27 metų Angusas Maxwellas dirba Brukline. Jis save apibūdina kaip instaliacijų ir performansų menininką. Jis užaugo Sietle, turi barzdą ir nešioja akinius metaliniais rėmeliais.
Jis taip pat dirba „Starbucks“. Jis yra parduotuvės vadybininko asistentas, dirbantis įmonei jau beveik penkerius metus.
„Starbucks“ generalinis direktorius Howardas D. Schultzas sako, kad būtent tokie žmonės kaip A.Maxwellas paaiškina sėkmę kompanijos, kuri tiesiog stulbina investuotojus.
Šiemet S&P500 akcijų indeksas buvo stabilus, o „Starbucks“ akcijos brango maždaug 50 proc. Tai buvo viena geriausiai rinkoje šiemet pasirodžiusių įmonių.
Praėjusį mėnesį įmonė pranešė apie rekordines savo pajamas – ketvirtąjį 2015 fiskalinių metų ketvirtį bendrovė gavo 4,9 mlrd. dolerių pajamų ir uždirbo tik kiek mažiau nei milijardą dolerių.
„Mūsų prekės ženklo vertė yra paremta mūsų klientų patirtimi. O ji priklauso nuo pas mus dirbančių žmonių“, – sakė H.Schultzas.
„Starbucks“ kartoja, kad rūpinasi savo partneriais – taip įmonėje vadinami jos darbuotojai. Bendrovė moka didesnius atlyginimus, siūlo sveikatos apsaugą net ir ne visu etatu dirbantiems darbuotojams, moka už tūkstančių savo darbuotojų mokslą. Dėl to darbuotojų kaita įmonėje nėra didelė.
Tiesa, bendrovės profesinė sąjunga periodiškai protestuoja dėl nepatogių darbo grafikų. Tuo metu H.Schultzas yra kritikuojamas dėl savo utopiškų ambicijų. Šiemet „Starbucks“ buvo išjuokta dėl to, kad ragino darbuotojus ant puodelio rašyti „Race together“, kad paskatintų diskusijas apie rases.
„Nuo pat pradžių mes kūrėme kompaniją, kuri balansuotų tarp pelno siekimo, sąžinės, draugiškumo ir socialinės įtakos“, – sakė jis.
Tačiau „Starbucks“ rezultatai vis tiek stebina, ypač turint omenyje, kad mažmeninės prekybos sektorius susiduria su sunkumais. Be to, kai H.Schultzas grįžo į kompaniją 2008 metais, kalbėta, kad įmonė neturi aiškios vizijos.
Tačiau pernai pardavimai augo 8 proc. Ir ne tik tokiose augančiose rinkose kaip Kinija arba Japonija, bet ir JAV.
Kompanijos sėkmė smarkiai pranoko visų lūkesčius. Pernai „Starbucks“ pristatė „Roastery & Tasting Room“ – didžiulį kavos kambarį, kurį H.Schultzas apibūdina kaip magišką paskraidymą kilimu, kai susipina kava, teatras ir romantika.
Bendrovė vysto „Roastery“ kaip atskirą aukščiausio lygio kavos rūšį, kuri, direktoriaus teigimu, yra „Starbucks“ ateitis.
„Roastery & Tasting Room“ kai kurie apžvalgininkai apibūdino kaip kavos disneilendą, kur kavos puodelis gali kainuoti ir 10 dolerių.
Prestižinės kavos rinka yra konkurencinga, tačiau „Starbucks“ tiki, kad gali sėkmingai joje veikti.
Bendrovė taip pat yra viena pirmųjų rinkoje įdiegusi mobiliuosius atsiskaitymus. Kai kuriose rinkose įmonės programėlė buvo pradėta testuoti dar prieš dvejus metus. Dabar mokėjimai per ją JAV sudaro apie 21 proc. visų transakcijų.
Įmonė taip pat netrukus pasiūlys galimybę pristatyti kavą tiems, kurie neturi laiko laukti ilgose eilėse.
Volstrito analitikai sako, kad „Roastery“ koncepcija, taip pat mobiliųjų mokėjimų strategija jau netrukus gali atsispindėti įmonės rezultatuose.
„Nemanau, kad rasite dar nors vieną tokio dydžio įmonę, apie kurią galėtumėte drąsiai pasakyti, kad jos pelnas augs po 15 proc. per metus“, – sakė „Goldman Sachs“ analitikė Karen Holthouse.