Steve'o Easterbrooko permainos „McDonald's“ kelia franšizių nepasitenkinimą

​Tuo metu, kai „McDonald's“ reikia žūtbūt atsitiesti po pastarojo meto nuosmukio, tarp restorano franšizių kyla įtampa. Naujasis įmonės vadovas Steve'as Easterbrookas pranešė apie įvairias permainas, ir kai kurių franšizių savininkams prisitaikyti gali būti labai sunku, rašo wsj.com.
„McDonald's“ vadovas Steve'as Eastbrookas
„McDonald's“ vadovas Steve'as Eastbrookas / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 McDonald's

15min.lt  jau pranešė apie „McDonald's“ planuojamas permainas. Franšizėms, pavyzdžiui, reikalavimas padidinti algą restoranuose JAV ir kiti pakeitimai yra nepatogūs.

Kai kurių restoranų savininkai pasakoja, kad vis dar turi skolų dėl per pastarąjį dešimtmetį įrengtų restoranų patobulinimų.

„McDonald’s“ kontroliuoja viską – nuo to, kiek laiko franšizės turi kepti bulvytes, iki to, ką apie jas gali pasakyti žiniasklaidai.

Krentantys pardavimai pastaraisiais metais privertė palaidoti viltis, kad tos investicijos greitai atsipirks, ir franšizės liko su kur kas didesnėmis skolomis, nei kompanija norėtų.

„Dar niekada nemačiau restorano bendruomenės tokios demoralizuotos, susinervinusios ir nepasitikinčios. Yra franšizių savininkų, kurie žiūri į kalendorių ir sako, kad, jei verslas nepagerės per ateinančius pusę metų, bus bėdos“, – sakė vienas ilgalaikis „McDonald's“ franšizės savininkas iš JAV pietinės dalies.

Apie 90 proc. iš 14 339 JAV „McDonald's“ restoranų yra franšizės (81 proc. iš  36 290 restoranų pasaulyje).

Praėjusį mėnesį S.Easterbrookas sakė, kad 90 proc. visų „McDonald's“ restoranų pasaulyje turėtų būti franšizės.

Tačiau padėtis kompanijoje yra įtempta. „McDonald’s“ kontroliuoja viską – nuo to, kiek laiko franšizės turi kepti bulvytes, iki to, ką apie jas gali pasakyti žiniasklaidai.

Nors kompanija nori, kad franšizės klestėtų, ji taip pat yra smarkiai priklausoma nuo jų sumokamų mokesčių.  „McDonald’s“ nuomos mokėjimai iš franšizių per pastaruosius penkerius metus pasaulyje augo  26 proc. iki 6,1 mlrd. dolerių – tai daugiau nei penktadalis visų bendrovės pajamų (27,4 mlrd. dolerių).

AFP/„Scanpix“ nuotr./„McDonald's“
AFP/„Scanpix“ nuotr./„McDonald's“

Tuo metu vieno restorano pajamos vidutiniškai krito iki 2,4 mln. dolerių nuo daugiau kaip 2,5 mln. dolerių 2013 metais.

Vienos apklausos metu buvo apklausti 32 franšizių 215 restoranų savininkai. Apklausa rodo, kad santykiai tarp franšizių ir „McDonald's“ kompanijos yra prasčiausi per daugiau nei 11 metų, kai apklausą atlikto „Janney Capital Markets“ analitikas.

„McDonald's“ supranta, kad viena iš pagrindinių užduočių yra kurti ir apsaugoti savo prekės ženklą, taip pat į jį investuoti. Tą mes darome kasdien. (…) Mūsų santykiai su franšizėmis išlieka stiprūs“, – antradienį sakė „McDonald's“ atstovė.

Į S.Easterbrooko permainų planus įeina ketinimas padėti franšizėms investuoti į iniciatyvas, kurios padėtų auginti pardavimus. Tarp tokių iniciatyvų – siūlymas vartotojams susikurti savo mėsainius („Create Your Taste“). Kompanija sako, kad vienam restoranui tai kainuos 125 tūkst. dolerių. Taip pat kai kuriuose restoranuose jau yra išbandomas visos dienos pusryčių pasiūlymas.

„Scanpix“/AP nuotr./„McDonald's“ vadovas Steve'as Eastbrookas
„Scanpix“/AP nuotr./„McDonald's“ vadovas Steve'as Eastbrookas

Teisininkas Jeffrey'is Quick'as, kuris atstovauja apie 150 „McDonald's“ franšizių, sako, kad pusryčių visą dieną pasiūlymas kainuos 5 tūkst. dolerių (tam reikalinga papildoma maisto ruošimo erdvė), kiti pakeitimai, pavyzdžiui, viso restorano atnaujinimas, gali kainuotų ir 650 tūkst. dolerių.

Tuo metu daug franšizių bando mažinti išlaidas darbo jėgai, pristatydamos kioskus, kur klientai gali užsisakyti maisto patys, arba trumpindami restorano darbo valandas. Tačiau tai kenkia klientų aptarnavimui, taigi ilgainiui gali sumažinti pajamas iš pardavimų.

Pokyčiai prasidėjo tuo metu, kai „McDonald's“ atsigavo po ankstesnės krizės ir pradėjo sparčiai augti.

Maždaug pusė JAV restoranų per pastarąjį dešimtmetį buvo atnaujinti arba tiesiog perstatyti iš naujo. Išlaidas apmokėjo ne pati kompanija, o franšizės. Pokyčiai prasidėjo tuo metu, kai „McDonald's“ atsigavo po ankstesnės krizės ir pradėjo sparčiai augti. Daug franšizių noriai investavo, tačiau 2012 metais pardavimai pradėjo kristi.

„Aš tikėjausi, kad pardavimai augs, tačiau taip nenutiko“, – sakė ilgametis franšizės savininkas, kuris džiugiai investavo į naują įrangą, kad galėtų gaminti naujus produktus.

Jis yra vienas iš tų, kuriems reikia restruktūrizuoti franšizę, kad atitiktų finansinius kriterijus, kai „McDonald's“ spręs, ar pratęsti susitarimą su franšizėmis.

Pastaraisiais metais bendrovė pradėjo analizuoti kai kurių franšizių mėnesio finansinius duomenis, nors anksčiau tai buvo daroma tik kasmet. Iš tų, kurie kriterijų neatitinka, yra reikalaujama susitvarkyti finansus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų