Šį paleidimą galite stebėti tiesiogiai:
Kaip ir numatyta, „Ariane“ pakilo 22:00 Lietuvos laiku, pakilimas įvyko sklandžiai.
Naujoji raketa pakilo iš modernaus paleidimo komplekso, esančio Kuru kosmodrome Prancūzų Gvianoje. Ši Pietų Amerikos teritorija priklauso Prancūzijai.
Pirmoji „Ariane“ šeimos raketa buvo paleista 1979 m. iš Europos kosmodromo Prancūzijos Gvianoje, o „Ariane 6“ tęs savo pirmtakių sėkmę, tikisi EKA.
Prie raketos kūrimo prisidėjo 13 valstybių, didžiausią finansavimo dalį skyrė Prancūzija.
„Ariane 6“ galės vykdyti įvairias kosmines misijas. Sukurtos dviejų tipų
versijos, atsižvelgiant į kiekvieno skrydžio metu reikalingą galią.
„Ariane 62“ turi du kietojo kuro raketų greitintuvus, o galingesnė „Ariane 64“ – keturis. Pirmasis „Ariane 6 skrydis bus vykdomas mažesne raketa su dviem greitintuvais. „Ariane 6“ bus 56 arba 62 metrų aukščio, priklausomai nuo misijos. Pirmojo skrydžio metu bus naudojama 56 metrų aukščio raketa. Abiejų raketų diametras bus 5,4 metro.
„Ariane 62“ raketos versija galės iškelti iki 540 tonų, o „Ariane 64“ iki 870 tonų.
Anksčiau Europos kosmoso agentūra naudojo jos pirmtakę „Ariane 5“ raketą, kuri vykdė skrydžius nuo 1996 m. birželio 4 d. iki 2023 m. liepos 5 d.
„Ariane 6“ yra naujausia Europos sunkioji raketa, sukurta siekiant užtikrinti didelę galią ir lankstumą mažesnėmis sąnaudomis nei ankstesnės raketos.
Šios raketos konfigūracija – su patobulinta pagrindine pakopa, dviem arba keturiais galingais greitintuvais ir nauja, pakartotinio starto viršutine pakopa. Tai suteiks Europai daugiau efektyvumo ir galimybių, nes vieno skrydžio metu bus galima vykdyti kelias misijas į skirtingas orbitas.
Galutinis naujosios Europos raketos „Ariane 6“ surinkimas paleidimo aikštelėje vyksta milžiniškame 90 m aukščio mobiliajame pastate.
Likus kelioms valandoms iki starto mobilusis pastatas nuvažiuoja 120 m nuo starto aikštelės, kad „Ariane 6“ galėtų laisvai stovėti ir būti paruošta degalų pildymui.
Degalų pumpavimas į „Ariane 6“ raketą užtrunka apie 3,5 valandos, nes valdymo centro technikai pirmiausia pradeda lėtai aušinti vamzdžius, vožtuvus, rezervuarus ir variklius nuo tropinės Prancūzijos Gvianos temperatūros (apie 30 °C) iki itin žemos kriogeninių degalų temperatūros.
Naujojoje Europos raketoje „Ariane 6“ naudojami degalai yra atšaldyti iki -180 °C (pildant deguonį) ir -253 °C (pildant vandenilį) temperatūros. Esant tokiai temperatūrai, bet kokia drėgmė, jau esanti raketos vamzdžiuose, iš karto užšaltų ir galėtų užblokuoti vožtuvus. Siekiant to išvengti, prieš pradedant pilti degalus, bet kokia oro ar drėgmės užuomina „išplaunama“ iš sistemos nereaktyviomis dujomis – heliu.