„Pradinių klasių mokytojai yra vieni įtakingiausių žmonių mūsų šalyje – jie kiekvieną dieną formuoja kertinius mokymosi, mąstymo ir kūrybiškumo įgūdžius 140-iai tūkstančių vaikų. Tačiau mokytojams stinga sistemingo palaikymo, visuomenės įsitraukimo ir pasitikėjimo, suteikiant vaikams XXI amžiaus įgūdžius. Tai ir yra mūsų pagrindinė misija. Sugrąžinus mokytojams pasitikėjimą, mes matome klasėje ir vaikų kūryboje vykstančius stebuklus“, – sako mokymosi programos „Vedliai“ vadovė Monika Katkutė-Gelžinė.
Per praėjusius mokslo metus „Vedliai“ pasiekė 20 proc. Lietuvos pradinių klasių mokytojų, o šiais mokslo metais užsibrėžė pasiekti 50 proc. mokytojų bei taip atvesti informatikos ir technologinės kūrybos praktikas 70 tūkst. pradinukų.
Į Lietuvos ateitį investuoja startuoliai
Kad ambicingą tikslą pavyktų pasiekti, prie „Vedlių“ programos ir mokytojų technologinių įgūdžių stiprinimo prisideda Lietuvos startuolių bendruomenė. Juos vienijančios asociacijos „Vienaragiai LT“ nariai , taip pat partneriai – Mariaus Jakulio Jason fondas, „Wargaming“ ir kiti į „Vedlių“ programą investavo 150 tūkst. eurų.
„Vienaragiai LT“ vadovė Inga Langaitė teigia, kad startuolių įsitraukimas yra be galo svarbus, siekiant paskatinti pokyčius švietimo srityje, kurie būtini jau šiandien. „Jau dabar matome didžiulį technologijų specialistų trūkumą šalyje, kuriam įveikti reikia toliaregiškų bei sisteminių pokyčių. Tikimės, kad gebėjimas kurti technologijas padedant „Vedliams“ taps nuolatine praktika šalies mastu“, – teigia I.Langaitė.
„Didžiuojamės galėdami būti šio projekto dalimi, – sako startuolio „Omnisend“, aktyviai remiančio projektą, bendraįkūrėjas ir vadovas Rytis Laurinavičius. – Palaikyti mokytojus – ne tik be galo prasminga, bet ir yra tvarus modelis užtikrinant, kad Lietuva taptų visame pasaulyje žinomų technologijų kūrėjų šalimi.“
Pamokose – nuo kūrybinio programavimo iki dirbtinio intelekto
„Vedlių“ dalyviai pasakoja, kad programa pakeitė jų požiūrį į technologijas. „Buvau save jau „nurašiusi“, bet pradėjau mokytis kurti su technologijomis ir dabar nuolat iš vaikų girdžiu: „Mokytoja, kaip kietai jūs čia padarėt!“, – sako programoje antrus metus dalyvaujanti pradinių klasių mokytoja iš Pakruojo „Žemynos“ progimnazijos Asta Aperavičienė. – Per 30 darbo metų negirdėjau tiek vaikų padėkų...“
Iniciatyvos svarbą pabrėžia ir kita „Vedlių“ programos dalyvė, pradinių klasių mokytoja iš Vilniaus „Gerosios Vilties“ progimnazijos Ilona Jucienė: „Lietuvoje neturime naftos ar kitų vertingų gamtinių išteklių, didžiausias mūsų turtas yra žmonės. Todėl turime investuoti į informacinio mąstymo ugdymą ir programavimą ankstyvajame vaikų ugdyme tam, kad ateityje jie kurtų pridėtinę vertę valstybei.“
Informatikos ir technologinės kūrybos programoje „Vedliai“ pradinių klasių mokytojai mokosi įvairių technologinių konceptų – kūrybinio programavimo, 3D modeliavimo, virtualios realybės ar net duomenų mokslo pagrindų. Mokytojai ne tik ugdosi šiuos gebėjimus patys, bet ir gauna darbui klasėse paruoštą turinį, kuriame šie konceptai jungiami su pamokų temomis – kalbų mokomasi programuojant, su gyvūnija susipažįstama kuriant virtualios realybės pasaulius, o matematikos uždaviniai sprendžiami modeliuojant 3D sprendimus.
„Vedliai“ kuria tęstinę programą, kurioje pradinių klasių mokytojai technologinių įgūdžių ir jų taikymo galėtų mokytis nuolat ir su sistemingu palaikymu. Tai leistų užtikrinti, kad mokytojai jausis tvirtai ir drąsiai bei atves bazinius technologinės kūrybos įgūdžius kiekvienam vaikui, nepaisant jų gyvenamosios vietos, lyties, mokymosi gebėjimų ar socialinės situacijos.