Gausu verslų, kurių pagrindas – artimas kontaktas su klientu, kai kurios veiklos reikalauja ir fizinės erdvės. Vis dėlto dabar labai svarbu į el. erdvę įžengti bent viena koja.
Kodėl reikia būti el. erdvėje ir kaip teisingai tą daryti, pataria unikalius IT sprendimus kuriančios ir skaitmenizacijos klausimais konsultuojančios įmonės „Baltic Amadeus“ pardavimų direktorius Irmantas Bankauskas.
– Kokių skaitmenizacijos procesų rekomenduojate imtis smulkiajam verslui, kuris negali persikelti į el. erdvę ir veikti joje?
Pirmiausia, ką turi padaryti smulkusis verslas, kad sėkmingai judėtų skaitmenizacijos link, tai peržiūrėti jau naudojamas informacines sistemas ir technologijas. Reikia labai aiškiai suprasti, kad skaitmenizavimas (digital) nėra tik vienos ar kelių sistemų naudojimas, ar ryšių su klientais valdymas (CRM). Tai – informacinių sistemų ir informacinių technologijų visuma, kuri padeda siekti verslo tikslų. Todėl tik naudojant būtent tai, ko reikia konkrečiam verslui, galima sulaukti sėkmės.
– Ką rodo Jūsų patirtis, kaip sėkmingai užtikrinti lankytojų srautą el. erdvėje?
Klaida manyti, kad lankytojų srautas el. erdvėje yra savaiminis. Jį reikia planuoti, stebėti ir, pastebėjus pokyčius, reaguoti atitinkamais veiksmais.
Pirma, pažinkite ir supraskite savo klientą. Turite išsiaiškinti, kas ir koks yra Jūsų potencialus klientas, taip pat – kokia yra jo kelionė iki produkto ar paslaugos įsigijimo. Tai leis formuoti skaitmenizacijos strategiją ir užsibrėžti realius tikslus.
Antra, pasitelkite skirtingus kanalus ir taktikas. Pavyzdžiui, SEO, mokama paieška, skaitmeninė reklama ar soc. tinklai. „Čia ir dabar“ efektui pasiekti galima išnaudoti tiek mokamą paiešką, tiek reklamą soc. tinkluose, kur galimybių ir būdų pasiekti savo pirkėją yra galybė.
Trečia ir svarbiausia – visa komunikacija turi prasidėti nuo gerų, kokybiškų ir tinkamai parengtų kanalų: interneto svetainės ar paskyrų soc. tinkluose.
– Į ką svarbiausia atkreipti dėmesį, planuojant savo įmonės soc. tinklų komunikaciją?
Kaip ir bet kurią kitą, komunikaciją įmonės soc. medijoje reikia planuoti. Tačiau kartu labai svarbu reaguoti į besikeičiančią situaciją, koreguoti planus ir išnaudoti aktualijas. Komunikacija dabar privalo būti greita ir pastovi.
Šiuo metu ypač svarbu, kad auditorija tapatintųsi su prekės ženklais, o tai reiškia, kad žinutės turi būti asmeniškos, nuoširdžios ir ne šabloniškos. Komunikacija soc. tinkluose yra skirta ne įmonei, bet jos auditorijai, kitaip – klientams. Todėl ir kalbėti reikia apie tai, kas gali būti svarbu jiems. Tai ne tik augina auditoriją, bet gali padėti generuoti pajamas.
– Gal galite pasidalinti efektyvios komunikacijos soc. tinkluose pavyzdžiais?
Pirmasis į galvą ateina Vilniaus miesto savivaldybės pavyzdys. Jų komunikacija šiomis dienomis atitinka visus kriterijus: vertę, greitį, kūrybiškumą ir pasitelkiamas vizualines priemones.
Sėkmingu pavyzdžiu įvardyčiau ir „Kino pavasarį“. Tai dar viena iliustracija, kaip galima operatyviai verslą perorientuoti į skaitmeninę erdvę, įtraukti auditoriją ir komunikuoti krizės metu.
– Kaip nuolat išlikti įdomiam ir aktualiam soc. medijoje?
Reikia komunikuoti daug – nuolat dalintis aktualiu ir vertingu turiniu. Bet koks komunikacinis veiksmas turi būti vertingas, išradingas, kūrybiškas ir unikalus. Be to, nepamirškite analizuoti komunikacinius veiksmus, nes tik taip suprasite, kas veikia ir į ką auditorija reaguoja.
Pavyzdžiui, „Baltic Amadeus“ soc. tinklų auditorijos įsitraukimas karantino metu paaugo 2 proc. Manome, kad pokytį lėmė greita ir tinkamu momentu publikuojama reakcija į pandemiją. Taip pat komunikacijos turinys, kurio centre – mūsų darbuotojai ir jų patirtis. Komunikuojame daug, gerai pažįstame savo auditoriją ir pagal tai skirstome informaciją skirtinguose kanaluose. Kalbame apie tai, kas svarbu ne tik mums, bet ir auditorijai.
– Ką rodo Jūsų patirtis – į kokį turinį iš tiesų verta investuoti?
Šiuo metu tikrai puikus laikas parodyti savo socialinės atsakomybės veiklas. Tačiau į turinio sklaidą investuoti verta nuolat ir tai daryti atsižvelgiant į išsikeltus tikslus. Pavyzdžiui, jeigu siekiame parduoti savo prekes ar paslaugas potencialiems pirkėjams, investuojame į tai padaryti padedantį turinį. Jeigu mūsų tikslas – stiprinti darbdavio įvaizdį, tuomet verta investuoti į jo vystymą ir talentų pritraukimą ilgalaikėje perspektyvoje.
Nepaisant to, ar veiki tik fizinėje, ar el. erdvėje, kad gautum pelną, turi užsitikrinti klientų srautą ir įmonės matomumą. Vienas iš būdų tai padaryti – protingos ir tikslingos investicijos į verslo vystymą el. erdvėje.