Mados ir stiliaus el. prekybos platforma „Zalando“ Lietuvoje pradėjo veikti praėjusią savaitę. Nors džiaugiamasi stipriu startu, tačiau įmonės atstovai kol kas negalėjo atskleisti, kokių pirkėjų srautų „Zalando“ spėjo sulaukti.
„Kol kas neturėjome beveik jokios reklamos, mūsų didžiosios rinkodaros kampanijos suplanuotos birželiui, tačiau mes esame nustebę, kiek daug lankytojų platforma sulaukia. Mes planavome „minkštą“ paleidimą, po kurio lėtai galėtume augti, bet matome labai stiprų susidomėjimą“, – komentavo „Zalando“ viceprezidentė Centrinei Europai Lisa Miczaika.
Ji teigė, kad Lietuvos rinkai drabužiai daugiausiai bus pristatomi iš Lenkijos, tačiau bendrovė ketina įdarbinti ir vietinių darbuotojų, kurie konsultuotų klientus. Į visus el. platformos klientų klausimus prieš įsigyjant prekes ir jas jau įsigijus bus atsakoma lietuviškai.
„Mūsų strategija yra turėti plačiausią asortimentą ir pasiūlyti klientams plačiausią įmanomą pasirinkimą. Skiriame daug laiko lokalizacijos sprendimams. Mūsų nauji darbuotojai yra iš tų rinkų, kuriose dirbame, tai mums pridės daugiau ryšio su vietiniais pirkėjais“, – sakė ji.
Skelbiama, kad „Zalando“ galima pasirinkti iš daugiau kaip tūkstančio populiarių ir išskirtinių prekių ženklų, nuo „Topshop“ iki „Marc Jacobs“ ar „BOSS“.
Lietuvos pirkėjams „Zalando“ suteikia nemokamą prekių pristatymą ir grąžinimą per 30 dienų nuo įsigijimo, todėl norimus drabužius bus galima pasimatuoti namuose.
Lietuvoje „Zalando“ bendradarbiauja su siuntų bendrove „Itella“. Klientai savo pirkinių sulauks pasirinktu būdu – į namus arba vieną iš 200 paštomatų. Pirkėjai savo siuntų sulauks per 2-5 dienas, už jas galima atsiskaityti grynaisiais pristatymo metu, banko pavedimu per „Trustly“ sistemą, kredito, debeto kortele arba naudojantis „Paypal“.
Renkasi nebe „basic“ drabužius
Lietuva, Slovakija ir Slovėnija, kuriose neseniai startavo platforma, šiek tiek skiriasi viena nuo kitos, pavyzdžiui, Lietuvoje ir Slovakijoje prekės ženklų svarba yra gana aukšta, teigia L.Miczaika. Slovėnijoje šis aspektas tarp pirkėjų yra mažiau svarbus.
„Jei palygintume šias rinkas su Kroatija, bent jau pagal tai, kaip pirkėjai renkasi prekės ženklus, matome, kad kroatai daugiau renkasi paprastesnius rūbus, o mūsų naujose trijose rinkose pirkėjai turi didesnį poreikį unikalesnėms mados prekėms“, – sakė L.Miczaika.
„Euromonitor International“ duomenimis, tarp elektroninių prekybos avalyne ir drabužiais platformų didžiausios Lietuvoje yra šios: lenkiška el.parduotuvė eavalyne.lt, Jungtinės Karalystės mažmeninės prekybos gigantė „Asos“, lietuviška internetinė parduotuvė pigu.lt bei žinomų tarptautinių prekės ženklų – „Zara“ ir „H&M“ – parduotuvės.
Paklausta apie „Zalando“ planus atsiriekti rinkos dalį Lietuvoje, L.Miczaika teigė, kad bendrovė nematuoja rinkos atskirų šalių segmentais. Planai užsibrėžti europiniu mastu – iki 2025 m. tikimasi užimti 10 proc. Europos mados rinkos.
Įgyvendindama savo skaitmeninę strategiją, „Zalando“ taip pat prisideda prie pramonės skatinimo ir žada suteikti galimybių augti partnerių prekių ženklams. Šiuos „Zalando“ vilioja galimybe pasiekti milijonus naujų potencialių klientų visoje Europoje.
Skelbiama, kad per keletą artimiausių savaičių bendrovė Lietuvoje pristatys į socialinius tinklus orientuotas rinkodaros iniciatyvas kurias ruošia kartu su Lietuvoje žinomais nuomonės formuotojais ir partneriais.
Kiek vėliau šiais metais „Zalando“ ketina žengti į Kroatijos, Estijos ir Latvijos rinkas, o 2022 m. – į Vengriją ir Rumuniją.
„Zalando“ yra 2008 m. Berlyne įkurta įmonė, kuri veikia 20 šalių ir turi apie 42 milijonus aktyvių klientų dvidešimtyje rinkų. Bendrovė prekiauja drabužiais, avalyne, aksesuarais ir kitomis stiliaus prekėmis. Didžiausia šios kompanijos akcininkė yra Švedijos bendrovė „Kinnevik“.