Mobilus duomenų vartojimas per pastaruosius kelerius metus išaugo dramatiškai, ir internautai dabar daug dažniau gauna pagrindines naujienas iš socialinių tinklų, tokių kaip „Facebook“ ir „Twitter“, o ne iš, tarkime, televizijos.
„Reuters“ Žurnalistikos studijų institutas publikavo tyrimą, kuris rodo, kad 51 proc. interneto vartotojų naujienas sužino iš socialinės žiniasklaidos bent kartą per savaitę. O tai yra didelis iššūkis kokybiškų naujienų leidiniams.
Ši tendencija ypač ryški tarp jaunų žmonių – 28 proc. 18–24 metų amžiaus žmonių, dalyvavę apklausoje, tikino, kad pagrindinis jų naujienų šaltinis yra socialinė žiniasklaida, ir vos 24 proc. paminėjo televiziją. Tai yra pirmas kartas, kai socialinė žiniasklaida kaip naujienų šaltinis vartotojų skaičiumi pranoko televiziją.
51 proc. žmonių, sužinančių naujienas per socialinius tinklus, dažniausiai nemoka už naujienas, taip pat naudoja „ad blocker“ (reklamos blokavimo programos), o tai daro neigiamą įtaką leidėjų pajamoms.
Socialiniai tinklai tarnauja kaip platforma žiniasklaidos priemonėms, bandančioms pasiekti savo auditoriją. Tačiau tuo pačiu metu tai yra iššūkis leidėjams, ieškantiems skaitytojų pripažinimo už savo darbą.
Gauti naujienas per socialinę žiniasklaidą gali būti patogu, tačiau dažnai tai nėra profesionali žurnalistika.
„Facebook“ vaidina vis svarbesnį vaidmenį platinant naujienas – apie 44 proc. žmonių jį naudoja kaip pagrindinį naujienų šaltinį. Apie 19 proc. renkasi „Youtube“, o 10 proc. – „Twitter“.
Dar dažniau socialinėje žiniasklaidoje naujienas gaudo vartotojai iš besivystančių valstybių. Jie ieško patikimų ir nepriklausomų naujienų kanalų.
Tyrimas taip pat rodo, kad daugiau nei pusė žmonių naujienas pasiekia per išmaniuosius telefonus. Daugiausia tą daro švedai – 69 proc.