Spaudimą patiriantys JAV maisto gamintojai riboja antibiotikų naudojimą

Vis didesnį aplinkosaugininkų ir kitų aktyvistų spaudimą patiriantys Jungtinių Valstijų maisto produktų gamintojai ir restoranų tinklai ima riboti antibiotikų naudojimą auginant gyvulius mėsai.
Maskvoje vyras eina šalia uždaryto „McDonald's“ restorano
Maskvoje vyras eina šalia uždaryto „McDonald's“ restorano / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Praėjusį mėnesį bendrovė „Tyson Foods“ paskelbė, kad visuose šio prekės ženklo vištienos produktuose nebus jokių antibiotikų. Analitikai sako, kad toks bendrovės pareiškimas – dar vienas įrodymas, kad stambios kompanijos ima naudoti vis mažiau antibiotikų, kurie, kaip mano mokslininkai, skatina žmonių atsparumą vaistams nuo plaučių uždegimo ir kitų infekcinių ligų.

Tokia tendencija prasidėjo 2014 metais, kai bendrovės „Perdue Chicken“, „Chick-fil-A“, „McDonald's“, „Wal-Mart Stores“ ir „Pilgrim's Pride“ ėmė riboti antibiotikų naudojimą arba jų visai atsisakė.

Tai daryti paskatino perspėjimai, kad auga bakterijų atsparumas antibiotikams. Dėl to Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja pernai rugsėjį priėmė rezoliucija, kuria šalys raginamos koordinuoti veiksmus ir kovoti su pertekliniu antibiotikų naudojimu.

„Mes sulaukėme vartotojų raginimų tiekti mėsą, gauta atsakingai auginant gyvulius“, – sakė Gamtos išteklių gynimo tarybos (NRDC) atstovė Lena Brook.

Deja, bet tokio judėjimo mastas vis dar yra nedidelis. Skaičiuojama, kad 40-50-yje proc. vištienos JAV rinkoje nėra antibiotikų. O kiaulienoje ir jautienoje ši dalis yra gerokai mažesnė. Be to, kai kurios stambios kompanijos, kaip „Kentucky Fried Chicken“, atsisako prisijungti prie tokio judėjimo.

„Šiuo metu tikrai rinkoje yra didelė ir auganti tokios produkcijos paklausa, tačiau ar tai bus ilgalaikė tendencija bus matyti“, – sakė maisto pramonės ekspertas Zainas Akbari.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų