„Smulkaus verslo akademijos „Kiekvienas gali“ dalyviai kartu su mentoriais ir kitais ekspertais turėjo galimybę analizuoti savo verslą iš penkių skirtingų perspektyvų: lyderystės, rinkodaros ir pardavimų, personalo valdymo, procesų valdymo ir finansų valdymo. Žvilgsnis į savo verslą iš šalies suteikė galimybių atrasti dar neišnaudoto verslo augimo potencialą ar identifikuoti augimą stabdančius veiksnius. Džiaugiamės, kad įvyko ir neplanuotų sinergijų, kai dalyviai tapo mentorių verslų partneriais“, – sako Rasa Verkauskaitė-Kazanskienė, „Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Kaip pavyzdį „Swedbank“ atstovė pamini įmonę „Rojaus obuoliai“. Projekto metu, rašoma banko pranešime spaudai, apie šaldytų produktų gamybos veiklos pradžią svarsčiusi, tačiau nežinojusi, nuo ko pradėti, ši maitinimo paslaugų teikėja atrado galimybes produkciją tiekti Lietuvoje veikiantiems restoranams, ir pirmuoju partneriu tapo projekto mentorės Odetos Bložienės valdoma restoranų grupė
Kitu sėkmingos projekto metu užsimezgusios partnerystės pavyzdžiu tapo procesų automatizacijos sprendimų kūrėjos „Definra“ paslaugomis nusprendusi pasinaudoti mentoriaus Andriaus Vitkevičiaus atstovaujama bendrovė „Vilduja“, prekiaujanti dujų įranga.
Per pirmąjį „Kiekvienas gali“ akademijos etapą dalyviai kas savaitę dalyvaudavo strateginio planavimo sesijose su savo mentoriais bei „System Business Coach“ metodologijos atstovu Lietuvoje, klausėsi viešų sėkmingų verslo praktikų bei skirtingų sričių specialistų pranešimų.
„Pirmojo akademijos etapo metu kai kurių dalyvių tikslai visiškai pasikeitė. Įdomu tai, kad atrankų į akademiją metu bene didžiausia dalis verslų nurodė, kad, jų nuomone, pagrindinis verslo augimą stabdantis trukdis yra nepakankamas rinkodaros galimybių išnaudojimas. Tačiau pasibaigus akademijos užsiėmimams beveik visi dalyviai, kaip vieną didžiausių jų verslo augimą stabdančių iššūkių, įvardino norą visas užduotis atlikti pačiam, baimę deleguoti, o taip pat resurso stoką įmonės strateginiams tikslams bei verslo galimybių paieškai“, – pastebi R.Verkauskaitė-Kazanskienė.
Pasak „Swedbank“ atstovės, verslininkų tikslas per antrąjį projekto etapą bus pritaikyti projekto metu įgytas žinias ir įgyvendinti suplanuotus pokyčius. Tarp akademijos dalyvių tikslų – veiklos strategijos išgryninimas, plėtros planavimas, naujų kontaktų užmezgimas, vidinių procesų pertvarkymas ir užduočių delegavimas, komandos išplėtimas, naujų produktų pristatymas, e-prekybos platformos sukūrimas ir naujų klientų segmentų pritraukimas.
Savo kelionę „Kiekvienas gali“ akademijoje be jau paminėtų įmonių toliau tęsia neįgaliųjų įdarbinimo galimybėmis besirūpinanti viešoji įstaiga „Galimybių dirbtuvės“, gėlių salonas „Florika“, natūralios kosmetikos gamintoja „Kosmetikos laboratorija“, juvelyrikos namai „v2o“, statybos ir sodo prekių prekybininkė „Kovas“, verslo renginių organizatorė „Linksmadienis“, grožio studija šeimai „Cozy Cuts“ ir drabužių su baltų simbolika parduotuvė „Puoškis lietuviškai“.