos valdybos pirmininkas Valdemaras Vaičekauskas.
Jo teigimu, D.Butvydas atleidžiamas šalių susitarimu, jam bus išmokėta dviejų vidutinių mėnesių atlyginimo dydžio kompensacija – 4500 eurų „į rankas“. Penktadienis yra paskutinė jo darbo diena.
Anot V.Vaičekausko, valdyba ketvirtadienį vertino ministerijos darbo grupės išvadas, tačiau nenustatė jokių įstatymo pažeidimų.
„Matome, kad yra tam tikri procedūriniai pažeidimai. Štai yra neįvykęs vienas iš konkursų, pasirodė, kad bendrovės viešųjų pirkimų komisija buvo suformulavusi per daug griežtas sąlygas, tai mes rekomendavom komisijai tas sąlygas išplėsti, kad būtų daugiau pasiūlymų ir tą konkursą kartosime“, – sakė V.Vaičekauskas.
Jis taip pat pripažino, kad D.Butvydas elgėsi netinkamai, įmonei pakeitus keleivių kėlimo keltais tvarką.
„Pavyzdžiui, valdybos nuomone, D.Butvydas sukėlė tam tikras įtampas, nepasirūpinęs tinkamu prioritetinių keleivių perkėlimo tvarkos taikymu, išvyko atostogų, tuo būdu sukeldamas sąmyšį, teko įsikišti valdybai. Valdyba tai vertino kaip ne visiškai atsakingą generalinio direktoriaus elgesį, jam tokia pastaba buvo išsakyta“, – aiškino valdybos pirmininkas.
„Kitas pavyzdys, buvo įvykęs konfliktas tarp Butvydo ir vienos darbuotojos, išėjusios motinystės atostogų, valdyba atliko šito įvykio tyrimą, nustatė, kad nei emocinio, nei fizinio smurto nebuvo, tačiau dalis kaltės dėl šito konflikto ir įtampos, valdybos nuomone, tenka generaliniam direktoriui“, – pridūrė jis.
V.Vaičekauskas pripažino, kad D.Butvydas elgėsi netinkamai, įmonei pakeitus keleivių kėlimo keltais tvarką.
Nuo 2010 metų sausio įmonei vadovavęs 48-erių D.Butvydas sako, kad dauguma ministerijos darbo grupės pateiktų išvadų remiasi prielaidomis, o ne faktais, tačiau atsistatydino, nes siekęs „nuimti įtampą bendrovėje“.
„Visi matome, kad paskutiniu metu aplink Smiltynės perkėlą yra keliama labai daug aistrų, dažai dirbtino ir padidinto susidomėjimo. Tai kelia įtampą bendrovės viduje ir visa kita. Kažkas tą įtampa turi nuimti ir kažkas turi daryti vienokį ar kitokį sprendimą“, – BNS sakė jis.
„Apie tai, kas iš tiesų vyksta ir kokios galimai to priežastys, aš plačiau pakomentuosiu kitą savaitę“, – pridūrė jis.
Ministerijos darbo grupė įvertino 8 Smiltynės perkėlos konkursus, skelbtus 2017–2019 metais. Iš jų įvyko tik vienas, penki dėl skundų nutraukti (du iš jų – Viešųjų pirkimų tarnybos nurodymu), dar dviejų pirkimų procedūros vyksta.
Tyrimo metu nustatyta, kad konkursų objektai buvo nepagrįstai stambinami, tiekėjams kelti konkurenciją ribojantys reikalavimai, o kai kuriais atvejais buvo proteguojamas vienas tiekėjas, skelbė ministerija.
BNS žiniomis, audito išvadose rašoma, kad naujų keltų pirkimo konkursą, tikėtina, turėjo laimėti olandų bendrovė, katamarano – ispanai, neoficialiai susitarus su tiekėjais. Įtarti išankstinius susitarimus leidžia dažnos ir ilgos Smiltynės perkėlos vadovo komandiruotės į Olandiją ir Ispaniją pas konkrečius tiekėjus.
Be to, pasak ministerijos, D.Butvydas konfliktuoja su pavaldiniais, o tai blogina vidinę atmosferą visoje įmonėje.
Darbo grupės išvadose, BNS žiniomis, rašoma, jog viena įmonės darbuotoja skundėsi, kad D.Butvydas naudojo psichologinį ir fizinį smurtą jai ruošiant medžiagą apie panaikintą prieigą prie dokumentų, vadovo spaudimą komisijai nustatant konkurenciją ribojančias pirkimų sąlygas bei atrenkant laimėtoją, proteguojant vieną dalyvį ar eliminuojant tiekėjus, pasiūlius mažesnę kainą.
Nuo šių metų sausio pasikeitus tvarkai, neringiškiams buvo panaikinta teisė keltis per Kuršių marias be eilės. Visuomenėje kilo nepasitenkinimas, o D.Butvydas tuo metu išėjo atostogų. Susisiekimo ministras situaciją tuomet pavadino vadovybės demonstruojamu aukščiausio lygio neprofesionalumu.
Šiuo metu pirmumo teisė Neringos gyventojams vis dar neatnaujinta, nes, pasak D.Butvydo, teisės aktuose nėra apibrėžtos tokios prioritetinės eilės. Tačiau šie gyventojai ir toliau keliami nemokamai.
Smiltynės perkėla keltais kelia keleivius ir krovinius per uosto kanalą iš Klaipėdos į Kuršių neriją.