Lietuvos įmonės kelias savaites nemokamai galės gauti ataskaitas apie savo finansinę būklę

Lietuvos įmonėms kelioms savaitėms nemokamai atveriami kredito biuro duomenys, rašoma asociacijos „Investuotojų forumas“ pranešime žiniasklaidai.
Verslas
Verslas / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Verslas Iniciacija

Balandžio 14 d. asociacija „Investuotojų forumas“ ir kredito biuras „Creditinfo Lietuva“ pradeda įgyvendinti iniciatyvą „Stiprus verslas – žinantis verslas“. Iniciatyvos tikslas – stiprinti įmonių finansinį raštingumą ir discipliną, suteikiant galimybę nemokamai gauti finansinės būklės profesionalius įvertinimus, informaciją apie turimą kredito reitingą ir kredito istoriją.

Startavus iniciatyvai, „Creditinfo“ sistemose iki gegužės 20 d. įmonės galės nemokamai užsisakyti joms parengtas profesionalias ataskaitas ir susipažinti, kaip jų veiklos rezultatai atrodo kreditorių ir verslo partnerių akimis.

Pasak „Creditinfo Lietuva“ vadovo Aurimo Kačinsko, iš kelių paskutinių dešimtmečių pastarieji treji metai išsiskyrė ypač dideliais ekonominiais sukrėtimais. Verslo įmonėms visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, nuolat tenka keisti ne tik veiklos taktiką, bet ir strategiją, ieškoti naujų partnerių ir klientų.

Pandemija, sutrikusios tiekimo grandinės, karas Ukrainoje, išėjimas iš Rusijos ir Baltarusijos rinkų, krizė energetikos sektoriuje – tai tik trumpas sąrašas klausimų, kuriuos teko spręsti dešimtims tūkstančių įmonių mūsų šalyje. Nuolat besikeičiančiomis sąlygomis įmonėms tenka kur kas dažniau tikrinti savo ir partnerių finansinę būklę siekiant išlaikyti savo konkurencingumą ir kurti patikimus verslo ryšius.

„Lietuvoje verslo pagrindą sudaro smulkios ir vidutinės įmonės, nuo kurių konkurencingumo priklauso visos šalies ekonomikos sveikata. Tokios įmonės paprastai neišgali samdyti ekspertų, tačiau profesionaliai parengti duomenys apie finansinę būklę verslui yra gyvybiškai svarbūs. Siekdami padėti šalies bendrovėms gauti profesionalius finansinės būklės vertinimus, atveriame kredito biuro duomenis ir kviečiame įmones susipažinti su savo kreditingumo ataskaitomis“, – pasakoja A. Kačinskas.

Kredito biuro vadovo teigimu, pasaulio ekonomikai išgyvenant pokyčių virtinę, susidomėjimas įmonių finansine būkle kaskart išauga. Bankai, lizingo ir kitos bendrovės, kreditoriai kur kas dažniau tikrina įmonių finansinę būklę, siekdami įsitikinti, jog verslo ryšius kuria su patikimais partneriais.

Investicijų pritraukia geriau tvarkantys finansus ir duomenis paverčiantys įžvalgomis

Beveik 70 įmonių vienijančios asociacijos „Investuotojų forumas“ duomenimis, kartu su pasaulio ekonomikos sukrėtimais iššūkių patiria ir investicinė aplinka Lietuvoje. Kas ketvirtį atliekamas Lietuvos investuotojų pasitikėjimo indeksas paskutinį 2022 metų ketvirtį krito ir pasiekė 0,96. Mažesnė už vienetą indekso reikšmė rodo, jog vertindami šalies verslo aplinką investuotojai Lietuvoje turi daugiau neigiamų nei teigiamų lūkesčių. Indekso vertė kristi pradėjo praėjusių metų pabaigoje, tačiau neigiamą vertę įgauna tik antrą kartą nuo jo rengimo pradžios 2014 metais.

„Ekonominiai iššūkiai pastaraisiais metais investuotojus paskatino būti dar apdairesnius ir kritiškiau vertinti galimų investicijų kryptis. Tad ir investuotojams, ir investicijų pritraukti siekiančioms įmonėms ypač svarbi patikima informacija apie bendrovių finansinę padėtį. Profesionalios finansinės ataskaitos – tai pirmasis dokumentas, kurio prašo investuoti besirengiantys verslininkai, o galimybė reguliariai stebėti ir laiku gauti patikimą informaciją apie savo finansinę būklę suteikia įmonėms įžvalgų, kokia kryptimi naudingiausia plėtoti verslą“, – teigia Rūta Skyrienė, asociacijos „Investuotojų forumas“ vykdomoji direktorė.

Vis daugiau turimų aktualių duomenų atveria ir valstybės institucijos. Vienas tokių pavyzdžių – VMI kliento profilis. Tai – galimybė visoms Lietuvoje registruotoms įmonėms pamatyti, kaip jas vertina VMI. Profilyje vertinamos įvairios mokestinės rizikos, pvz. turima mokestinė nepriemoka, sudarytų mokestinių paskolų sutarčių vykdymas ir pan.

„VMI kliento profilis leidžia matyti įmonėms savo rizikas ir savarankiškai jas sumažinti, kad jos netaptų stebėsenos ir kontrolės veiksmų priežastimi. Kartu tai – reputacijos ženklas, nes teigiamais įvertinimais galima dalintis su klientais ir investuotojais. Todėl panašios atvirų duomenų iniciatyvos, kurios suteikia įmonėms galimybę įsivertinti, yra sveikintinos ir prisideda prie skaidrios verslo aplinkos“, – sako VMI kliento profilio vadovė Rūta Giedrienė, pridurdama, kad profilį numatyta plėsti, ateityje atveriant vis daugiau duomenų.

Naujausiais duomenimis, apie 40 proc. įmonių VMI kliento profilyje mokesčių administratoriaus vertinamos kaip nerizikingos ir neturi nepriemokos.

Rizikingumas išaugo tradiciškai saugiomis laikytose verslo srityse

Kredito biuro vadovas atkreipia dėmesį, kad pokyčiai pasaulio ekonomikoje pateikia vis daugiau staigmenų – kaip niekad dažnai keičiamos šalių BVP augimo prognozės, o skirtingose verslo srityse iškyla vis naujų iššūkių, todėl savo ir partnerių rodiklius tenka stebėti kur kas dažniau.

Neramių signalų dėl didėjančios vėlavimo mokėti rizikos pastebima statybos, transporto ir apgyvendinimo bendrovėse. Pasak A. Kačinsko, pastaruoju metu išaugęs rizikingumas pastebimas net tose veiklos srityse, kurios tradiciškai buvo laikomos saugiomis – išaugo dalies energijos tiekimo, kasybos ir karjerų eksploatavimo, žemės ūkio bendrovių ir vandens tiekimo įmonių rizikingumas.

„Creditinfo“ duomenimis, šiuo metu aukštai ir aukščiausiai bankroto klasėms priklauso 14 proc. žemės ūkio bendrovių, 21 proc. elektros ir dujų tiekimo įmonių, 16 proc. nekilnojamojo turto plėtros įmonių, 29 proc. apgyvendinimo ir maitinimo paslaugas teikiančių įmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis