Startuoliai: prarasti galite nebent savo baimę

Viena didžiausių lietuvių problemų yra nepasitikėjimas savimi, baimė apie save pasakoti ir paprašyti pagalbos, teigia Daumantas Dvilinskas, Londone įsikūrusio finansinių paslaugų startuolio „TransferGo“ vienas iš įkūrėjų. Jis pataria jauniems Lietuvos verslams atsikratyti baimių ir kuo garsiau kalbėti apie save.
Konkurencija
Pasiruošimas verslui / 123rf.com nuotr.

Piniginių pervedimų bendrovėje „TransferGo“ šiuo metu dirba per 40 žmonių, jos paslaugos veikia 39 rinkose. Vis dėlto startuolio vadovas D.Dvilinskas pasakoja, kad „TransferGo“ gimė tik po dviejų pirmųjų nesėkmingų jo projektų, o megzti ryšių, ieškoti partnerių ir investicijų lietuviai į Londoną išvyko tuščiomis kišenėmis.

„Londone didelė konkurencija, bet jaunų įmonių su įdomiomis, vertę kuriančiomis idėjomis net čia yra ribotas kiekis. Svarbiausia – nebijoti papasakoti apie save, eiti į renginius, kreiptis patarimų, paprašyti būti supažindintam su mentoriais, bendraminčiais, investuotojais. Mes irgi buvome jauni, pinigų neturėjome ir prarasti nebuvo ką, nebent savo baimę, ir mums pasisekė“, – kalba D.Dvilinskas.

Pradedantiesiems verslininkams galiu patarti būti matomiems, lipti ant scenos ten, kur įmanoma,– S.Sipunova.

Jam pritaria ir vieno perspektyviausių Latvijos startuolių – dovanų klientams sistemos „Sorry as a Service“ įkūrėja Sabine Sipunova, teigianti, kad startuoliai dažniausiai neturi didelio biudžeto, todėl reikia išnaudoti visus renginius ir startuolių konkursus, suteikiančius didelį viešumą. Matomumas padeda pritraukti klientus, partnerius, mentorius ar darbuotojus, kurių reikia auginant verslą.

„Baltijos regionas išsiskiria savo techniniais talentais, čia investuotojai randa perliukų. Pradedantiesiems verslininkams galiu patarti būti matomiems, lipti ant scenos ten, kur įmanoma.

Beje, Vilniuje yra įspūdinga startuolių bendruomenė, čia pernai dalyvavome „LOGIN Startup Fair“ konkurse ir įgijome daug vertingų kontaktų“, – sako S. Sipunova.

Būtent viešumoje, pernykštės „LOGIN Startup Fair“ startuolių mugės metu su pradiniais savo investuotojais susipažino Deividas Leilionas, fotosesijų organizavimo platformos „BeScouted“ vienas iš įkūrėjų. Jis atkreipia dėmesį, kad prieš prisistatant verslo bendruomenei, investuotojams ar potencialiems partneriams reikia labai gerai apgalvoti, kuo startuolio produktas geresnis, kokias problemas sprendžia.

„Ir žinoma, sugalvokite vieną sakinį, kuris pasako jūsų idėjos esmę, kuris apibūdina, kaip ir kokią problemą sprendžia. Šį sakinį naudosite labai dažnai“, – pataria „BeScouted“ idėjos autorius.

Gegužę „Verslios Lietuvos“ startuolių bendruomenės koordinatorė – „Startup Lithuania“ projekto komanda – jau ketvirtą kartą organizuos didžiausią metų pradedančių inovatyvių verslų renginį „LOGIN Startup Fair“. Pasak „Startup Lithuania“ projektų vadovės Rimantės Ribačiauskaitės, lietuviai, lyginant su vakariečiais, išties yra dar gerokai kuklesni ir tylesni, bet jau pradedame suvokti, kad dalyvaujame globalioje rinkoje, o mūsų idėjos niekuo ne prastesnės.

„Bendraudami su užsienio investuotojais matome, kad dar nepakankamai pažįstamas, bet itin įdomus ir perspektyvus regionas. Jei mūsų startuolių bendruomene domisi tokie investicijų milžinai kaip „Accel Partners“ ar „Intel Capital“, belieka atsikratyti baimių ir prabilti apie save“, – sako R.Ribačiauskaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis