Atlikta analizė rodo, kad „Kelių priežiūra“ pati sprendė, kuriame viešajame pirkime dalyvauti kaip tiekėjai.
„Yra atvejų, kai bendrovės darbuotojai nepastebi arba galimai sąmoningai nevertina potencialiai aktualių viešųjų pirkimų. Abejones dėl skaidrumo kelia ir tokie atvejai, kai bendrovė, priėmusi sprendimą nedalyvauti pirkime, vėliau objekte darbus vykdo kaip subrangovė“, – rašoma STT pranešime.
STT pareigūnai taip pat nustatė, kad ne visada būdavo galima aiškiai identifikuoti, kokie darbai atlikti, kokios ir kiek suteikta paslaugų.
Tyrimo metu STT pareigūnai nustatė atvejų, kai atskiroms „Kelių priežiūros“ konkursų dalims iš kelių tiekėjų būdavo gaunama tik po vieną pasiūlymą – jie nekonkuruodavo. Pavyzdžiui, 60-ties dalių konkurse dalyvavo 6 tiekėjai, pateikę pasiūlymus skirtingoms dalims.
„STT manymu, bendrovė turi aiškiai nustatyti, kam yra teikiama pirmenybė dalyvaujant viešuosiuose pirkimuose. Taip pat svarbu nustatyti aiškų atliekamų darbų ir teikiamų paslaugų įforminimą bei įtvirtinti aiškią klientų atsiskaitymo kontrolės bei stebėsenos sistemą. Aktualu patikrinti, ar atlikti subrangos darbai ir suteiktos paslaugos atitinka viešųjų pirkimų sąlygas“, – teigia STT.
STT analizavo 2016–2018 metų „Kelių priežiūros“ veiklą.
„Kelių priežiūra“ įkurta 2017-ųjų spalį, į vieną sujungus 11 valstybinių kelių priežiūros įmonių. Į naują įmonę perkelta visa iki tol įmonių valdyta technika ir personalas, o kelių valdymas perduotas Kelių direkcijai.