SMK kviečia studijuoti dizainą: klaidingi stereotipai ir paklausi dizainerio profesija

Dizainas – viena iš universaliausių ir didelį potencialą turinti industrija. Stiprus dizaino sektorius ne tik kelia gyvenimo kokybę, skatina ekonomikos augimą ir didina šalies tarptautinį konkurencingumą, bet ir padeda spręsti socialines problemas, ugdyti sąmoningesnę visuomenę, todėl klestinčiose valstybėse dizaino sektoriui skiriama ypač daug dėmesio.
SMK studentai
SMK studentai / SMK nuotr.

Vertinant šios profesijos perspektyvumą ir patrauklumą šiuolaikiniame pasaulyje bei bendradarbiaujant su rinkos lyderiais, Socialinių mokslų kolegija (SMK) kviečia rinktis modernias, patyriminiu mokymusi pagrįstas Dizaino studijas.

Dizainas ir dizaino mąstymas – terminai, kurie šiandien turi ypatingą reikšmę. SMK kanclerė Gabija Skučaitė tikina, kad tai yra svarbi strateginė kompetencija dabartyje bei kasdien tampa aktualesnė žvelgiantiems į ateitį.

SMK nuotr./Gabija Skučaitė
SMK nuotr./Gabija Skučaitė

„Dizaino mąstymas ir požiūris į dizainą ne tik kaip į meninę kompetenciją, bet į įgūdį, padedantį planuoti ir įgyvendinti idėjas, yra labai reikalingas šiandieniniame laikmetyje. Galima sakyti, kad dizaino mąstymas žmogui padeda sugalvoti idėjas, jas konceptualizuoti, prototipuoti, ištestuoti ir įvesti į rinką. Kitaip tariant – padeda matyti produktą visame jo gyvavimo procese“, – sako ji.

SMK kanclerė pabrėžia, kad dažnai galvojant apie dizaino specialybę susiduriama su stereotipu, jog dizaineris gali būti tik meniškas žmogus, mokantis piešti, išmanantis spalvų paletę ir jos suderinamumą. Visgi toks mąstymas yra klaidingas – G.Skučaitės nuomone, šiandieninis dizaineris turi daug platesnę kompetenciją.

„Tai vaizduotės kūrėjas, kuris geba kurti atvaizdus, paversti juos istorijomis ir svarbiausia – patirtimis vartotojams. Žmonės „vartoja“ vaizdus, kaip tam tikrą tekstą ir patirtį. Taigi, tai nėra tik grafinė ar piešimo kompetencija, ji yra reikalinga kiekvienam žmogui, dirbančiam versle. Strateginio dizaino specialistų ypač reikia nūdienos ekonomikoje. Būtent pajutę tai, Socialinių mokslų kolegijoje parengėme tokią studijų programą, kuri kol kas dar skinasi kelią į rinką, nes žmonės vis dar tai suvokia tik kaip meną“.

Šiuolaikinis dizaineris – tai vaizduotės kūrėjas, kuris geba kurti atvaizdus, paversti juos istorijomis ir svarbiausia – patirtimis vartotojams.

Kodėl svarbus dizainas šiandieniniame versle, atsakymą puikiai žino ir marketingo agentūros „We are marketing“ (WAM) partneris Julius Kaknevičius. Pritardamas G.Skučaitei, jis tikina, kad dizainą reikėtų suprasti ne kaip „piešimą“, o kaip priemonę spręsti problemas.

„Kai identifikuoji atvejį, kur gali kažką pagerinti, randi sprendimą tai problemai išspręsti ir pasinaudoji dizaino gebėjimais vizualiai tą sprendimą parodyti, taip sukuri pridėtinę vertę verslui“, – sako J.Kaknevičius.

SMK nuotr./Julius Kaknevičius
SMK nuotr./Julius Kaknevičius

Dažnai žmonės dizainą vis dar suvokia kaip tik reklamą ar etiketes, tačiau šiandien tai yra kur kas platesnė sąvoka. Julius pastebi, kad dažnai stoti į Dizaino studijas atbaido būtent toks mąstymas.

„Neretai tėvai neskatina vaikų stoti į dizaino studijas, nes jų nuomone tokias studijas baigęs gali būti tik menininkas. O menininkai juk dažnai įvertinimo sulaukia tik po mirties – sarkastiškai pastebi marketingo agentūros vadovas. – Iš tiesų dizainas yra kur kas platesnė sąvoka: tai gali būti ir žaidimų kūrimas, paslaugų arba pramogų dizainas, programėlių kūrimas, skaitmeniniai arba fiziniai produktai, mada, tuo tarpu ir klasikiniai dalykai – pakuotės, prekių ženklai, reklama. Dizainas yra plati sfera, tik nuo studento priklausys, kuria linkme jis nueis, kai „pačiupinės“ skirtingus dalykus“.

Daugelyje kitų mokymosi įstaigų dizaino studijų programa yra specializuota – grafinis dizainas, interjero, eksterjero dizainas ar kt. Tuo tarpu SMK pristatydama Dizaino studijų programą į ją pažvelgė strategiškai.

SMK nuotr./Gabija Skučaitė
SMK nuotr./Gabija Skučaitė

„Iš pradžių net ir norėjome pavadinti Strateginio dizaino programa, tačiau vėliau nusprendėme palikti Dizaino pavadinimą, kadangi ši programa aprėpia platesnį lauką. Ši studijų programa gali parengti specialistą, kuris vėliau specializuotis toje srityje, kuri jam bus priimtiniausia. Todėl mums ir svarbu žvelgti į dizainą, kaip į mąstymą ir veiklos būdą. Šiuo metu gyvename skaitmeninėje meta realybėje, kurioje daug ką kuria atvaizdai. Taigi, šios studijos gali padėti žmogui išreikšti jo kūrybiškumą, kai to jis nedaro įprastai. Rekomenduočiau jas tiems, kurie nori būti ateities tendencijų matytojai ir jų realizuotojai“, – sako G.Skučaitė.

Jai pritardamas WAM agentūros vadovas Julius antrina, kad šios studijos gali paruošti paklausius dizaino specialistus, kurių paklausa rinkoje jau dabar akivaizdi. „Dizainerių vaidmuo įmonėse auga kasdien“, – pridūrė jis.

Dizaino studijos SMK sujungia dizaino ir vadybos kompetencijas – čia studentai tiria vartotojų poreikius, kuria jiems skirtus produktus ir mokosi juos paversti realybe. Studijų draugai, patyrę praktikai dėstytojai ir savo realiais iššūkiais besidalijantys verslo atstovai padeda atrasti savo stiprybes ir palaipsniui tapti daugiau nei dizaineriu.

SMK kviečia studijuoti dizainą, o tai padaryti galima jau dabar – prašymai priimami iki rugsėjo 23 dienos.

Daugiau informacijos čia.

SMK nuotr./SMK studentai
SMK nuotr./SMK studentai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis